1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanschaf MK3 1.6 ecoboost 182PK, waar op letten?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Markoow, 9 mei 2019.

  1. Beste mensen,

    Ik ben van plan mijn focus MK2.1 in te ruilen tegen een iets jongere en luxer uitgevoerde MK3 1.6 ecoboost 182PK (Hatchback).

    Zijn er mensen met ervaring over dit type auto/motorblok?
    Ik ga er aankomend weekend kijken en in proefrijden, misschien nog "extra" suggesties waar op te letten bij dit type auto's of kan ik de "standaard" dingen controleren net zoals met een 1.6 MK2 :)

    Mvg,
    Marko
     
  2. eigenlijk wel, enige dat handig is controle of de terugroepacties zijn gedaan. software voor de koppeling is moeilijk om fysiek te zien zonder gebruik van eobd tool. koelsysteem is wel mogelijk. naast je normale koelvloeistofreservoir zit nu een zwarte pijp extra met een stekker onderop. dit is je niveau sensor voor je koelvloeistof.

    de rest is het normale eigenlijk, althans ik heb niks dat ik zeg dat je het echt moet kijken of het goed is van te voren.
    tijd zal het namelijk zeggen. je moet hoe dan ook geluk blijven hebben met zulke dingen
     
  3. #3 Patman, 9 mei 2019
    Laatst bewerkt: 9 mei 2019
    Ik heb de mijne al een tijdje, geen problemen gehad. Koelvloeistofslang heb ik bij aanschaf laten vervangen, je zou het koelvloeistoftankje preventief kunnen laten vervangen. Die wil nog wel eens haarscheurtjes krijgen. Koppelings issue kun je op kenteken nakijken op de rdw site of die nog open staat.
     
  4. Oke en als de auto uit Duitsland komt? :)
    Ik wordt de eerste particuliere NL eigenaar.
     
  5. Misschien beetje domme vraag, maar kan ik heel gemakkelijk zien als ik de kap omhoog doe of dit inmiddels al is vervangen (die zwarte pijp met sensor).
    Mocht de terugroepcode niet in het onderhoudsboekje aanwezig zijn
     
  6. #6 Patman, 9 mei 2019
    Laatst bewerkt: 9 mei 2019
    56E4F3C5-E778-48DD-8E4B-F21CDD71E4A0.jpeg

    Ja kan je zien, Hierboven, effe op klikken, is de oude bij mijn wagen.
     
  7. Check ook het volgende:

    - Rubber lijsten bij voor en achterdeuren, die willen nog wel eens losraken
    - Water op plek reservewiel, lekkage langs luchtroosters onder de bumper.
    - Koelvloeistof reservoir op haarscheurtjes (ook onderkant controleren!)
    - Bekende terugroepacties zoals hierboven aangegeven.
    - de normale dingen bij lopen auto.
    - je kunt tevens ook voor de 150pk versie zoeken en dan upgraden naar 182 dmv software. Kunnen mensen van het forum voor je doen.

    Succes! En bij koop van de focus wel lid worden he :P
     
  8. Heb zelf een duitse focus. Totaal feen klachten erover. Bij de dealer gekocht.
    Elders moet je wel zeker weten dat hij niet teruggedraaid is.
    Verder is het bekende alle autos die vlak bij zee hebben gereden checken op roest aan onderzijde door het zout. Dit geld voor alle autos.
     
  9. Bedankt, handig kort lijstje ga ik zeker meenemen morgen!
    Ja ik was altijd wel lid, heb jaartje niet gedaan en heb van de week alweer formulier ingevuld dus ik wordt wel weer gewoon lid inderdaad :D
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  10. Top dankjewel !
    Ga ik ook zeker even meenemen!
     
  11. Het gaat hier dus om de rechter zwarte slang op de foto?
    Sensor zit op uiteinde?
     
  12. Als de update van het koelsysteem is gedaan ziet het er zo uit. Gaat om de slang rechts van het koelreservoir.
    1. IMG_6585.JPG
     
  13. Top!!, makkelijk te herkennen zie ik al :D
     
  14. Inmiddels heeft de MK2 focus plaats gemaakt voor een 1.6 ecboost MK3 hatchback uit 2011 :)
    Binnenkort pas ik "mijn focus" pagina aan.

    Allen bedankt voor de "voor informatie" :D
     
    Remko Wouter vindt dit leuk.
  15. Ben heel benieuwd.
     
  16. De dealer kan sowieso kijken of er terugroepacties openstaan voor je auto. Dat doen ze dan via het chassisnummer.
     

Deel Deze Pagina