1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Specificaties en prijzen 2020 Ford Focus ST en Wagon

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 8 mei 2019.

  1. Toch een beetje een idee op doen van wat ons hier staat te wachten, ga dan naar:

    www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  2. Hier in België zijn er al prijzen bekend en start Benzine 5 deurs aan 37185 en full option een slordige 46000, dus hou jullie maar vast...
     
  3. Zijkant en achterkant vind ik mooi. voorkant had wel iets meer gemogen wat mij betreft
     
  4. #4 Johoo_NL, 13 mei 2019
    Laatst bewerkt: 13 mei 2019
    32.900 Euro in Duitsland.

    CO2 heffing is rond de 21.000 euro bij 179 gram.

    Dus je komt uit op de instapprijs van de mk3 RS.
     
  5. :grote ogen: dan koop je toch een RS voor dat geld?
     
  6. Ach een C-Max 1.5 Ecoboost met automaat gaat ook zo over de 46k heen als je hem nu samenstelt. CO2 uitstoot is de grote boosdoener op dit moment. Door de WLTP cyclus is de CO2 uitstoot aanmerkelijk hoger geworden.
     
  7. PRIJS FORD FOCUS ST (WAGON) BEKEND

    Zojuist trok Ford het doek van de nieuwe Focus ST Wagon en nu kan AutoWeek als eerste melden wat die nieuwe sportstation moet gaan kosten. Daarbij hebben we ook direct de vanafprijs van de reguliere vijfdeurs Focus ST te pakken.

    [​IMG]

    Na de introductie van een nieuwe generatie Focus, kan het aftellen naar de komst van een ST- en RS-versie beginnen. De Focus ST werd medio februari aan de wereld voorgesteld en kreeg vandaag gezelschap van de Focus ST Wagon. Wie de 280 pk en 420 Nm sterke Focus ST als hatchback wil, moet rekenen op een vanafprijs van € 49.100. Voor de Focus ST Wagon vraagt Ford een meerprijs van € 1.000. Bestellen kan per direct, het potente tweetal staat van juli bij de dealers.

    Zowel de Focus ST als de Focus ST Wagon hebben een 280 pk en 450 Nm sterke 2,3-liter grote EcoBoost-vierpitter onder de kap, een machine die zijn volledige koppel tussen 3.000 en 4.000 tpm op de voorwielen loslaat. Met die relatief hoogtoerige krachtcentrale jaagt de Focus ST in minder dan 6 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Schakelen gaat in de voor Nederland bestemde versies in alle gevallen met een handgeschakelde zesbak. Een groot voordeel ten opzichte van de vorige generatie Focus ST: deze nieuwe sporters kunnen wél met een trekhaak geleverd worden. Dat heeft natuurlijk onder andere te maken met het feit dat de ST's geen centraal geplaatste uitlaateindstukken meer hebben. Het maximale geremde trekgewicht van 1.600 kilo geld zowel voor de vijfdeurs Focus ST als voor de ST Wagon. De ST's zijn leverbaar in de reguliere Focus-kleuren, maar zijn daarnaast ook leverbaar in de speciale kleuren Ford Performance Blue en Orange Fury.

    Van de vorige generatie Focus had Ford ook een 185 pk sterke ST Diesel op de prijslijst staan. Vandaag is ook van de huidige generatie Focus ST een dieselsmaak gepresenteerd, maar Ford Nederland bevestigt aan AutoWeek dat die ditmaal niet naar Nederland komt. Daarnaast zet Ford op de internationale prijslijst van de benzineversies een zeventrapsautomaat, maar ook die blijft buiten de Nederlandse landsgrenzen, zo bevestigt de Nederlandse importeur.

    [​IMG]

    Focus ST

    De ST valt in diverse rijmodi in te stellen, Slippery/Wet, Normal en Sport. Ford Performance heeft uiteraard de ophanging en de remmerij onder handen genomen en Ford belooft een directere gasrespons. De remmen hebben aan de voorzijde een diameter van 330 mm, achter zijn ze 302 mm groot. Daarnaast is de stuurinrichting 15 procent directer dan die van de reguliere Focus. De dempers aan de voorzijde zijn 20 procent stijver, de exemplaren achter 13 procent stijver. Het elektronische sperdifferentieel is in staat om, indien nodig, het volledige vermogen naar het wiel met de meeste tractie te sturen.

