1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. het lager zelf is van ijzer, als van plastic is zou deze opgegeten worden door drukgroep. rest is zoals bij alle andere merken van plastic.
    plastic zou dan idd smelten als het 200graden wordt. dan zal je problemen krijgen om de koppeling in te douwen maar brand zelfs dan acht ik zeer onwaarschijnlijk tot klein.

    heb 1x meegemaakt dat er brand was maar dat komt omdat de brandstofslang kapot was gegaan ivm derde zuiger geexplodeerd was door het onderblok tegen de slang aan. gevolg door temperatuur of vonk van metaal tegen metaal aan, dat alles weggesmolten was, klant had contact gelukkig afgezet.
    zelfs uitlaat roodgloeiend gezien, olie op de uitlaat, plastic op uitlaat en alle keren stank of rook maar meer niet. auto die spontaan in brand gaat, heb ik het vermoede dat er een brandstoflekkage was, andere manier heb ik persoonlijk nooit meegemaakt.

    enige rede dat ik verwacht dat deze actie is gekomen is dat de drukgroep kan exploderen is zo'n geval en schade aan de bak veroorzaakt.
    beide terugroepactie deze en die van koelsysteem, zijn dan gekomen wegens mogelijke olielekkage. als dat op de uitlaat komt geeft het een hoop rook. rookmachine doet precies hetzelfde, is ook opgewarmde olie dat damp word wat er uit komt
     
  2. En nu rij je weer met de 150pk uitvoering?

    Ik heb net een brief in de bus gekregen over software update ivm koppeling. Mijne is ook getuned naar 182 pk. Ik wil niet dat die tuning teniet wordt gedaan.

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
     
  3. als er orgineel 182pk software op is gezet door een forumlid dan is er niks aan de hand. heb je hem laten chippen bij een tuner. dan ben je het idd kwijt.
     
  4. Heb net vandaag de brief gehad over de terugroepactie van mijn Focus 1,5 ecoboost 150pk.
    Heb hem echter een paar weken geleden pas laten chippen naar 190pk en 340nm en ben nu bang dat het na de software update van de koppeling weg is.
    Kan je het niet alleen laten checken door de dealer en niet de software update laten uitvoeren? Of halen ze je melding bij de RDW er dan niet uit?
    Baal hier gigantisch van [emoji34]

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
     
  5. Ik heb hetzelfde probleem, 196pk, 290nm, getuned door Rica Engineering.
    Morgen maar eens contact opnemen met de dealer

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
     
  6. na een update ben je inderdaad je tuning kwijt (mits OEM)
    hebben de tuners geen garantie dat je de tune opnieuw krijgt na een update?
    heb ik namelijk wel gekregen van UT destijds.
     
  7. Ja dat wel, heb vanmiddag al gebeld met EQ performance, dat is geen probleem maar dan moet ik er wel weer een afspraak met hun maken en er weer heen en daar zat ik niet echt op te wachten.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
     
  8. Jij zegt alleen de OEM tuning wordt teruggebracht naar origineel?

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
     
  9. nee, ik bedoel als je OEM software hebt blijft die behouden.
    (mijn 'mits' had tenzij moeten zijn denk ik)
     
  10. Ik zou juist contact opnemen met je tuner of ze het erna nogmaals willen installeren bij je. Je zal toch een keer naar de dealer moeten denk ik.
     
  11. Verschil kan ook zijn of ze hem met de laptop updaten of middels een dongle. Mijn auto accepteerde de dongle niet, dus hebben ze het met de laptop gedaan. Bij de dongle wordt alles overschreven, heb ik van de technische man in de garage begrepen. Met laptop wordt eerst gekeken wat er op staat aan software en wordt dit aangevuld of bijgewerkt.
     
  12. De mijne is 2 weken geleden terug geweest voor de update ,oproep is nu uit de Fordpass verdwenen ,op de RDW site staat hij er echter nog op.:shock:
     
  13. Nou de brief is ook binnen. De C max mag er ook aan gaan geloven.
     
  14. Zou die brief nodig zijn ? Is hier gelezen door de pup tijdje terug
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Hier hetzelfde. Kreeg vandaag de brief en wilde de dealer al bellen of ze wel doorgegeven hebben dat de actie al is uitgevoerd.
    Keek ik op Fordpass en daar was de melding al weg. Ik ga er vanuit dat de RDW binnenkort wel volgt. Zal wel iets achterlopen denk ik aangezien de RDW natuurlijk alle merken bij moet houden.
     
  16. Brief is idd niet nodig. Als je eigen kenteken i voert bij rdw geeft hij aan of er een actir open staat. Staat er een open dan kun je bij dealer een afspraak voor maken
     
  17. (beetje veel leeswerk om 30 pagina's door te spitten, dus ms dat iemand het zo weet:)

    Is deze terugroepactie alleen voor de Ecoboosts, of misschien ook voor een 2016 Focus 3.2 2.0 TDCI?

    (Woon in Belgie, dus ff kijken bij de RDW is geen optie...)
     
  18. Nee, niet nodig. Ik had het al laten uitvoeren voor ik de brief gekregen had.
     
  19. Hier ook de brief ontvangen. Van de week maar even langs de dealer.

    Nu lees ik in dit topic dat de OEM software terug wordt gezet. Volgende week laat ik retrofit cruise control inbouwen, dus met originele knoppen en aanpassing in software. Als ik daarna naar de dealer ga voor de terugroepactie, wordt de cruise control dan weer gedeactiveerd? Het was immers geen standaard optie op m'n auto.
     
  20. En de mijne mag ook. Staat toevallig vrijdag toch een dagje bij de dealer voor de navi-update die niet lukte via zelf downloaden (fout aan de kant van Ford), dus hoop dat ze deze meteen mee kunnen pakken.
     

Deel Deze Pagina