1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutmelding stop motor / service nu

Discussie in 'Electronica' gestart door Dutch73, 18 apr 2019.

  1. Nog maar een week in het bezit van een Ford Focus Titanium 1.6 TI VCT van 2013.
    Tijdens de proefrit voelde de auto goed, niets op aan te merken, onderhoudhistorie bekend, voor aflevering nog een grote beurt gehad.

    Plotseling redelijk wat problemen met electronica, wielophanging en stuurbekrachtiging / stuurhuis ):

    Wielophanging / stuurinrichting issues:
    -Trilling in het stuur, wiellager kapot vervangen, geen trillingen meer, echter na het vervangen van de wiellager, ABS storing, verholpen, sensor was te ver weg terug geplaatst
    -Stuur deint plotseling van links naar rechts op klinkerwegen ed.
    Diagnose geen foutmeldingen, Ford heeft de laatste update geinstalleerd een en ander afgesteld,geen resultaat, waarschijnlijk stuurhuis defect, hebben jullie een idee of dit ook wat anders kan zijn ?

    Stop motor/service nu issues:
    -Diagnose 1 te weinig spanning, nieuwe accu, accu laten vervangen, rijd nog maar net bij de Ford garage weg, pling wederom de melding stop motor / service nu.
    -Diagnose 2 Remsensor defect, nieuwe schakelaar / sensor besteld, wordt morgen geplaatst ( niet op voorraad)

    Waar stopt deze ellende, gelukkig wel Bovag garantie.

    Begin haast spijt te krijgen dat ik mijn Seat Leon van 2013 er op in heb geruild, deze auto had 0 problemen, 0 storingen.
    Focus ST hebben wij aangeschaf puur om de ruime kofferbak, binnen een week zoveel storingen, heb ik nog nooit meegemaakt bij een auto
     
  2. Dat zwalken kan door de drift correctie (ik dacht dat het zo heet) komen. Die corrigeert het trekken in het stuur. Mogelijk heeft die het versleten wiellager al eerder opgemerkt en probeert dat nu als nog te corrigeren, terwijl dat geen probleem meer is. De dealer kan dat systeem resetten.
    Mijn ervaring met 1 accu in de Focus 3 is dat die ook van het een op het andere moment kapot is. Daar hebben er hier meer last van gehad, was wel met start stop systeem.
     
    Ka-ramba vindt dit leuk.
  3. Start stop zit er niet op.
    Nu bij de Ford dealer, reset en calibratie is al uitgevoerd.
    Waarschijnlijk moet het stuurhuis worden vervangen :|
     
  4. Je hebt garantie en dus wordt het opgelost.
    Rij zelf nu al lange tijd focus en andere die ook focus hebben of nog rijden, eigenlijk zeer betrouwbaar.
    Nu is het even vervellend maar als het eenmaal gemaakt is heb je nergens meer last van.

    Alleen heb je denk een focus st met 1.6ti-vct lijkt me enigzins sterk.
    Heb je focus st heeft alleen een 2.0ecoboost als ik me goed herinder.
     
  5. De term “st” wordt bij veel merken gebruikt om de station-uitvoering aan te duiden.
    Zeker bij mensen die nog niet erg bekend zijn met de Ford-aanduidingen geeft dat nog wel eens verwarring ...
    Ik neem aan dat de topicstarter bedoelt dat hij een wagon/estate/turnier gekocht heeft
     
  6. Dat is correct, Ford Focus Titanium Tournier.
    1.6 TI VCT.
    De fout is ontdekt, trekhaak is foutief gemonteerd, deze geeft een melding op de remsensor.
    Stuurhuis is nu laatste firmware op geinstalleerd, stuurt stuk beter, maar alsnog wordt het stuurhuis vervangen, tot dusver geen foutmelding (:
     
  7. toch fijn, Bovag garantie en een leuk forum ;)
     
  8. Ja trekhaken willen inderdaad ook nog wel eens problemen geven. Zeker met de huidige electronica. Mooi dat dat euvel gevonden en opgelost is. Straks met een vers stuurhuis zal het allemaal weer zijn zoals je mag verwachten.
     
  9. ah verklaard een hoop, afkorting gebruik ik juist station. Dat andere merken het afkorten zou kunnen, alleen ben ik dan SW gewend, ivm peugeot dat gebruikt.

    gek dat trekhaak probleem geeft. Heb zelf eronder gemonteerd en meer als voeding,massa en communicatiedraden aansluiten was het niet. systeem werkt perfect. als de aanhanger problemen heeft met verlichting krijg ik daar direct melding op me display.

    dat ze toch stuurhuid willen vervangen is juist fijn. Geeft een fijner gevoel als je weet dat er een nieuw onderdeel op zit. Niet dat je moet wachten tot er problemen komen of niet.
    Zolang alles in de 6maanden garantie gebeurt is het goed, ja het is balen, maar dan heb je wel een goeie auto uiteidenlijk
     
  10. Ik heb wel eens een compleet circus aan knipperende lampjes op het dashboard gehad door het slecht aansluiten van de stekkerdoos. De doorvoer van de kabel in de stekkerdoos kan je inkorten om de juiste diameter te krijgen (loopt taps toe) en de dealer had hem te ver afgeknipt. De stekkerdoos stond vol met water en daar ging van alles van in de stress.
     
  11. dat heb ik idd ook vaker gezien dat of de schakelaar defect raakte of dat hij vol met water staat.
    degene die ik heb gemonteerd was van te voren al aangesloten en volledig met lijm of dergelijks gevuld. dus alleen de aansluiting kan oxxideren.

    dat geen wat de dealer heeft afgeknipt hoef je nooit af te knippen. tool erin om hem zo ver mogelijk open rekken en dan draad doorvoeren. later kleinste tyrip er strak omheen en dan nog eens issolatietape er strak overheen zodat er geen vocht aan de achterkant erin kan lopen.
     

Deel Deze Pagina