1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbeterde beveiliging autosleutels!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Ferdie, 15 apr 2019.

  1. 80euro is denk alleen de sleutel. dan komt er nog een uur arbeid bij.
    Wel veel uur arbeid. sleutel inleren is meestal 15min werk
    zowel bij sleutel met transponder als met bluetooth erin. elk kun je in 15min inleren.
    kan niet geloven dat er in de auto zelf aanpassingen gedaan moeten worden. alleen extra hardware wat in de sleutel zelf zit
     
  2. Aanpassen van de sleutelelectronica zal wel gedaan worden door een nieuw binnenwerk en dan opnieuw inleren van de sleutels

    Ik zie een automonteur niet even wat electronica bijsolderen in op de print van de sleutel
     
  3. Kwam dit filmpje nog tegen met een bekende rs:
     
    petjekel en Rob Holthuijsen vinden dit leuk.
  4. Wel interessant maar idd prijzig. Als ze 2 sleutels moeten doen gaan ze dan ook 2 uur rekenen? Dan kom je al gauw aan 300 euro. Heb je ook bijna een alarmsysteem voor ingebouwd en al
     
  5. Het is me toch nog onduidelijk hoor want op het moment dat de sleutel weer in beweging komt wordt de slaaptoestand opgeheven. Ik zie de gast in het filmpje ermee naar de auto lopen en openen. Volgens mij kan dit dus ook met de sleutel in je broekzak. Vraag me dus ook af op welk moment de sleutel in slaaptoestand gaat. Is dit het moment dat de sleutel stil ligt?
     
  6. Klopt. Het systeem dat schmee in zn RS heeft laten bouwen werkt exact hetzelfde als die van ford zelf. Die 2de die in die SQ5 zit lijkt me dan wel veiliger alleen moet je dan dus 2 keer op je broekzak slaan voordattie werkt haha.
     
  7. #27 jason101, 3 mei 2019
    Laatst bewerkt: 3 mei 2019
    Dan is er volgens mij niet veel verbeterd want zodra jij dus bijvoorbeeld in een parkeergarage staat en je loopt van de auto weg met de sleutel in de broekzak dan is deze dus nog niet in de slaapmodus. Dan is het systeem van de SQ5 inderdaad beter.
     
  8. Moeten ze wel met je mee lopen met de apperatuur binnen bereik van je sleutel, moeten binnen bereik blijven tot de auto open en gestart is, valt dan wel weer op als je gestalkt wordt in een parkeergarage.
     
  9. Wat is dan het maximale bereik tussen apparatuur en sleutel om de frequentie op te vangen. Ik heb gelezen dat in de huidige situatie men vanaf buiten je sleutel op bijvoorbeeld de eettafel kan lezen.
    Een parkeergarage is natuurlijk een plek bij uitstek om hier je slag te slaan.
     
  10. Ja maar ook naar de bovenverdieping. Althans dat heb ik een keer gelezen ook.
     
  11. Dus @paul vingerhoets gaat jouw verhaal niet op naar mijn mening. Zolang de sleutel in beweging is (ook in de broekzak) zal deze niet in de slaapmodus gaan en bestaat er nog steeds kans dat criminelen hiervan misbruik van kunnen maken. Tell me if i'm wrong.
     
  12. dat kan nog wel eens tegenvallen.
    hoe kom je de garage uit? meestal met een (betaald) kaartje lukt dat wel of je moet op voorhand al een uitrijkaart hebben.
     
  13. Hierop weet een doorgewinterde crimineel ook wel een oplossing voor te vinden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
  14. Hier heeft de sleutel maar een 1 tot 1,5 meter bereik (voor de keyless tenminste, de ab zelf met de knoppen heeft meer bereik) naar de auto dus zullen ze toch aardig in de buurt moeten blijven lijkt me.
     
  15. Volgens het filmpje is de afstand tussen sleutel en auto meer dan 1 tot 1,5 meter en toch is de auto te openen.
    Dus voor mij blijft het toch onduidelijk.
     
  16. #36 petjekel, 4 mei 2019
    Laatst bewerkt: 4 mei 2019
    Heb net eens de tijd genomen om het filmpje te kijken. Echt bizar eigenlijk hoe snel het gaat.

    Het nadeel vind ik alleen bij het systeem dat je door Ford in kan laten bouwen, dat je sleutel 3 minuten stil moet liggen. Vaak heb ik de sleutel in mijn jaszak of broekzak bijvoorbeeld en dan zal die niet in slaapstand gaan. Bovendien heb ik een keyjack van Lojack, deze blokkeert het signaal.
    https://lojack.nl/product_keyjack.html

    Volgens mij ligt het anders, gaat toch om het signaal dat de sleutel verstuurd? Niet perse de afstand waarmee je keyless entry kan gebruiken?
    Edit: Volgens mij zei die man ook dat het 100en meters kan zijn.
     
  17. Ik vraag mij dus af tot op welke afstand de sleutel moet zijn om het signaal te krijgen en vervolgens de deur te openen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
  18. Als ik niet vlak bij de auto sta, minder dan een meter, gaat de auto niet open

    Maar, als er een gevoeligere unit gebouwd wordt met betere antennes en versterkers dan zal het signaal van de sleutel van een grotere afstand ontvangen kunnen worden, denk ik, dst is het ene kastje dat op de tafel blijft staan.

    Dat kastje zendt dan weer een signaal uit naar de unit die de man in zijn had heeft en dat kan elk radiosignaal zijn met een groot bereik daarmee kom je op die 100 en meters
     
  19. In huis liggen de sleutels in een Lojack hoesje en die test ik geregeld door het hoesje dicht bij de auto te houden en te kijken of de deur open gaat. Dit moet je echt geregeld doen omdat een kleine beschadiging al kan zorgen voor een onderbreking in de afscherming.

    Wat ik eigenlijk bij Ford mis is de optie die ik in mijn Mégane had zitten. Als je de deuren op slot deed met de afstandsbediening in plaats van door gewoon weg te lopen bij de auto dan werd keyless uitgeschakeld tot de volgende keer dat je de auto gestart hebt.
    Deze optie heb ik heel veel gebruikt op vakantie als de auto naast de vouwwagen stond. Nu gaan er twee Lojack hoesjes mee, ook één voor de reservesleutel.
     

Deel Deze Pagina