1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus RS1

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 30 jun 2015.

  1. Echt gaaf geworden Herman.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
     
  2. Afgelopen week mocht de RS op de IAMS staan op de stand van RevWorks.
    @Sbro.nl heeft hem dinsdag naar amsterdam gereden, waarvoor nog dank.
    Zelf ben ik er zondag geweest en een middagje rond gelopen.
    Veel mooie en bijzondere auto's gezien en dan maakt het het toch wel speciaal dat de RS daartussen mag staan.

    Ze hebben op de stand veel complimenten gehad en dat is altijd fijn om te horen.

    20190407_131134.jpg
    FB_IMG_1554647781417.jpg


    Tijdens de terugweg liep de RS niet lekker en Simon had al aangegeven dat hij op de heenweg ook al niet helemaal lekker ging.
    Na wat uitzoeken bleek uiteindelijk een boegiekabel niet meer goed te zijn.

    IMG-20190408-WA0011.jpeg

    Deze kwam uiteindelijk los uit de defecte kabel.
    Nieuw setje is besteld en gelukkig had ik nog een setje van de st liggen dus hij loopt weer zoals het hoort.
     
    nl_scorpion en Sbro.nl vinden dit leuk.
  3. terecht trots Herman :thumbs:
    heel gaaf dat jouw :rs: daar mocht staan :rock:
     
  4. Tof dat jouw wagen er tussen mocht staan. Maar dat licht in die hal is wel heel slecht zeg.
     
  5. Heb net je topic door zitten lezen. Je hebt er echt een schitterende auto van gemaakt!
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  6. Ja heel gaaf.
    Maar hoezo slecht licht in de hal?
     
  7. Misschien combi van licht en ambiance, maar bovenstaande foto’s doet de wagen geen eer aan.
     
  8. #269 Herman RS turbo, 12 apr 2019
    Laatst bewerkt: 12 apr 2019
    Ja zo. Ik snap wel wat je bedoeld. Vond het irl nog wel meevallen. Kan op de foto's ook een beetje vertekenen. Moet wel zeggen dat de andere hallen waar het echte exclusieve spul stond wel beter verlicht waren
     
  9. Zag hem ook staan, pracht wagen! Viel ons idd ook op dat het licht de auto minder mooi maakte dan als deze buiten zou staan.

    Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  10. Na de IAMS is het even rustig geweest rondom de RS. Nu het seizoen volop bezig is is de RS inmiddels ook alweer een keer buiten geweest.
    Een paar weken geleden stonden we namelijk met Revworks op het paddock van het TT cirquit in Assen tijdens de supercar sunday.

    Daar werd de RS ook gelijk weer bestikkerd (nee ik ben er geen fan van maar het hoort er nou eenmaal bij) voor de RevRun in augustus waar ik samen met @MartijnST weer aan deelneem met de RS.

    De avond voor supercar sunday nog even snel de RS aftanken en ja hoor, iets te recht op een drempel af en ik had weer een voorbumper kapot.
    Huilen huilen en nog een huilen natuurlijk.
    Dus maar een rol doorzichtig tape gepakt en de boel een beetje aan elkaar geplakt voor de meeting.
    (Een grote ride of shame haha)

    Dit was de schade:
    20190610_153339.jpg 20190610_153329.jpg 20190610_153321.jpg

    En een paar krasjes in de lak van de splitter.

    Omdat dit de 2e al is die kapot ging, ging ik toch maar eens kijken naar een manier om ze te repareren.

    Na te zijn gewezen op een fragment uit een aflevering van Wheeler dealers (wij kent het niet)
    Had ik een mooi voorbeeld van hoe ik het zelf kon maken. (Die Ed China kan ook alles haha)

    Dus mij even goed in de werkwijze en benodigde spullen verdiept en meteen de spullen besteld.

    De voor bereiding kon beginnen.
    Eerst maar eens begonnen met alle delen rondom de schades kaal te schuren:
    IMG-20190611-WA0001.jpeg IMG-20190611-WA0004.jpeg IMG-20190611-WA0006.jpeg

    Vervolgens aan het eind van de scheuren een gaatje geboord om te voorkomen dat ze verscheuren.
     
