Hier een stukje over mijn project. Was al een heel eind met roestplekken opknappen totdat bleek dat de A-stijl te ver verroest was en na lang twijfelen opzoek gegaan naar een andere Fiesta.1 van de laatste fiesta's die in de buurt kwam qua subframe e.d was een GT.Heb er uiteinderlijk 1 gevonden uit '95 en met de nodige hulp begonnen met de ombouw.Wielophanging overzetten ging eigenlijk heel makkelijk,maar om van Zetec naar CVH te gaan moest er wel het 1 en ander aangepast worden zoals b.v de motorsteun aan de distributie kant 5cm naar voren,maar verder paste het bijna 1 op 1. De standaard ecu moest plaats maken voor een vrijprogrammeerbare ecu met lamdasensor en in de uitlaat moest een kat komen om toch door de APK/gasmeting te komen. Dit is een zeer beknopt verhaal,maar foto's zeggen meer...
Leuk project, alleen jammer dat je zo weinig foto's hebt geplaatst. . Zo'n GT heeft wel een tof bumper pakket erop zitten. Maar deze cas was wel hard? Ik weet niet beter dan dat alle Fiestaatjes tot 2001 roesten. En er niet aan gedacht om een zetec turbo conversie te doen?
Dankje.Ik was bezig met foto's plaatsen met tapatalk,maar alles stond nog door elkaar :s.Ik ben nooit actief geweest op een forum,dus is allemaal nog een beetje uitzoeken en er zal dan nog best weleens iets verkeerd gaan ben ik bang Ben de foto's nu aan het uitzoeken en zal er daarna nog een paar posten. Ik had al veel geld in dit blok zitten waardoor nog overstappen naar een zetec geen optie meer was.Voordeel is wel dat ik zo nog ergens bij kan...zoveel ruimte is er niet onder de kap.Intercooler tussen de bumper en de radiateur krijgen was ook een hele uitdaging. Ach...wat is hard.Voor een Fiesta uit 95 is deze nog behoorlijk hard.Zitten nog wel wat plekjes,maar die zijn goed te overzien en we hebben een lasapparaat . Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Leuk projectje zo Met feestjes ben je heel snel ruimte kwijt onder de kap ken het probleem. mijn feestje wordt het ook proppen onder de kap
Al lang niets gepost,maar zeker niet stilgezeten... Ik had al een tijd geleden een TIG lasapparaat gekocht, maar eerder geen tijd/zin gehad om te gaan oefenen. Daar ben ik de zomer van 2017 maar eens mee begonnen en na veel filmpjes op youtube bekijken en doelloos stukjes plaat aan elkaar "gecremeerd" te hebben begon het zowaar ergens op te lijken.Niets vergeleken met sommige kunstenaars op youtube,maar toch...het zat vast. Daarna was het tijd om de rotte plekken in de bodem en linker dorpel aan te pakken. In november begonnen met het kaal maken van de bodem onder en boven op zoek naar plekken die onder de beschermlaag zijn gaan roesten.Gelukkig geen erg grote plekken tegen gekomen. Dit was de eerste plek... Het is de bedoeling nadat ik alle rotte plekken heb gerepareerd deze te vullen met lood/tin ipv plamuur, maar daar zal ik nog wat voor op youtube moeten bekijken. De achterkant was ook behoorlijk rot... Het vervangende plaatwerk is niet meer te koop of voor de hoofdprijs, dus begon de zoektocht naar een donor, deze heb ik gevonden in Friesland. Een vriend van me moest nog 2 deuren hebben voor zijn ST220 in die buurt. Dat werd een roadtrip waarbij de heenreis een stuk comfortabeler was dan de terugreis. De donor had een ctx bak met versleten riem waardoor het op "snelheid" komen een uitdaging was en het stuur trilde ook gigantisch, maar dat kwam omdat de vorige eigenaar er ook het land mee heeft bewerkt denk ik. Toen begon het strippen van interieur en uitboren van een "paar" puntlassen... Gelukkig nog een financiƫle meevaller gevonden... Volgende keer meer...
Hahaha, gaaf man, wel mooi dat er nog goede donoren te vinden zijn. De meeste zijn onderhand wel rot, lijkt me.
De vraag is inderdaad niet of maar hoe rot ze zijn. Het achterscherm leek mee te vallen,maar er was al eens iemand met plamuur in de weer geweest.Gelukkig was er nog een oversize deel te krijgen...
Super dat je zo iets aan haalt Maar warom tig lassen mig is toch veel makelijker en minder kromtrekken?
Dankje In het begin lukte het voor geen meter en had mig inderdaad een betere keuze geweest, maar omdat ik een kleine garage heb vond ik het een groot voordeel dat het niet spettert. Toen het tig lassen steeds beter ging kreeg ik er ook steeds meer plezier in. Erg tijdrovend is het ook wel, maar het is tenslotte hobby. Om het plaatwerk vast te maken moest ik de gaten opvullen en dat heb ik gedaan met een griptang die aan 1 kant een uitsparing heeft en aan de andere kant (de achterkant zegmaar) een koperen plaatje. Elke las heb ik direct afgekoeld met de luchtspuit en daardoor trok de boel gelukkig niet krom.