1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 Mijn ST170 - paar dingen aangepakt

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Niels_mondeo, 17 okt 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Na een paar jaar in een Focus ST225 gereden te hebben, stond deze de laatste maanden meer stil in de garage dan dat er mee gereden werd. Tevens had ik een andere woning gekocht en kwam er gezinsuitbreiding waardoor de keuze snel werd gemaakt en de ST225 werd verkocht.

    Toch kreeg ik na 1 jaar spijt van de verkoop en de nieuwe eigenaar was ook van plan de st225 te verkopen vanwege gezinsuitbreiding. In de tussentijd contact gehouden en de deal was nagenoeg rond om de st225 terug te kopen. Totdat ik 2 dagen voor de koop een bericht kreeg met het bekende euvel van de gescheurde cilinderwand. Dus weer verder op zoek naar wat anders.
    Na wat kijken en zoeken op marktplaats kwam ik bij een handelaar een ST170 tegen met 5 deuren die ik al eerder in Duitsland te koop zag staan, toch de gok genomen en maar eens een proefrit gemaakt. Uiteraard is het geen snelle auto vergeleken met de st225, alleen kwa bochtenwerk gaat mijn voorkeur wel uit naar de ST170.

    De ST heeft nog wel het nodige werk wat volgende week aangepakt gaat worden;
    - Nieuwe katalysator
    - Nieuwe rubbers achteras
    - Nieuwe stuurkogel
    - Nieuwe schokdemper, veren, veerpootlagers etc.

    Bij deze de aanwinst:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterlichten vervangen voor een led variant en gelijk alles goed schoongemaakt en in de wax gezet:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tevens voelde de lak wat ruw aan, dus gelijk de gehele ST gewassen en met de claybar gereinigd en dit was van slecht 1 klein stukje op het dak :shock: :

    [​IMG]

    Ook de nodige overige gedeeltes goed gereinigd die vaak vergeten worden:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Daarnaast staan er nog de nodige modificaties op de lijst. Ik zal tzt het topic daar wel mee aanvullen.
     
    Janssuh, John_mk2_RS, Remko Wouter en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. hey nette st170 man ;)
     
    Niels_mondeo vindt dit leuk.
  3. Gaaf leuke wagen veel plezier.
    Schoonmaken is wel een dingetje hé.. Ik moet ook echt maar eens gaan kleien. Welke gebruik je?
    Wat is je werk volgorde?

    Ik ga je volgen. :)
     
  4. mooie auto, ziet er nog goed uit ondanks de ruwe lak :cool:
     
  5. Tof ding, Niels.
    En grappig dat je de MK1 qua sturen boven de MK2 zet. Datzelfde heb ik ook nog steeds. Sterker nog, zelfs de MK3 vind ik minder sturen. Dat directe van de MK1 is wat mij betreft nog steeds ongeëvenaard.

    Die mods, toch geen bluefin ofwel?
     
  6. Nee motorisch helemaal niks, ja een flush maar dat hele tunen laat ik voor wat het is. Een keer weer zonder turbo rijden heeft ook wel weer eens wat.
    Er zit nu 1 of andere goedkope radio in. Hiervoor komt wat anders, tevens nog een aantal zaken laten spuiten zoals de grille en de mistlampkapjes etc.

    Het hele onderstel laat ik gelijk aanpakken dus het sturen zal alleen maar beter worden.
     
  7. Mooie wagen hoor.
    Vervuiling bij tankdop heb ik ook geregeld...blijft me verbazen hoe?
     
  8. Ja de mk3 merk je pas wat als het al te laat is
     
  9. Mooi ding hoor! Die blauwe kleur is altijd goed :) De lak heeft idd wel de nodige aandacht nodig zeg! :shock:
     
  10. Hoezo geen Bleufin???

    Mooie ST170 Niels. Het zijn heerlijke rijdersauto's
    Gefeliciteerd
     
  11. Hou van die velgen. En de MK1 blijft qua design nog steeds mijn favoriet.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  12. Knappe ST170:cool: Bij de ST225 is het zeker goed te merken dat de neus een stuk zwaarder is.
     