    Vanbuiten is de nieuwe Focus ST natuurlijk te herkennen aan zijn heftigere uiterlijk, maar voor écht extreem spoilerwerk zal je moeten wachten op een nieuwe Focus RS. De centraal geplaatste uitlaat van de vorige ST keert niet meer terug. Het voordeel: de Focus ST is nu ook met een trekhaak te krijgen.

    Vanbinnen monteert Ford onder andere een nieuw instrumentarium, een exemplaar met meters voor de turbo- en oliedruk en voor de olietemperatuur, informatie die weergegeven wordt op een 4,2-inch digitaal display. Recaro-sportstoelen zijn van de partij, zetels die te bekleden zijn met stof, leer of met een combinatie van stoffen. Andere sfeerverhogende zaken: een afgeplat stuurwiel, ST-logo's, aluminium sportpedalen en aluminium accenten en sierdelen.

    [​IMG]

    https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijs-ford-focus-st-wagon-bekend/
     
    gerardTDCI en Rykers vinden dit leuk.
  8. Instapprijs van de RS was precies 50k.

    De ST 49.100 Euro. Jammer van die 4 gr extra CO2 boven de 175gram. Dat scheelt even 10k.
     
  9. Kijk es aan,de wagon st.[emoji39][emoji39]



    Verstuurd vanaf mijn Pixel 3 XL met Tapatalk
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
  10. Jammer van die absurde nederlandse belastingen waardoor alle 'leuke' auto's nogal prijzig worden.
     
  11. idd hier ik BE betaal je 1malig 1400 inschrijving en jaarlijks een 540 euro
     
  12. leg uit 1maal inschrijving en jaarlijks 540euro

    in nederland betalen we 21% belasting, en dan nog eens bpm wat op basis gaat van de wlpt test, komt die hoog uit betaal je dus ook meer (lees dat bpm meer dan 10.000euro is bij deze auto)
    daarna betaal je per gewicht en regio wegen belasting. mijn geval 133 euro per kwartaal.

    beste is auto in duitsland kopen, daar 6000km in 3maanden gaan rijden en daarna als occasion invoeren. betaal je denk al een deel lagere bpm, of dat met invoeren en dergelijke intressant al is geen idee.
    mijn focus is ook ingevoerd dus heeft nooit de hoge bpm betaalt maar direct rest bpm over de occasion
     
  13. ja bij ons heb je biv (belasting op inschrijving) dit betaal je 1keer per eigenaar per inschrijving en wordt berekend op co2 adhv een vergezochte formule. daarnaast is er een jaarlijkse tax berekend op cilinderinhoud en dit komt op een 540 euro.
    Een ST diesel bv zal de helft biv zijn door lagere co2 en lagere tax.
     
  14. Vanaf 49.000 euro in Nederland.
    ...
     
  15. #15 jason101, 17 mei 2019
    Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Slik.....reken dat eens terug in Guldens
     
  16. Doe maar niet, aangezien je er in die tijd een huis voor kocht. Dat is is toch een betere investering.
     
  17. Bizar, er zit meer bpm en btw op dan die auto kost. De prijs is bijna gelijk aan een 1.5 st line alleen door deze ongein kost de st 17000 meer echt bizar en schadalig.
     
  18. Die ga je niet veel op de Nederlandse wegen zien
     
  19. Echt absurd die prijzen. Ik heb paar maanden geleden een 1.5 ST Line gekocht (wordt volgende week eindelijk geleverd) en ik zei in eerste instantie tegen de dealer dat ik de meerprijs t.o.v. de ST wilde afwachten voordat ik zou tekenen. Dit mede omdat ik "bang" was dat een ST wellicht standaard al allemaal opties zouden bezitten die ik nu extra heb moeten bestellen (B&O, technology pakket, comfort pakket) en dan het verschil tussen een ST en een full options ST Line wel zou meevallen. Bij een full-options ST Line Fiesta en een Fiesta ST is dat namelijk wel het geval.
    Hij verzekerde me toen al het verschil groot zou zijn. Daarop heb ik vertrouwd. En terecht blijkbaar...
    Tevens wilde ik per se een automaat. Bij de aankondiging werd de ST in een 8-traps automaat genoemd, maar deze komt volgens mij niet naar de Nederlandse markt.
     

Deel Deze Pagina