1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vreemd probleem krukassensor?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ron mol, 1 apr 2019.

  1. De ANWB kreeg mijn auto niet eens gevonden met zijn obd.
     
  2. Geen idee, ik vind het ook frappant dat het ook niet altijd gebeurde.
    Maar dan maar een nieuw pompje.. beetje goedkoop t liefste de auto is toch bijna 20 jaar oud
     
  3. mijn 1ste focus kon ik ook niet uitlezen met sommige tools, heeft even geduurd voor ik er 1 had die het wel allemaal kon.
    Brandstofpomp lijkt me sterk dat je daar een storing van kunt hebben. Daar moet je met een drukmeter op je brandstofgallerij meten of je bij starten druk hebt.

    kennis met zijn stationwagon had carvan opgehaald en thuis neergezet. volgende moment boodschappen doen en niet willen starten. naar aanleiding van de brandstoftoevoer los trekken en starten, bleek er niks uit te komen. dit is wel gevaarlijk want als de pomp door blijft lopen en benzine komt op het verkerde terecht kan het in brand vliegen.
     
  4. Hij heeft gemeten op de bekabeling onder de bank of de pomp wel stroom krijgt, dit was idd zo, maar hij hoorde de pomp niet lopen..
    De bougies zijn ook wel helemaal droog na alle startpogingen
     

  5. Je bent gelukkig niet eigenwijs... Bij mijn oude MKI ging een week nadat ik `m had verkocht de pomp ook stuk, ik heb `m toen met een simpele ELM een iPhone en de app Forscan uitgelezen, waaruit naar voren kwam dat de pomp stuk was. Pomp vervangen en klaar.
     
  6. dus je bedoelt dat er een druksensor in zit die je als meting gegevens uit kan lezen? of dergelijke storing?
    heb nog nooit een auto gezien waar bij een singlepoint injectie je het uit kan lezen. Alleen bij motoren waar een hogedrukpomp gemonteerd zit, daar zitten idd sensoren.
     
  7. Maar wat moet ik nu halen?
    Brandstofpompf ofbrandstoftoevoereenheid?
    Als je bij onderdelen 24 kijkt zie je twee modellen
    Ik heb geen idee welke het moet zijn...
     
  8. kan niet op vin of kenteken zoeken.
    maar komplete module is het verstandigst. anders heb je alleen de pomp, zou kunnen maar dan moet je alsnog je bestaande tankvlotter overzetten.
    anders is oude eruit en niewue erin
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  9. je hebt de keuze tussen
    [​IMG] of
    [​IMG]
    deze
    boven is toevoer onder is pomp. overigens halen sommige online winkels de namen door elkaar
     
  10. Bovenste, zo compleet mogelijk. Anders moet je weer solderen etc.
     
  11. Kun je me even uitleggen hoe het werkt ik ken door eigenlijk alleen van diesel autos
    Immers de bovenste is puur een toevoerpomp de andere een brandstofpomp ik begreep dat de brandstofpomp kapot is niet de toevoerpomp.

    In andere gevallen noemen ze de bovenste ook brandstofpomp
     
  12. de brandstofpomp had je vroeger extern, tegenwoordig is het intern.
    dus niet meer los naast de brandstoftank. maar in de tankvlotter zelf gemonteerd.
    onderste foto is een externe pomp, die heeft de focus niet meer. alleen een externe filter heeft hij nog wel, als ik me goed herinner. als dat zo is zou je deze ook meteen mee kunnen vervangen.
    vooral als je al de nodige km's erop hebt zitten

    van je eerste foto zie je twee slangen, daaronder zit de brandstofpomp.
    de vier draden die je op de foto ziet zijn 2 voor de voeding van de motor en de andere twee voor de weerstandbaan van je tankvlotter.

    vaak is het zo dat de onderdelenleverancier de naam en afbeelding niet goed weergeven.
     
  13. :clap::liar:Uhm.... die onderste is de pomp zelf, is een wezenlijk onderdeel van de complete unit, zoals het bovenste plaatje aangeeft....

    Dit klopt dan weer wel, filter sowieso vervangen wanneer je een nieuwe brandstofpomp plaatst.
     
  14. Dus de bovenste is de complete unit met alles er in dan hoef ik dus niet de onderste er los bij te kopen...
    Het rare is dat de benaming van de bovenste bij o.a. autonderdelen 24 en autodoc steeds anders zijn.

    Ik hoef niet de duurste met 19 jaar en 220.000 op de teller zal hij waarschijnlijk geen 5 jaar meer mee gaan denk ik
    Benzine filter had ik al in gedachte ja
     
  15. Maar welke moet ik dan vervangen? De pomp of de unit?
     
  16. Ron, zie dit bericht.
     
  17. Zit in de bovenste ook die pomp dan? Omdat toevoereenheid heet?
    Je hebt 3 verschillende
    Brandstoftoevoereenheid
    Brandstoftievoermodule
    Brandstofpomp

    Mijn kenteken is 50gdsh . Mocht dat helpen.. ik kijk bij autodoc of autoonderdelen 24
    Overigens hebben we ook een ghs account
     
  18. Misschien niet duidelijk verwoord, maar idd je moet het hele ding. De pomp zit in de witte kunststof behuizing. Bestel ook een brandstoffilter. Al wordt dat je volgende uitdaging, aangezien er verschillende diameters zijn gebruikt.
     
  19. Alles gedaan.
    Compleet vervangen ook benzinefilter

    Hij loopt weer. Nu nog ff bedenken hoe ik het hitteschild vast zet hangt nu half los op de uitlaat..
    Iemand een goed idee ? Heb al 1 en ander geprobeerd maar blijft niet zo zitten
     

Deel Deze Pagina