  11. Daarna rondom de scheuren overal gaatjes geboord en de scheuren wat uitgegroefd met een dremel:
    IMG-20190611-WA0009.jpeg IMG-20190611-WA0011.jpeg IMG-20190611-WA0013.jpeg


    Vervolgens alle gaatjes iets verzonken aan zowel de buitenkant en de binnenkant.
    Vervolgems heb ik de bumpers gelijmd met een speciale 2 componenten lijm die voor dit materiaal bestemd is.
    Om te zorgen dat het weer een steving geheel wordt heb ik dus al die gaatjes geboord en verzonken die dus als het ware als een soort hechtingen dienen.

    De lijm breng ik op een gewapende folie aan die aan de binnenkant aanbreng en aanduw zodat de lijm zich goed door de gaatjes en de scheuren verdeeld.
    Aan de voorkant strijk ik vervolgens de lijm een beetje glad en zorg dat het ook daar goed verdeeld is.

    Dit was een beetje klooien voor de eerste keer omdat de lijm erg snel droogd. Ik heb het dus per kleine stukjes gedaan.
    Zo ziet het er dan aan de binnenkant uit:
    20190621_141139.jpg 20190621_141128.jpg

    Dit blijf je doen tot alle schades op deze manier bedekt zijn.
    Als de lijm hard is kan je de blauwe folie van de lijm aftrekken en blijft de lijm en de bewapening zitten.

    En aan de voorkant kun je de lijm gladschuren als deze uitgedroogd is.
    Deze lijm blijft net als het materiaal van de bumper zelf flexibel als deze uitgehard is, maar is wel net zo sterk. Erg mooi spul als je weet hoe het werkt.

    20190621_141119.jpg 20190621_141145.jpg
     
  12. Als alles gelijmd is en de lijm os droog kun je dus de buitenkant weer glad schuren:
    IMG-20190621-WA0016.jpeg IMG-20190622-WA0008.jpeg IMG-20190622-WA0010.jpeg



    Dan is het lijmen klaar. Op deze lijm hecht alleen niks dus moet er aan de buitenkant nog een afwerklaag op. Ook dit is een 2 componenten lijm/plamuur die nog sneller droogd dan de zwarte lijm. Nog sneller werken dus hehe.

    IMG-20190623-WA0001.jpeg IMG-20190623-WA0003.jpeg IMG-20190623-WA0005.jpeg

    Ook dit weer glad geschuurd en toen zat mijn werk aan deze bumper er even op. Hij is nu namelijk klaar om naar de spuiter te gaan.
    Na even overleggen had Gert Jan gelukkig nog tijd om voor de vakantie deze bumper weer klaar te maken.
     
    MrMarcos en Wiljon vinden dit leuk.
  13. Een tijdje terug had ik samen met Chris samen een schade bumper van een rs1 gekocht om op te knappen. Deze had gelukkig wat minder schade dus die ook gelijk maar even gerepareerd.
    Terwijl mijn bumper bij Gert Jan lag, moest de RS namelijk gekeurd worden. Dus die gerepareerde schade bumper even op de RS gemonteerd zodat deze gekeurd kon worden.
    Natuurlijk kwam de RS er weer met vlag en wimpel doorheen zonder op of aanmerkingen.

    Daarna die bumper gelijk weer gedemonteerd zodat deze in een later stadium ook naar Gert Jan kan om gespoten te worden.
    Hier wacht ik even mee, aangezien ik ook de 1e bumper die ik kapot gereden heb nog heb en deze ook wil repareren en laten spuiten. Dit kan dan allemaal in 1 keer.
    Aangezien die aanzienlijk meer schade heeft moet ik eerst mijn materialen weer even aanvullen, maar alle voorbereidingen heb ik al wel gedaan. Dus schuren, boren en groeven.

    Die is dus binnenkort aan de beurt en dan kunnen die 2 voorbumpers, en een achterbumper naar GJ om allemaal gespoten te worden.
    (Ik had een achterbumper gekocht die ooit door iemand gekocht is om op een niet RS te monteren. Na het spuiten in de kleur van de auto kwam de eigenaar erachter dat het niet ging passen haha. Die moet dus weer even imperial bleu worden)

    Maar intussen was GJ druk bezig met de bumper.
    Hij heeft er toch nog wel het een en ander aan moeten doen om het echt goed te krijgen.
    Maar voor iemand die het voor het eerst deed vond hij het niet tegenvallen gelukkig.

