1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

4x Comfort ramen inbouwen *fotoboek*

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door dutchguy, 14 apr 2008.

  1. En ook op alle ramen "one-shot-up/down" zoals standaard alleen de one-shot-down op de bestuurdersdeur.

    De originele raammechanismes/motoren hebben alleen een + en een - en worden gewoon met 12v geschakeld vanaf de schakelaars.
    De comfort raammechanismes/motoren hebben continue 12v op de motor staan en hebben een geheugenfunctie. Dit is omdat ze het bussignaal van de CV module moeten snappen (voor het sluiten met de Afstandsbediening). De besturings gaat dmv dunne schakeldraden ipv direct 12v op de motor. Er zit ook klembeveiliging op; dus als je vingers tussen de ruit zitten dan schiet hij weer een paar cm omlaag.

    Alle intelligentie zit in de printplaat van de motoren en ze zijn ook groter en sterker dan de standaard. Daarom moet het hele raammechanisme verwisseld worden.
    De achterramen hebben een andere vorm dan de voorramen dus hier moeten ook nieuwe in. Tevens is de vorm van de comfort mechanismes anders dan de standaard oude.

    Ik hoop dat het nu duidelijk is... :lol:
     
  2. hey
    welke onderdelen heb je allemaal nodig om dit voor elkaar te maken?
    en wat is het prijskaartje?

    Gr Danny
     
  3. Je hebt nodig:

    4x comfort raam mechanisme (8polige stekkers)
    4x comfort deur kabelbomen (voor is verschillend, achter zijn dezelfde)
    1x vloerkabelboom (de juiste draden slachten en bij de bestaande leggen)
    4x schakelaars (2 achter en bijrijder zijn dezelfde)
    2x plastic schakelaar paneeltje achterdeuren (handvaten met plek voor schakelaar)

    optioneel: afhankelijk van de bestaande bekabeling in jouw auto.

    1x zekeringkast met alle pins en zekeringhouders
    1x minikabelboom vanaf de zekeringkast naar de multistekker.

    Dit alles is dan puur en alleen voor de electrische ramen. Echter als je een kabelboom jebt gevonden met de juiste draden; dan zit er ook vaak bedrading voor stoelverstelling en misschien zelfs stoelverwarming bij.
    Deze kan je dan ook meteen leggen.

    De kosten verschillen nogal tussen de sloperijen. Als je geluk hebt ben je voor 250 euro klaar. De standaard prijs is ongeveer 400 a 450 euro.
    Bedenk dat de onderdelen nieuw erg duur zijn; aleen al het raammechanisme bijstuurdersdeur kost nieuw zo'n 300 euro. En de schakelaar bestuurdersdeur ook 80 euro. Dus dan is zelfs die 400 euro nog een koop je :wink:

    Dutchguy
     
  4. Gaat het goed met je ?
     
  5. Ik heb het oorspronkelijke bericht verwijderd.
     
  6. Ik zit het ook te overwegen voor mijn wagon maar ik zeg je eerlijk dat ik zelf niet zo handig ben daarmee en het is aardig veel werk zoals dat ik kan zien.

    Ere aan ere wie toekomt dat je dit hebt gedaan zeg!
    :thumbs:
     
  7. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] had ik meteen ook een vraag is dit ook te maken op een 3 deurs?
    want dat de ramen automatisch dicht gaan is wel heel ideaal
     
  8. Als je een setje oude raammechanieken weet te vinden van 98-99 of begin 2000 dan schijnt het te passen.
    Ook de kabelbomen zijn dan al lang genoeg.
     
  9. ligt het aan mij of kan ik de foto's niet meer zien
     
  10. mss dat @dutchguy ze nog heeft :shrug:
     
  11. Ik was photobucket helemaal zat, heb mijn account laten verwijderen
     

Deel Deze Pagina