1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij aansluiten

Discussie in 'Electronica' gestart door jason101, 21 sep 2019.

  1. Ik heb deze DRL bij Ali besteld met als keuze " single white without turning signal". Hier zitten i.p.v. drie twee draadjes aan, een rode en een witte. Met turning signal zitten er drie aan en zijn vervolgens rood, zwart en geel. In de bijgeleverde uitleg staat dat rood op de ACC of direct aan de koplamp moet en zwart aan de massa. Geel gaat vervolgens aan het knipperlicht. Aangezien ik (alleen) rood en wit heb zou ik denken dat wit de massa moet zijn. De rode zou volgens mij dus aan het stadslicht worden gekoppeld. Iemand die dit voor mij kan bevestigen?

    ps://s.click.aliexpress.com/e/LvRashTa

    [​IMG][​IMG]
     
  2. Wit is in dit geval idd massa

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  3. je hebt gelijk wit zal 90%zeker massa zijn.
    alleen met het aansluiten is het niet zo makkelijk zijn als rood aan stadslicht zetten.

    rood moet 12volt krijgen als je motor loopt en als je stadslicht aanstaat moet het maar 6-9volt hebben.
    drl is feller als stadslicht en als stadslicht aan staat mag drl wel branden maar dat mag niet meer dan 50% van normale lichtsterkte zijn.
    zodat drl en stadslicht ongeveer even fel branden. op dat moment brand drl niet als drl maar als stadslicht zijnde.
    aangezien je 2 verplicht stadslicht moet hebben en 2 toegestaan zijn, mag dit.
    om dit te doen zal er een aparte schakeling/relais voor bij komen. Als je de witte draad op de rode draad van de andere aansluit en daarna op 12volt. dan heeft elk 6volt werkt dat, dan kun je het met relais oplossen. anders moet er iets meer gedaan worden of aparte drl relais gebruikt worden. Daarin zit weerstand of duty cycle (snel achter elkaar aan en uit zetten, zo snel dat we met oog niet opmerken).
    wat ook mag is drl aan zetten als de motor loopt en als de stadslicht aangezet wordt de complete voeding van drl eraf. zo brand het niet en is het ook toegestaan.

    Dit bovenstaande is als je het wettelijk voor apk goed wil doen.
    Dit allemaal is voor mij geen probleem. alleen de afstand is helaas niet te doen voor mij.
    @pd3jcw die heeft ook de nodige kennis en woont andere kant van rotterdam voor jouw. wie weet kan hij iets betekenen
     
  4. tilburg is nog iets verder
    kan altijd wel helpen, dat is geen probleem.
    alleen bij jouw drl lampen moet je eventueel een drl relais bij pakken

    https://www.grandado.com/products/d...V98BfwjADSB9d7gBwFM5aXej-bfzKgAIaApgEEALw_wcB

    zoiets, alleen of dit de juiste is en werkend te krijgen is op je bestaande drl die je hebt, geen idee.
    tevens wat wil je zelf eigenlijk.
    met motor aan drl wanneer verlichting aan staat drl uit.
    of als verlichting aan staat drl halve sterkte
     
  5. Het mooiste zou zijn als ze met de dimlchten aan op halve sterkte branden. Overigens heb ik geen bestaande drl.
     
  6. Welk zekeringnummer en hoeveel ampére moet ik hier trouwens voor gebruiken in het motorcompartiment? Ik heb begrepen dat dit per uitvoering kan schelen of heb ik dit mis?
     
  7. Als je de in mijn eerder post aangegeven module hebt of besteld. Dan hoef je niks in je zekeringkast te doen. Want de module regels dan alles. En die heeft op de plus draad ook een eigen zekering.
     
  8. Voorlopig even uitstel van project. Één van de strips heeft inmiddels al de geest gegeven. Heb hierover direct de verkoper een bericht gestuurd. Dus afwachten maar.
     
  9. #13 jason101, 26 sep 2019
    Laatst bewerkt: 26 sep 2019
    Inmiddels een setje drl overgenomen van @joske Jos. Hier zit dus neem ik aan de module die jij bedoelt bij @rfocus Ronald?

    Hier komen vervolgens 3 draden uit. Zwart voor massa, rood voor ACC (accu of zekering) en een witte. Nu heb ik gezien/gelezen dat de witte op de stekker van de koplamp kan. Weet alleen niet welke pin,. Ik dacht nr2. Misschien dat jij mij evt hierbij kan helpen aan te sluiten. Zou zonde zijn als het fout gaat.

    [​IMG]

    Binnenzijde van de module.

    [​IMG]
     
  10. :-) Mooie set!
    Ik heb er een in gebruik van een ander forumlid :-)

    Zelf heb ik gewoon wat isolatie weggehaald van de draad IN de koplamp. Daaraan de witte gesoldeerd. Tape eromheen en klaar.

    Maar via een pin/stekker is wellicht netter.
     
  11. Maar dan moet ik de witte draad vanuit de module uiteraard splitsen (rechter en linker koplamp).
     
  12. Splitsen is niet nodig. Witte draad hoeft maar in 1 koplamp te worden aangesloten.
     
  13. Dank voor je snelle antwoord Andre. Maar kan de rode direct op de accu?
     
  14. IMG_8009.JPG Kan wel, maar dan blijft je DRL branden tot je accu het opgeeft. Rode draad heb ik aangesloten in de zekeringkast. Bij ziet het er zo uit.
     
  15. Oftewel, nee kan niet, want moet een geschakelde draad zijn?
     
  16. Ff mulitmeter op zekeringenkast. Had volgens mij de zekering van accucontrole-systeem of iets dergelijks. Geschakelde plus.
     

Deel Deze Pagina