1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SPOED: OEM Focus ST250 uitlaat vanaf kat tot einddemper

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Kludrex, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit hier inderdaad niet op te wachten zo vlak voor de vakantie. Moet over drie weken met de auto weg, dus...

    Ik weet het ook niet meer. Wok of niet, die agente zei tegen mij dat ik een afspraak met de RDW moet maken omdat de auto een WOK status heeft. Als ik dan op de RDW site kijk, is er niks aan de hand. Misschien moet het nog doorgegeven worden, who knows. Ik ben heel het weekend een originele uitlaat aan het zoeken voor de voorlopige afspraak die ik heb op dinsdag voor de montage. Die had ik al gemaakt omdat ik dacht dat ik de complete originele uitlaat nog had... Niet dus.

    Ik wacht het wel af, zit er ook aan te denken een catted downpipe the nemen om van dit gezeik af te zijn. Scheelt iets in geluid en voorlopig de crackle software er maar afhalen.

    Uitlaat is toegegeven best luid: AWE Track edition turboback zonder kat. Er is nog een Simons dempertje in het rechte stuk voor de achteras tussengelast maar scheelt niet veel. Ben wel tevreden ermee maar niet iedereen blijkt...

    [​IMG]
     
  2. Wees blij dat je niet hier in Duitsland woont want dan was je auto ter plekke in beslag genomen, en afgesleept naar de TÜV.
    Daar zou dan de auto gecontroleerd worden.
    Vervolgens flinke boete, punten op je rijbewijs, je mag de afsleepkosten (naar en van de TÜV) dan natuurlijk de kosten om het weer in orde te maken. Dan weer kosten voor de keuring etc.
    Met 1000€ is het niet gedaan dus.
     
  3. Kunde bij n knake bak m beter in de fik zette:schater:
     
    MrMarcos vindt dit leuk.
  4. Kun je nagaan waarom ik alles heb laten vastleggen in de papieren zodat ik hiervan niet betroffen ben. ;)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Dat begrijp ik, en ik ben ook blij dat het wat losser is geregeld hier in NL... Totdat puntje bij paaltje komt, dan wordt het een vaag verhaal dat niemand begrijpt. Dan maar liever de Duitse methode
     
  6. bij wegmisbruikers zeggen ze dat je naar bij de politie moet laten checken daar meten ze hem dan opnieuw.
    bij rdw is het ander verhaal en weten ze beter wat hij wel en niet mag hebben. als je naar lelystad moet is het best lullig. hoop dat ze het alleen db test doen en niet de uitgebreide test die ze bij importeren doen.
     
  7. We zijn naar de politie gereden voor een meting. Die is niet gelukt omdat de meetapparatuur het niet deed. Ik hoef niet naar Lelystad, werd verzocht een afspraak te maken bij een willekeurig RDW station. Naar mijn weten, gewoon voor de db's.
     
  8. Apart verhaal wel. Ik heb ooit een boete gehad met mijn eerste auto weer ik een Remus einddemper onder had zitten. Die maakte niet eens een super-zwaar geluid. Het was toen 3db te hard... Ik moest binnen 1 week de originele er weer onder zetten of 150 euro betalen en met de kans dat ik weer gepakt kon worden. Heb toen 150 euro betaald... Nog geprobeerd tegen te gaan dat ik het ijk-rapport wilde zien etc. (die lieten ze toen zien helaas :P )
    Maar als het nergens geregisteerd staat of je hebt geen bon oid gehad, dan weet jij verder toch niet wat je moet doen? Ik vind het een vaag verhaal...
    Ik kreeg gewoon een bon toen mee...
     
  9. Inderdaad, ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. Auto heeft online nog steeds geen WOK status. Waarschijnlijk hebben ze net als Focusfanrossum zegt (voorlopig) alleen een notitie gemaakt in hun eigen systeem.

    Ik heb dit met mn vorige auto's nog nooit meegemaakt. Er is van alles te koop, je kunt van alles laten monteren en sportuitlaten worden algemeen geaccepteerd (ook door de p*litie). Maar, als je auto gecontroleerd wordt, moet alles weer origineel zijn en wordt er met db's gewerkt. Vaag...
     
  10. Ik zou contact opnemen met de RDW OF CJiB. Weet je zeker waar je aan toe bent .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Eigelijk altijd rdw site zelf raadplegen en niet die 100 duizend andere sites.

    Maar nou weet je iets. Zou maar snel n afspraak maken en die pijp regelen. Rdw is nogal ver vooruit plannen met afspraken want ze hebben het "druk". Dat als je er bent je zowat de enige bent is een ander verhaal maar goed....
     
  12. Thanks, wil wel een afspraak maken maar moet eerst nog een pijp hebben en dan moet ie er ook nog onder, inclusief downpipe/kat. Ik ben bezig, maar niks concreets. Dus... wie heeft nog een pijp met middendemper zoals in de beginpost liggen?
     
  13. heeft kelly niks liggen? die heeft die van haar vervangen voor een miltek.. wie weet dat ze haar oude nog heeft...
     
  14. Volgens mij is @petjekel nog op vakantie. ;)
     
    hoomer vindt dit leuk.
  15. Nee die is al terug ;)
     
  16. Heb een aantal maanden de originele uitlaat al verkocht. Deze was overigens ook op 1 punt doorgeslepen ivm demonteren.

    Ben sinds vrijdagochtend weer op NL bodem ;)
     
  17. Mensen bedankt voor de moeite :thumbup:. Ben net terug uit Brussel, bedankt @Thieske. Heb daar de uitlaat gehaald en kan nu morgen naar de afspraak die ik al had gemaakt voor de montage.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  18. laten we hopen dat ze een plekje vrij kunnen maken binnen 3weken. blij dat je niet naar lelystad moet, want die wachttijd loopt snel richting de 3-4weken.
     
  19. Als je al serieus contact krijgt met lelystad of de rdw zelf. ben al sinds maart bezig....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina