1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus RS1

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 30 jun 2015.

  1. Top gedaan! Helemaal voor de 1ste x! :bravo:
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  2. Nadat mijn carbon gewrapte achterdiffuser plaats had gemaakt voor echt carbon, had ik nog 1 onderdeel in de RS wat in carbon folie gewrapt was. Ook dit moest natuurlijk echt carbon worden dus ook hier maar snel werk van gemaakt.
    Het gaat hier om het radiopaneel in de auto.
    Het paneel was al wat aangepast voor een enkel din radio om zo plaats te maken voor de scangauge. Daarbij hadden ze de uitsparing voor de asbak gecleand en op die plek een RS loge ingelegd.

    IMG-20190502-WA0010.jpeg

    Zelf vond ik het met dat RS logo wat te druk ogen.
    Zelf heb ik de carbonfolie verwijdert en het panneel goed schoon gemaakt.

    Daarna het paneel opgestuurd naar Double M Carbon die ook mijn diffuser hadden gemaakt.
    Met de opdracht om hem verder te cleanen, uitsparing voor RS logo weg te werken, en uiteraard het carbon skinnen.

    IMG-20190507-WA0003.jpg IMG-20190514-WA0013.jpg

    Hier komt het paneel net uit de vacuumzak om het carbon overal mooi aan te laten sluiten.

    Vervolgens is het carbon gevoed met meerdere lagen epoxy, glad geschuurd en als laatste stap in de blanke lak gespoten.
    Met dit als resultaat:
    IMG-20190517-WA0000.jpg IMG-20190529-WA0014.jpg IMG-20190530-WA0025.jpg
    IMG-20190530-WA0026.jpg

    Ook hierover ben ik weer dik tevreden en zit het paneel inmiddels weer mooi op zijn plek in de RS.
    Nu is er echt niks meer gewrapt in of aan de RS.

    Verder had ik al een tijdje een mechanische turbodrukmeter voor de RS klaarliggen.
    Natuurlijk zit er in het instrumentenpaneel een turbodrukmeter, en ook op de scangauge kan ik de turbodruk aflezen. Beide zijn echter electronisch aangestuurd en ik wou graag een mechanisch aangestuurde drukmeter hebben voor een betrouwbare weergave van de echte turbodruk.

    Nadat ik een dashsurround van een st170 had gevonden, heeft Simon er voor mij een plaatje in gemaakt waar de meter in past.
    IMG-20190531-WA0023.jpeg

    Het mooie aan deze meter vind ik dat hij netjes is en niet te veel poespas aan logo's of reclame heeft, en dat de kleuren in meerdere combinaties in te stellen zijn. Dus ook het groen met rood wat ook de kleur is van de rest van de tellerverlichting.

    Hiermee dus weer een klusje van de lijst af kunnen vinken.
     
    Janssuh, nl_scorpion, hoomer en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. mooi hoor, de details maken het wel af Herman :thumbs:
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  4. Mooi idd. Baal zelf ook dat de meters niet goed af te lezen zijn omdat het een berekening van allerlei waardes is ipv gewoon met sensoren.
    Ziet er goed uit!
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  5. Erg mooi, ziet er strak uit, zoveel x beter dan folie etc. Ook dan de scancauge netjes weg gewerkt. Heb je ook nog een foto waar het paneel gemonteerd zit?

    Van de bumper ook erg knap gedaan, mooie oplossing, maar is de splitter niet een beetje de boosdoener? Omdat je veel mensen hoord die met een splitter regelmatig aan de grond zitten. Want dan is zo splitter wel beetje zonde voor de bumper zelf
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  6. Thnx allemaal.

    @David: ja en nee. Het is een combinatie van de splitter en dat de RS een klein beetje lager staat t.o.v. origineel.

    Nou is het mij 2x gebeurt in 4 jaar en beide gevallen was ik wel voorzichtig, maar had ik het ook anders kunnen doen.
    De laatste keer was het gewoon fout om te recht op een drempel af te rijden.
    De 1e keer was heel veel pecht met een uitstekende regengoot onderaan de de inrit van een parkeer garage.
    Verder nooit problemen gehad ermee.

