1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Is daarmee het probleem met live traffic opgelost?
     
  2. Klopt, heb ik soms ook. In mijn geval een S7. Ik ben er mee gestopt dit te gebruiken. Sinds ik Android Auto gebruik word de telefoon zowiezo via usb opgeladen
     
  3. Denk het niet. Ik had geen probleem met live traffic en nu ook niet. Enige wat er gebeurt als je wifi en/of automatische updates uitschakelt is dat hij zich niet meer druk maakt om ….. automatische updates.
    Ik heb wel eens last gehad dat de app niet meer lekker samen werkte met de auto. Toen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, auto opnieuw aangemeld en het werkte weer. Misschien dat dat helpt.
     
  4. De dealer heeft mij afgeraden dit aan te vinken. Juist om deze redenen (werkt niet goed, voor Android auto / Apple carplay sowieso kabel nodig).
    Is kennelijk goed advies geweest als ik dit zo lees.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  5. Deze week kreeg ik na ca. 11.500 km de melding op mijn dashboard dat de olie vervangen dient te worden. Nou heb ik de berichten al wel vaker langs zien komen en met deze kilometerstand heb ik het denk ik nog niet eens zo slecht getroffen. :mrgreen:
    Waar ik me meer over stoor, is de onduidelijkheid over onderhoudsintervallen (voor een 120pk Ecoblue dieselt overigens).
    Bij aflevering is mij verteld dat die intervallen op 20.000 km zouden liggen. Laatst zag ik elders (FordPass app dacht ik) dat dat op 15.000 km staat.
    Vandaag gebeld voor die oliewissel en daar werd mij verteld dat ik nog wel even met die melding door zou kunnen rijden, omdat ik toch met 15.000 km terug zou moeten komen voor een onderhoudsbeurt. Toen ik vertelde over dat mij is verteld over 20.000 km, kreeg ik te horen dat ze daar zelf ook vanuit gingen, maar dat een of andere Ford applicatie 15.000 km aangaf en daar wilden ze toch maar vanuit gaan. :weird:

    Ik heb uit dit topic wat posts opgesnord die wat met de oliewissels en de onderhoudsintervallen voor diesels te maken hebben en ik word er niet echt veel wijzer van.

    Wat is het nou? 15.000, 20.000 of 30.000? :confused:
     
  6. Beste soepergrover. Ik heb dit nagevraagd bij Van Mossel. Telefoniste dacht dat het vaste onderhoudsinterval al enkele keren gewijzigd was van 30 naar 20 en toen naar 15 duizend. De receptionist in Veghel sprak dat tegen en zei dat het voor de nieuwe Focus met 1.5 ecoblue diesel altijd 15.000km is geweest. Ook zei hij dat alleen de oliewissel variabel is. Oliewissel moet altijd zodra de auto het aangeeft. Dat kan dus eerder zijn. Een goede kwaliteit olie is van levensbelang voor het behoud van de motor, oa wegens gebruik van een riem die door de olie loopt.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
    Soepergrover vindt dit leuk.
  7. @GekkeHenkie
    Dank voor je reactie.
    Doet me wel een beetje twijfelen of ik voor het olieverversen en de onderhoudsbeurten nog wel naar de dealer wil gaan waar de Focus besteld is.
    Ik heb daar dus al een paar keer geen goede informatie gehad ('onderhoudsintervallen per 20.000 km', 'de olie checken en u kunt er gewoon mee blijven rijden tot de onderhoudsbeurt') en bovendien zou ik er toch pas over drie weken terechtkunnen... Ik ga toch eens verder kijken.
     
  8. Op een Ford Facebook groep meldt iemand dat Ford modellen met de 1.0 en 1.5 L. Ecoboost motor met enige regelmaat in brand vliegen. Met name in Engeland schijnen er al diverse rechtszaken te lopen. Vreemd dat ik daarover op het focusclub forum nooit iets gelezen heb.
     
  9. Dat staat los van de mk4. Het gaat daar om de 1.6 en 1.0 Ecoboost. De 1.6 Ecoboost is hier in Nederland voor terug geroepen ik verband met het koelsysteem. Als de 1.0 Ecoboost ook een recall krijgt wordt het een zware dobber voor Ford.
     
  10. Staat los van de mk4 ?? Daar zitten toch ook de 1.0 ecoboost motoren in?
     
  11. Ik heb nog wel een beetje vertrouwen in Ford. De motoren in de mk4 zijn weer verder ontwikkeld en ze zullen toch wel dit soort fouten aanpakken. Een slang die blijkbaar kan scheuren wordt vervangen door een betere. Zou wel heel slecht zijn als dat niet gebeurt.
     
  12. Maar de reacties zijn volgens mij een vervolg op het artikel uit België dat een nieuwe focus (MK4 dus) in de showroom spontaan vlam heeft gevat.
     
  13. En dat kan niet dezelfde oorzaak hebben als waarom de 1.6 Ecoboost is teruggeroepen.
     
  14. WoW. Das niet best. Maar inderdaad een hele andere oorzaak lijkt me. In ieder geval geen oververhitting door te weinig koelvloeistof, want koude motor.
     
  15. Een brand in een nieuwe, koude, stilstaande motor waar nog niet/nauwelijks in gereden is, lijkt mij toch een externe oorzaak te hebben? Acculader, kortsluiting?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  16. Aangezien de schade beperkt is gebleven tot de motorruimte is het misschien makkelijker om de oorzaak te achterhalen door de specialisten en dan afwachten of het ook nog ooit bekend gemaakt wordt wat de oorzaak was
     
  17. Dat denk ik niet helaas.... En dan blijft hangen: Ford motor in brand gevlogen.

    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  18. Het BBC artikel is van oktober vorig jaar en heeft het over de 1.6 en 1.0 Ecoboost motoren. Het is al uitgebreid hier op het forum besproken dat er problemen kunnen optreden bij beide motoren. Voor de 1.6 is er een veiligheidsrisico omdat er brand kan ontstaan, daar is de terugroep actie voor. Voor de 1.0 is het risico op brand blijkbaar gering / nihil, daar kan "alleen" de motor maar door in de soep lopen.
    In Engeland heeft Ford blijkbaar vorig jaar besloten om in die gevallen, voor de 1.0 versie, alle kosten te vergoeden. Ze gaan ook kijken naar eerdere gevallen of daar de kosten alsnog van vergoed gaan worden. Op zich dus prima, het is te hopen dat dat besluit ook voor andere landen gaat gelden.

    De issue staat dus los van de Mk4, het is van toepassing voor Mk3 en Mk4, is niet Mk4 specifiek maar motor specifiek.
     

Deel Deze Pagina