  13. Het kan goed gaan, maar gaat vaak ook mis. Dat weet je best, Herman.
     
  14. Ziet er goed uit. Mooi om te zien dat jij weer helemaal netjes gemaakt wordt
     
  15. Nou eerlijk gezegd niet.
    Het enige geval waar ik van weet dat het mis is gegaan en waarbij de bleufin als boosdoener wordt gezien is jeroen (homer)
    En als ik ernaar vraag wat er precies mis is gegaan krijg ik geen antwoord.

    Ik kan alleen voor mijzelf en mijn eigen ervaring spreken.
    Ik heb het er zelf al ruim 6 jaar opzitten en geen enkel probleem gehad ermee.
    Anyway, het gaat hier verder niet daarom, maar ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat bluefin niet goed zou zijn.
    Maar ik sta open voor andere ervaringen en hoor dan ook graag wat daar dan precies mis is gegaan.
     
  16. De motorschade van de S170 van Jeroen is juist tekenend voor het misgaan van tuning met Bluefin. Dat ding is te warm geworden omdat ie te schraal (te arm) stond afgesteld. Dat icm af en toe stevig doorrijden is funest voor een motor.

    Juist deze schade heeft meermaals (de oudere topics op de diverse fora's zijn vast te vinden) het vroegtijdige einde betekent van diverse ST170 motoren.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  17. De nieuwe eigenaar vd bluefin van jeroen af heeft ook z'n motor om zeep geholpen. Misschien dat de bluefinkastje zelf gewoon niet goed is. Ik zit zelf ook nog erg te twijfelen 1 aan te schaffen. Ene kant positieve en ander kant negatieve verhalen. Vind de bluefin ook erg prijzig voor de pk's wat je er voor terug krijgt. @Herman RS turbo wat is jou ervaring qua verschil met de bluefin?
     
  18. Mijn bleufin ervaring is prima. Als je meer pk's verwacht moet je geen wonderen verwachten bij een st170, dan staat je namelijk een teleur stelling te wachten.
    Ik heb toen ik de auto net had serieus geld uitgegeven om richting de 200 pk te gaan. Heb nooit een eindmeting gedaan maar ik betwijfel of het ooit gelukt is.
    Wil je serieus pk's erbij, zijn je enige 2 opties een turbo ombouw of een supercharger.

    Maar dat gezegd hebbende is mij bleufin ervaring toch best goed ondanks de geringe vermogenswinst.
    Wat bleufin namelijk wel doet, is het weghalen van de vermogensdip rond de 3000 touren. Verder is wordt de ST170 wat responsiver op het gas wat hem toch net dat tikkeltje aggresiever maakt, en gecombineerd met het zo goed als weghalen van de vermogens dip, voelt hij toch een stuk sneller aan. Hij pakt snel op en pakt goed door.

    Kortom, ik zou als ik ooit weer een andere st170 zou kopen, zo weer een bluefin upgrade doen.

    @Marco Morello ik wist niet dat er zoveel gevallen waren met dat probleem.
    Ik wil niemand tegenspreken maar toch waag ik te betwijfelen of die problemen aan alleen bleufin ligt. De gevallen waarbij het goed gaat met een bluefin upgrade zijn toch in de meerderheid.
    Ik heb nog nooit een warmte probleem gehad met bleufin. Zelfs niet toen ik een dermate lekkende koelsysteem had dat het koelvloeistof niveau toch wel eens onder peil is geweest.
    Geen kik.

    Vind het toch een vreemd verhaal.
     
  19. Heel veel extra pks weet ik dat die niet te krijgen uit de st170. Thnx voor de info iig. Ga er nog even over nadenken
     
  20. Leuk, zo'n ST170. Ik zit zelf ook wel eens te kijken voor een speeltje erbij. Heb eerder in die 'rol' al een Porsche 924, Fiat Barchetta en Golf VR6 gehad. Zit nu te kijken naar een Puma 1.7, Streetka, Fiesta ST of Focus ST170. Zeker die laatste is niet heel duur meer, en lijken me toch best leuke auto's! Ideaal ding om toch eindelijk eens een rondje Nurburgring mee te doen :)
    Zo'n vijfdeurs zie je niet vaak!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina