1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode net voor het tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jeroenbreuer, 10 jun 2017.

  1. is de nieuwe accu destijds ook wel 'aangemeld' in het systeem?
    ik heb begrepen dat als je de accu vervangt dat je dat moet doen.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  2. Aanvulling: onderweg naar NL ging hij ook in noodloop zonder de melding op het dashboard en zonder meldingen in het servicemenu. Merkte dat hij in noodloop ging doordat hij niet meer zo wilde.
     
  3. De voltages tijdens het rijden is niks mis mee. Door het Smart Charge systeem kan die zakken naar ongeveer 12v, dan is de accu opgeladen volgens het SC systeem.

    Die melding van parallel parking heb ik ook gezien toen de parkeersensoren een probleem hadden. Volgens mij is dat meer een melding om aan te geven dat het automatisch inparkeren niet meer werkt.
     
  4. Maandag jl is de auto bij de Ford garage geweest. Ze hebben de vacuüm regelklep opnieuw ingeregeld 'om geen onnodig dure onderdelen te hoeven vervangen'.

    Vooralsnog is het probleem niet meer voorgekomen. Dus voor nu maar even aanzien.
     
  5. Kwam dit draadje weer tegen. Zijn inmiddels weer twee jaar verder. Uiteraard niks aan de hand.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. Bedankt voor je verhaal Jeroen over jouw probleem en melden van jouw oplossing.
    Ik ervaar nu dezelfde sympomen met mijn focus 1.6 diesel econetic bij 195k (die ik nu al 6 jaar rijd).
    Soms melding ""Onderhoud nu"" en daarna in noodloop. Na opnieuw starten is er niks meer aan de hand en kan het een aantal dagen duren voordat het terugkomt.
    Foutcodes zijn P2599 en P2563.
    De Forddealer denkt aan een complete vervanging want sensor etc niet los te vervangen bla bla.
    Maar als ik jouw verhaal dus lees, kan eea wel degelijk goedkoper...
    Het is in ieder geval het proberen waard.
    Ik laat hier hopelijk snel de oplossing weten...

    .
     
  7. welkom Erwin
    fijn dat het forum je een hoop geld bespaart.
     
  8. Wat wil de dealer ook de complete vacuüm set vervangen? Die is inderdaad niet los te krijgen. Bij mijn auto is dat toen wel gedaan.
    Doordat ze de gehele set vervangen zijn alle slangetjes nieuw en kan daar ook geen minuscule lekjes ontstaan. Die zijn ook weer minstens 6 jaar oud.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. #90 Arnoud72, 27 nov 2019
    Laatst bewerkt: 28 nov 2019
    Heel interessant, mijn auto houdt sinds vandaag in bij lage toeren en soms de melding P2599. Ik heb een obd2 bluetooth dongle die ik met de telefoon kan uitlezen dus kan gelijk de code zien, dat scheelt.
    Ik kijk het nog even aan, inlaatslang los gemaakt, turbo heeft geen speling, ziet er netjes uit (foto gemaakt) en de turboslag was al eens vervangen, even los gehad, ziet er netjes uit, schoon van binnen, niet lek. De map sensor die een stukje verder zit even schoon gemaakt maar was ook niet opvallen vies.
    Zometeen even weg, ik ben beniewd.
    Volgens mijn appje heeft hij bij lage toeren geen turbodruk, maar bij volop toeren gewoon 1,5 bar. Heel vreemd.
    De app leest natuurlijk de sensor waarde dus misschien heeft het schoonmaken geholpen.

    update: Een dag verder. Vanochtend met koude motor merk je niets, gewoon turbodruk ook bij lage toeren. Toen de motor eenmaal op temperatuur was, geen koppel meer. Motor loopt als een zonnetje, alleen geen power. Geen turbodruk. Met moeite haalt hij de 100. Als je ver doorhaalt dan boven 3000 toeren komt plotseling de turbo erin, en gelijk 1,5 bar.
    In de middag weer naar huis, zoals verwacht, koude motor merk je niets. Druk, kon niet harder dan 80 km/h, en bijna thuis, auto goed warm (83 graden), niks aan de hand, gewoon normaal turbo druk.

    Vanzelf gemaakt? Of komt het weer terug.....
     
  10. Nog even een update over mijn storing. Ik ben (net als anderen in dit item) naar Ford Specialist Cor Janssen in Goirle geweest en super vriendelijk geholpen. Complete vacuum set is toen vervangen in een halve dag. Toen ik wegreed leek het alsof mijn dieseltje was gechiptuned... :-) Blijkbaar was ik al tijden wat power kwijt. Inmiddels 6 maanden en 30k verder en de storing nooit meer terug gezien gelukkig. Duim omhoog voor dit forum!
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  11. Goed bezig [emoji106]! Bij hen heb ik mijn auto ook in onderhoud.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  12. #93 S..., 28 dec 2021
    Laatst bewerkt: 28 dec 2021
    Vraagje is die Vacuum set hetzelfde als een "Magneetklep Turbo á 49,-" Ik heb namelijk (ongeveer) dezelfde foutcode's.

    ============1==============
    P2599
    Raw code: 2599
    ECU: Engine control unit
    Status: Confirmed
    OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor A, performance problem - signal high

    ============2==============
    P2563(72)
    Raw code: 256372
    ECU: Engine control unit[Archive (inactive)]
    Status: Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor - range/performance problem

    ============3==============
    P2563(00)
    Raw code: 256300
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor - range/performance problem

    ============4==============
    P2599(00)
    Raw code: 259900
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
    OBDII: Turbocharger (TC) boost control position sensor A, performance problem - signal high
    ==========================

    De garage heeft een Magneetklep vervangen zoals op de factuur staat maar hiermee het probleem niet opgelost. Volgens mij hebben ze verder geen slangen of kabelbomen vervangen. Nu wil men de gehele turbo gaan vervangen. Maar als ik het zo lees kan het dus aan de vacuum ding liggen of aan de rubberen slangen erheen. Of de kabelboom (draadbreuk).

    De turbo valt bij mij vaak weg (noodloop) bij het laten uitrollen van de auto, bv bij een rotonde. Volgens mij moet de vacuum pomp dan (bij gas los) vacuum gaan opbouwen. De error is dat er na 10-15 seconden niet de juiste positie van de vanen is bereikt (dus ik gok dicht omdat ik geen gas geef). Dan komt die error.
     

Deel Deze Pagina