    Ik heb er tot dusverre van geleerd dat ik parkeergarages zoveel mogelijk mijd met de RS, en dat ik toch echt niet recht op een drempel af moet rijden.

    Het kan dus zeker wel gewoon goed gaan. Ondanks dat ik kisschien niet vaak met de RS rijd, heb ik toch al aardig wat kilometers gemaakt met de daarbij behorende drempels, bruggetjes, smalle en oneffen wegen enzovoorts.


    Zou het wijs zijn om zonder splitter te rijden?: tuurlijk. De kans op schade is zoveel kleiner dan. Maar het staat mij te mooi met splitter om zonder te rijden. Dus voor laat ik de splitter er lekker opzitten.
    Wellicht dat ik mij ga bedenken als het nog vaker fout gaat.
     
  7. Lekkere updates Herman, maar toch een puntje van kritiek. Dat paneeltje waar die turbodruk meter in zit lijkt niet heel netjes, ga je daar nog wat anders voor verzinnen?
     
  8. Thnx Marco.
    Voorlopig zijn er eerst andere prioriteiten.
    Wellicht dat ik daar later nog eens naar kijk maar voor nu vind ik het prima.
    Ik ben blij dat de meter erin zit
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  9. Ja daar heb je gelijk in, staat stuk bruter en maakt het wel af. En als het dan zolang goed gaat is het ook minder erg.

    Zou je nog een foto willen posten van het gemonteerde paneel? Ben ik wel benieuwd naar hoe het gemonteerd en wel er uit ziet.
     
  10. Henry-ST vindt dit leuk.
  11. Ziet er goed uit herman
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  12. Dit weekend ook even de luchtfilters van zowel de RS als de ST weer even schoon gemaakt en geolied.
    IMG-20190726-WA0005.jpeg

    Duidelijk te zijn dat met de RS niet veel gereden wordt. (Dat is de linkse)
    Die van de RS heb ik in de 4 jaar dat ik hem heb nog nooit het luchtfilter eraf gehad. De sok eromheen scheelt natuurlijk ook wel een beetje.

    De rechter is van de ST. Die had wel iets eerder gemogen
    IMG-20190727-WA0022.jpeg

    Hier allebei weer schoon en in de verse olie.

    Afgelopen zondag ben ik met de RS naar het cirquit van Zandvoort geweest.
    Daar stonden we met een stand van Revworks op het paddock tijdens RPM live.
    Leuke dag gehad. Niet zo groot en niet zo druk maar toch een prima evenement.
    Met als hoogtepunt een parade lap op het cirquit.
    Echt een paradelap was het trouwens niet want het ging bij vlagen toch wel serieus hard.
    In totaal toch 4 a 5 rondjes gedaan. Dat was erg gaaf.

    Vanavond de beide monSTeRS nog even lekker gewassen.
    IMG_20190729_202952.jpg

    De RS staat nu weer mooi schoon binnen. Volgende week vrijdag is de start van de Revrun in Maastricht bij het Apple Park hotel.
    Waar iedereen welkom is om alle deelnemers en de auto's te komen bekijken.
     
  13. Super netjes, zo is wel de enige manier hoe het zou moeten, qua afwerking niet te zien dat het niet origineel is, mooie update!
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  14. veel plezier Herman (en @MartijnST) :thumbs:
    beetje te ver rijden om jullie ff uit te komen zwaaien ;)
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  15. Is dat filter van de ST nou zo verkreukeld of hoort dat zo?
     
  16. Die is wel een beetje gekreukd aan 1 kant idd.
    Ik heb met wassen en dappen een keer een plastic zak erom gedaan zodat het filter niet te nat zou worden. (Toen lag de motorkap met roosters nog op de ST)
    Toen de auto even snel verzet moest worden was ik die vergeten, vandaar dat hij niet 100% recht meer is.
    Dit heeft verder geen invloed op de werking van het filter.
     
  17. Weer netjes gefixt zo :thumbup::thumbup:

    Is dit met het Finixa systeem gedaan ?
     
  18. Zijn de spullen om te repareren van Finixa ?
    Het lijkt er namelijk veel op. Werkt top zo te zien.
     
  19. Oh zo, nee ik heb materialen van Mix Plast gebruikt
     
    Rob-RS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina