Is het trouwens niet zo dat de 1.6 ecoboost (of gelijke) de topsnelheid haalt in zn 5? Of klopt dit niet?
Als je nav overbrengverhoudigen etc eea uitrekent is bij 225 km/u het toerental in de 5 ca 5700 tpm en in de 6 ca 4850 tpm. Bij deze snelheid heb je een zo hoog mogelijk vermogen nodig, kijk in de grafieken en je ziet dat bij 5700tpm het geleverde vermogen hoger is dan bij 4850 tpm. Dus ja, in principe zou je de topsnelheid beter in de 5 moeten kunnen halen. Maar ik heb de (GPS) 225 ook in de 6 kunnen halen, niet geprobeerd in de 5. EDIT: aan deze post https://www.focusclub.nl/index.php?threads/toerental-en-snelheid.104107/#post-1821664626 hangt een excel filetje waarin je zelf eea kunt invullen / checken.
Met de St 251 echte km in duitsland, met de motor 262 op oude N261 (2004) op weg naar het werk. 187 km/h gemid van Oirschot naar Tilburg .;-)
Vandaag dagje Dusseldorf gedaan, heen reis was het wat druk, niet harder als 230. Terug reis, 255 op gps en hij had nog wat over.
Was ff een tegenvaller dacht ff doortrekken maar motertje had al moeite om de 200 te halen 1.8 flexifuel mk2 fl1 Was ook te verwachten als de fabriek gegevens moet geloven. Al is dit mijn eerste niet 2.0l of hoger auto die ik bezit . Was toch gewoon gewent om makkelijk over de 200 te komen. 235 Opel astrale coupe 2.2 240 subaru legacy 2.0r 220 Nissan primera 2.0 Die laatste heb ik 4 verschillende gehad . Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
240 op de teller met de Mondeo Mk4 2.2TDCi 225 gaat ie met gemak naar toe, daarna begint wat meer te kruipen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Kortstondig 210km/u (op de teller) bergafwaarts en wind in de rug in Duitsland en dat met een 1.0 ecoboost 125pk. En voelde nog heerlijk stabiel aan.
2 weken terug in duitsland 248 en toen af moeten remmen ivm verkeer. Had het idee dat er nog wel wat in zat.
Ik rijdt meestal max 150. Was laatst in Duitsland even snel wat gas gegeven. Niet echt doortrapt. Focus 3 1.6
Ik heb mijn auto nu 2 maanden en 5000km. Nog nergens door kunnen zetten om de topsnelheid te testen... Zelfs bij de oosterburen was het te druk, niet boven de 215 geweest.....
Met Clio 16v met race chip erin 230km/u Renault 5 Gt Turbo gestopt met 225km/u. Vond het toch wel gevaarlijk worden, had ongeveer nog 1000 toeren over. 150pk bij 800kg. Met de 1.6tdci eco mk3 180km/u moeten stoppen door verkeer maar echt veel was er niet meer over volgens mij. Mee gereden met mijn broertje, 550pk impreza. Bij de 280km/u stopte hij maar eens. Hij is nu een nieuw blok aan het maken die met kleine turbo 900 a 950pk moet draaien. Wil niet weten wat die kan kwa topsnelheid maar dat word een beest.
Is een ervaring om nooit te vergeten.....zo'n vijfje Heb een 5je 1.7 GTX gehad, die wou door de versnellingsbak niet sneller dan 185km/h, was verlaagd, sportfilter, sport uitlaat, carburateur aangepast, en liep toen niet harder ivm toerenbegrenzer Was onderweg naar de Renault 5 Unicef Rally
Vandaag weer een stapje verder, even de 220 aan kunnen tikken, toen was de pret van de lege weg weer over. Er was zeker nog wat over.