    Dit zijn de foto's die ik van Gert Jan heb g IMG-20190717-WA0018.jpg IMG-20190717-WA0017.jpg IMG-20190717-WA0008.jpg IMG-20190717-WA0018.jpg IMG-20190717-WA0016.jpg IMG-20190717-WA0022.jpg IMG-20190717-WA0021.jpg IMG-20190717-WA0019.jpg IMG-20190717-WA0020.jpg IMG-20190717-WA0018.jpg IMG-20190717-WA0017.jpg IMG-20190717-WA0008.jpg ehad:
    IMG-20190717-WA0016.jpg IMG-20190717-WA0022.jpg IMG-20190717-WA0021.jpg IMG-20190717-WA0019.jpg IMG-20190717-WA0020.jpg
     
  14. Mooi, tja, dit is wel de manier om het op te lossen. Maar balen is het wel. Inderdaad verstandig om wat van dat spul op voorraad te leggen.
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  15. En afgelopen zaterdag de bumper opgehaald bij GJ en gelijk afgemonteerd:
    IMG-20190720-WA0017.jpeg IMG-20190720-WA0019.jpeg


    Hier de splitter en undertray gemonteerd, de mistlampen en knipperlichten erin en het gaas gemonteerd.

    Nu kon hij op de RS gemonteerd worden.
    Omdat ik bang ben om krasjes te maken als ik het alleen doe, even de hulp van buurman @Sbro.nl ingeschakeld en samen de het geheel gemonteerd.
    IMG-20190720-WA0024.jpg

    Vervolgens de koplampen, grill en afdekplaar weer terug gemonteerd en hij ziet er weer als een echte RS uit:
    IMG-20190720-WA0025.jpeg

    Bij het demonteren van de hele zooi zijn er wat bevestigingsclipjes kapot gegaan. Deze heb ik nieiw besteld en komen deze week nog binnen. Dan kan ik de undertray verder vast zetten, wielen erop en kan hij van de bokjes af en staat hij weer helemaal klaar.

    Superblij met hoe de bumper geworden is en dat het op korte termijn gedaan kon worden.
    Waarvoor mijn dank @Gert jan
    Ik ben zeer content met het resultaat.

    *update:
    Deze week ook al het carbon in de bumper weer terug geplaats (de vinnen en mistlamp kapjes)
    En daarbij ook maar gelijk de carbon instaplijsten gemonteerd

    Voor:
    IMG_20190722_202520.jpg

    En na:
    IMG_20190722_202536.jpg IMG_20190722_202549.jpg

    Dit maakt het carbon geheel mooi af naar mijn idee. Meer carbon gaat er ook niet opkomen omdat ik wil dat het een detail blijft. Ik zie al te vaak dat mensen er in doorslaan.
    Het enige waar nog wat carbon delen bij zullen komen is in de motorruimte.

    Nu staat de RS dus weer helemaal klaar voor de aankomende meetings.
    Aanstaande zondag sta ik met de RS op het cirquit van zandvoort op het paddock bij Revworks tijden RPM live.

    En over iets meer dan 2 weken mogen we weer de RevRun rijden. Daar kijk ik erg naar uit.
    Verder staat er dit jaar nog niks op de planning maar wie weet komt er nog een meet bij.
     
    MrMarcos en Gert jan vinden dit leuk.
  16. #277 Sbro.nl, 22 jul 2019
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
    Strak werk weer Herman, er komt binnenkort nog een bumpertje aan die ook wat liefdeshechtingen nodig heeft
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  17. Goed bezig geweest Herman. Ziet er goed uit.
    Wel gaaf dat je RevRun gaat rijden :)
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  18. 1 woord :respect:
    niet voor het slopen van de bumper natuurlijk :mrgreen:
    erg netjes gedaan en mooi dat je het zelf uitzoekt en aandurft om de klus te klaren :thumbs:
     
    Herman RS turbo vindt dit leuk.
  19. Thnx allemaal.
    Ja het was of zelf iets proberen, of weer een nieuwe kopen.
    Aangezien ze niet makkelijk te krijgen zijn en er natuurlijk een deadline was ivm de RevRun was de keuze snel gemaakt.
    Gelukkig pakte het in dit geval goed uit.
    Bijkomend voordeel is dat deze optie financieel gezien ook een heel stuk gunstiger is.
     
    uwbuurman, Tigershark, steelmaster en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina