1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 3 cilinder eco boost 125 pk problemen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Pattick, 7 jul 2019.

  1. Hallo

    Kan ik bij de in de topic genoemde motor problemen verwachten als de auto veel kilometers heeft gelopen?
     
  2. welkom
     
    henk 68, Andre, Thiemo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Ontzettend veel, niet kopen, laten staan die auto, met een grote boog erom heen :schater:
     
    Leon Focus, henk 68, bjauto en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Had je hem niet gelijk kunnen verwijderen... Beetje kansloze vraag, klink alsof iemand te lui is om dingen uit te zoeken en hier even makkelijk wil scoren.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Ik dacht dat dit een serieus forum was.

    Waar ook leden komen die andere willen helpen een zeer mooi ford focus station te kopen zonder problemen. Of te wel gebruikers ervaring.

    Heb ik me even vergist in dit forum.

    Of toch niet
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Als je jezelf een klein beetje had verdiept in dit type motor had je misschien deze vraag niet hoeven stellen. Dit type motor is diverse keren 'engine of the year' geworden. Dus ja, als hij niet betrouwbaar zou zijn denk ik niet dat je deze titel wint.

    En jezelf voorstellen word zeer op prijs gesteld.

    En ja, wat is veel kilometers?

    Succes met zoeken van meer info van dit type motor
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Er is/zijn ook zo weinig informatie en ervaringen op dit forum..

    :shrug:
     
  8. kort gezegd dezelfde problemen als elke andere motorblok.
    je hebt geluk of je hebt pech.
    de problemen die er waren/ kans zijn met terugroepactie opgelost.
    zoals kees hierboven zegt heeft de motor diverse engine of the year
    van 2012 t/m 2017 engine of the year 1liter en 2012 t/m 2014 international engine of the year
     
  9. Dat is mogelijk
     
    henk 68, bjauto, turan86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Hallo Pattick,
    Misschien is het netjes om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic, tenminste als je echt een forumbezoeker blijft.
    Je had ook gewoon de zoekfunctie kunnen gebruiken. Er zijn diverse topics over deze motor, ook over de vraag die je stelt.
    En ja dit is een serieus forum door en voor Ford liefhebbers. Maar je begrijpt nu misschien dat je vraag te kort door de bocht is.
     
    gerardTDCI en Magure vinden dit leuk.
  11. Persoonlijk, ik zou het niet doen een 1 liter 3 cilinder klinkt mooi als die onder een motorfiets hangt.

    Voor mij moet ie minimaal 1500 kg mogen trekken
     
  12. Dat denk ik niet, maar in dit geval ligt dat aan jou. Als je even ingelezen had had je al veel info kunnen vinden. Ergens binnenvallen en gelijk beginnen roepen werkt niet zo lekker. Dat hoef ik bij bv een volle winkel ook niet te doen als ik als laatste binnenkom en er staat al een rij. Iets met normen en waarden geloof ik, maar vooral beleefdheidsvormen...

    Veel leesplezier en succes met het vinden van de juiste auto.
     
    Magure en gerardTDCI vinden dit leuk.
  13. nee dat doen we niet.
    iedereen verdient gewoon een kans op ons forum en niet iedereen is gelijk bekend met de regels of zoekfunctie.
    vandaar ook mijn 'welkom'

    zie mijn reactie hierboven.
     
  14. Gezien ik niet meer zo heel actief ben op dit forum, is de lijst niet meer compleet. Wel denk ik dat de mogelijke problemen er in staan voor het type motor waar je vraag over gaat:
    https://www.focusclub.nl/index.php?...ford-focus-met-oplossing-indien-bekend.89702/
     
  15. Ik vind het zelf ook een interessante vraag van de OP. Zijn er mensen die meer dan 3 ton met deze motor hebben gereden? Met andere woorden: heeft het nut om de distributieriem te laten vervangen of is het zonde van het geld?
     
  16. Wat zegt km stand of onderhoud nog de moeite waard is? Persoonlijk durf ik het wel aan, een 1.0 EcoBoost met 200.000km of meer. De tijd dat een benzinemotor bij 200.000km op is, hebben we al heel lang achter ons gelaten. Zeker bij Ford.
     
  17. en waarom niet? :shrug: al eens mee gereden dan? :shut: Die 1.0 3 cilinder ecoboost loopt als een trein, trekt ook als een beer, niets mis mee, zelfs de 90pk versie ;-) :thumbup::mrgreen::dance:
    Denk dat je eerder moet kijken naar de onderhoudshistorie, hoe de machinekamer eruit ziet, hoe die loopt etc. Wat is veel kilometers? Voor de een zijn 90k al veel, voor de ander is 250k veel...het is maar net hoe je ernaar kijkt en wat je ermee wilt.

    3 cilinder onder een motorfiets? geef mij dan maar een 4 of 6 lijn ;-) :schater::rock:
     
  18. Voor mij gaat het vooral om het trekgewicht en volgens mij mag de 1.0 3 pitter geen 1500 kg trekken.
     
  19. Welkom, ben nog ieder dag tevreden met mn gechipte 1.0 , en zit nu op 65.000km.
    Mits goed onderhoud kan ie heel wat km mee gaan. Ik geniet er elke dag van, en gebruik m eigelijk 100%, , over 2 jaar zal ik kunnen zeggen wat ie bij de 150.000dkm doet, verwacht geen probs.
     

Deel Deze Pagina