1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

brandstofdruk te laag MK2.2 1.6 TDCI (P0087 en P1180)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door gerardTDCI, 20 aug 2019.

  1. onze Focus wil af en toe niet starten, na herhaaldelijk starten en plankgas slaat die wel aan en dan blijft het probleem weer een tijdje weg.
    afgelopen vrijdag gebeurde dat in Rotterdam en is de ANWB er bij geweest.
    die heeft geen foutcodes kunnen uitlezen maar het diagnose apparaat gaf aan: brandstofdruk te laag.
    volgens hem is het niet elektronisch geregeld dus zou het vacuum eregeldmoeten zijn?

    wat zou dit kunnen zijn?
    brandstofpomp of de slangen die voor de toevoer van de diesel zorgen?
    wie heeft een indicatie en kan ons verder helpen?
     
  2. Brandstof filter proberen? Soms is bij deze motoren ook weleens de druksensor op de brandstofrail defect.
     
  3. dat is een goede tip, gaan we ook naar kijken :thumbup:
     
  4. als je in staat bent om meting te verrichten bij het starten, dat zou nooit verkeerd zijn.
    voor mij is het al weer even geleden en twijfel tussen 150 en 250bar wat hij minimaal moet opbouwen. voordat hij daadwerkelijk inspuit. hoe slaat hij aan direct werkend op alle cilinders.
    of stottend op een enkele cilinder voor dat hij netjes stationaair kan lopen.
    als er een ontluchter op zat was het makkelijker om keer te ontluchten en dan te proberen te starten.enkele keer wil het zijn dat hij lucht aanzuigt

    voordeel van de 1.6tdci is dat de hogedrukpomp eigenlijk nooit kapot gaat, zelde gezien. bij de 2.0tdci komt het wel vaker voor bij de 240.000km
    de 1.6tdci heeft een inwendige pompkamer op de hogedrukpomp die het daadwerkelijk naar de hogedrukpomp inwendig door voert.
    op de pomp zit toevoer en retour, daarnaast zit ook een elektronische klep erop. deze is voor de drukopbouw te regelen, dat kan 300bar stationaair zijn tot 1200bar volgas. pomp kan zelf 1800-2200bar opbouwen maximaal.
     
  5. het rare is dat die gewoon start en dan na 5 รก 10 sec. uitvalt.
    dan opnieuw starten met plankgas, doorstarten en dan pakt die ineens weer op.
    wel gewoon op alle 4 de cylinders.
    het lijkt er op dat die start op de diesel die nog in de leiding zit, valt uit na een aantal seconden (lucht?) en dan pakt die 'm later weer op na plankgas starten.

    denk dus ook dat we moeten zoeken in de druksensor of de regelklep.
     
  6. Kan je zelf niet met meer Ford specifieke software uitlezen (forscan oid)? De raildruksensor is niet los te koop bij Ford dacht ik dus dan moet de hele rail en dat maakt het kostbaar.

    Als je tijdens rijden geen problemen ervaart zou ik eerder denken aan een lek in het brandstofsysteem. Zie je nergens diesel liggen?
     
  7. nee, geen diesellekkage, en het verbruik is ook niet meer dan normaal.
     
  8. Kan lucht zijn. Rede dat hij na tijdje uitvalt. Slecht gemonteerde dieselfilter kan soms wat lucht aanzuigen na het afzetten motor.
    Dus bij warme motor en daarna starten heeft hij zeker geen problemen.

    Volgas geven ja kan simpel zijn gaspedaal is electrisch en zit nergens mechanisch aan vast.
    Diesel heeft geen gasklep en motor zal eerst starten en daarna pas in toeren klimmen.

    Hogedruksensor zou ik voor de prijs bij peugeot kopen. Is zonde om een dure brandstofgallerij te kopen. Deze sensor heb ik geregeld vervangen, kan je net bij, alleen de stekker is soms moeilijk eraf te krijgen.
    Echter bij slecht sensor zou je problemen hebben met rijden. Zoals voor stoplicht uitvallen. Ook dat hij totaal niet start ivm hij denkt te weinig druk te hebben.

    Als motoe afslaat geeft hij dan ook storing weer, zo ja welke code
     
  9. beantwoord je vraag ff hier ipv via pb.
    p0087 is brandstofdruk in brandstofgallerij te laag.
    p1180 Fuel delivery system low conditions
    om een of andere rede komt er dus niet goed de diesel aan bij de hogedrukpomp.
    zo zou lucht of slechte brandstoffilter er mee te maken kunnen hebben.
    hoe lang zit deze erop, elke 60dkm en bij korte stukken kan 40dkm geen overbodig luxe zijn.

    tevens zou je kunnen controleren bij de motor of er geen uitwendige schade op de slang of op de koppelingen zitten.
    nu weet ik dat ford geen 1.4tdci heeft, althans als klopt. maar daar was het bekend dat de slangen na beschadiging niet zo direct lekken maar wel bij koude start niet direct aanslaan. pas na op druk brengen met opvoerpompje ging het.
     
  10. brandstoffilter zit er net 30K onder, is vorig jaar vv.
    maar zou wel het eerste zijn die we kunnen vv, kosten daarvan vallen mee.
     
  11. Zit er geen opvoerpomp in de tank? Dat die misschien loopt te klieren?
     
  12. bij deze niet had ik begrepen, de Focus MK1 had dit wel.
     
    rfknol vindt dit leuk.
  13. voor zover ik weet zit er idd bij deze type motor geen opvoerpomp in de tank.
    op de pomp zelf zit een tandwielpomp die diesel naar de hogedrukkamer pompt. echter daarvoor moet wel diesel zijn. lucht kan die pomp niet rondpompen en dus krijgt de dieselpomp ook geen lucht.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. er zit onder bij de tank ook nog een filter, kan het wezen dat deze misschien sterk vervuild is waardoor er minder diesel wordt aangevoerd?
     
  16. het gaat niet om het minder diesel aanvoeren, dan zou ik er constant last van hebben.
    als die stilstaat en ik wil starten dan slaat die aan en na 5-10 seconden valt die uit dus heeft dan ergens lucht vandaan getrokken.
    dan weer doorstarten en slaat die gewoon weer na een aantal seconden aan en heb ik er vervolgens geen last meer van.
    kan zomaar 50x starten zonder problemen.
     
  17. Als je zo vaak zonder probleem kunt starten en met rijden verder niks merkt. Is het vervellend naar de boosdoener te zoeken.

    Alleen na lang stilstaan en de motor echt koud is heb je het probleem.
    Wanneer de motor maar iets warm is dan niet. Of maakt dat niet uit.

    Bekabeling en hogedruksensor zou kunnen maar dan verwacht ik juist met rijden dat je al problemen op merkt
     
  18. warm of koud maakt niet uit.
     
  19. Ik gok op een lekkende verbinding. Toevallig ergens een plek onder de auto liggen?
     
  20. nee, ook niet en heb een vaste plek voor de deur dus dan valt het wel op als dat gebeurt.
     
    rfknol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina