1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar vind ik de aankooptips?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie666, 17 jun 2019.

  1. Want ik kan me niet voorstellen dat die hier niet al staan....

    Ik ben de overstap aan het overwegen van een Mondeo 2.5T naar een Focus ST uit ongeveer 2014.
    Ben benieuwd naar de volgende zaken:
    - hoe hard is zo'n ST geveerd ten opzichte van een Mondeo? Heb nu eentje met 3 standen, rijd altijd in de sport stand qua demping.
    - hoe luid is het uitlaat geluid; is dat vermoeiend als je er 1000 km mee rijdt naar de vakantiebestemming?
    - waar moet ik op letten bij aankoop?
    - welk radio/navi systeem is het mooist/best?

    Gr Gert-Jan
    (Bassie)
     
  2. Ik denk dat de wensen/vragen per persoon verschillen. Ga eens proefrijden dan merk je hoe en wat.
     
  3. - Geen idee mbt vering, de ST heeft geen instelbare stand voor de vering (of heb ik deze na anderhalf jaar nog niet gevonden?).
    - Het geluid van de standaard uitlaat is nauwelijks hoorbaar in het interieur, zelfs met weg gehaald middendemper is deze nog rustig voor zover ik weet... of heb ik dat verkeerd begrepen @Eric-rally ? Ik zelf kan met standaard uitlaat heel veel kilometers maken zonder er last van te krijgen.
    - Gewoon standaard zaken waar je naar kijkt bij elke auto, geen kritische punten bij mij bekend.
    - welke nav/radio het beste is? Is natuurlijk persoonlijk, ik heb geen klagen over sync 2
     
    Bassie666 vindt dit leuk.
  4. Vering is nog comfortabel naar mijn mening. Geluid is gewoon goed standaard, zeker niet te luid, eerder te zacht. Als je hem helemaal stil wilt, kun je de symposer nog afkoppelen. Radio/navigatie is bij elke stap in SYNC iets beter/luxer. Ik kan mij persoonlijk niet zo druk maken over die zaken, dus ik vind mijn SYNC 1.0 systeem ook gewoon fijn.
     
    Bassie666 vindt dit leuk.
  5. Tnx! Vandaag in een st proefgereden en behoorlijk enthousiast! Stil als je geen gas geeft en een mooie brom bij gas, super. Ook de wegligging is strak.
    Heeft er iemand ervaring met een 180 pk diesel in de st uitvoering? Vind ik ook erg mooi maar ben een beetje bang voor een brommerig geluid. Is mijn vrouw allergisch voor.....
    En die diesel st’s zijn er nauwelijks, kan geen proefritten maken.
     
  6. Bassie666 vindt dit leuk.
  7. Waarom zou je nog voor diesel willen kiezen? Zeker in deze tijd...
     
  8. omdat een elektrische :st: (nog) niet bestaat :schater:
    zou ook voor een diesel gaan, zeker in deze tijd, goedkoper in aanschaf ;)
     
  9. Omdat de actieradius dan verdubbelt. Handig op vakantie. Maar ik heb al wat reviews gelezen en de diesel doet wel afbreuk aan z'n karakter.
     
  10. leg eens uit Gert-Jan, waarom zou de diesel afbreuk doen aan een ST?
     
  11. Ha, gezien je forumnaam zat ik op je reactie te wachten ;)
    Dat neem ik aan op basis van reviews, oa die op Top Gear. Zelf ben ik een echte fan van diesels, ik hou van dat karakter. Veel koppel, beetje explosief. Maar juist de benzinemotor van de st voelde heel erg lekker; met veel koppel, vlot beschikbaar. De zwaardere motor lijkt me een minpuntje. De auto die ik nu heb is erg zwaar op de voorwielen. Ondanks dat dit een fantastische motor is ben ik juist op dat gewicht een beetje uitgekeken.
     
  12. duidelijk :thumbup:
    ben zelf ook wel een diesel fan zeg maar :D
    maar de kosten spelen ook een rol natuurlijk ;)
     
  13. Naar mijn mening was de diesel ST alleen leuk geweest met hetzelfde soort performance. Dus een vergelijkbare topsnelheid en 0-100 tijd.
     
  14. ja, 185 pk is wat magertjes ;) t.o de ecoboost die al 182 PK heeft.
    maar hoeveel (standaard) koppel heb jij Frank?
    die diesel heeft er standaard 400 en dat is wel lekker natuurlijk.
    voor mij zou die topsnelheid of 0-100 niet zo boeien, ik wil graag een diesel en als je dan de uitvoering van een :st: heb lijkt me dat leuker dan een :stline: of een Titanium
     
  15. De ST3 benzine heeft standaard 360Nm koppel
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Koppelcijfers zeggen niet zoveel. Dan moet je ze langs elkaar zetten en zien wie de eerste paar meter sneller aflegt. Feit is gewoon dat de Benzine ST veel sneller is. Zou wel leuk zijn om te zien trouwens, een drag race tussen ST diesel en ST benzine.

    Maar goed als je echt diesel wilt rijden is de ST diesel misschien een leuk alternatief. Die is waarschijnlijk ook nog wel lekker te tunen. Maar dat standaard verschil van 3 pk ten opzichte van de Ecoboost is nauwelijks echt merkbaar. Dus eigenlijk is de ST in dit geval meer een uitrustingsniveau dan. Dan zou ik eerder voor een ander merk diesel kiezen met betere prestaties. Het extra sportieve is er nu wat af naar mijn mening.
     
  17. ander merk gaat het niet worden hoor Frank ;)
    maar je hebt gelijk, gaat om uitrustingsniveau zoals de uitstraling en natuurlijk de Recaro's.
    tunen is wel een must dan, je zou er zomaar uitgereden kunnen worden door een 'standaard' EcoBoost Trend uitvoering :shock:
    zit ook een beetje tussen de oren, "ik heb een :st:" :dance:
    en als je de prijzen ziet van een ST-D en een vergelijkbare Titanium 2.0 :tdci: dan ontloopt elkaar dat niet veel.
     
    Factory vindt dit leuk.
  18. #19 Factory, 21 jun 2019
    Laatst bewerkt: 21 jun 2019
    Is de ST-diesel gewoon het standaard 2 liter dieselblok met een grotere Turbo oid?
     

Deel Deze Pagina