1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

start onderbreker overbruggen

Discussie in 'Electronica' gestart door pjoter, 29 mrt 2019.

  1. Hallo,
    weet iemand of de start onderbreker overbrugt kan worden. heb een storing dat de auto continue uitvalt. is al van alles aan gedaan: nokkenassensor, krukassensor, drukverschilsensor, raildruksensor vervangen. tellerunit gecontroleerd. ben al 3x naar huis gereden met de mededeling dat mijn auto gemaakt is maar 3x sta ik weer stil. komen geen storings codes naar boven. auto valt gewoon stil. wil nu uitsluiten dat het de startonderbreker is.
     
  2. over welke Focus hebben we het?
    tellerunit gecontroleerd, wat bedoel je daar mee?
     
  3. Fofo 2009, 1.6tdci.
    Teller hebben ze laten controleren. Wat ze daarmee bedoelen weet ik niet.
     
  4. wie heeft de teller waar laten controleren?
    omdat de startonderbreker via de teller loopt is dat dus een serieuze verdachte in de storing.
    zou zomaar kunnen dat die opnieuw ingeleerd moet worden :shrug:
     
  5. De auto heeft nog 25 km zonder problemen gereden. Bij thuis komst nog een keer gestart en laten lopen. Na 5 minuten viel deze weer stil. Weer gestart. Maar sloeg meteen weer af. Hierna kreeg ik deze niet meer gestart. Na een uur start hij gewoon weer, maar voor h ooelang
     
  6. ben zelf aan de auto begonnen. vond in de stekkerkast aan de voeten van de passagierszijde een kortsluiting. raar dat de auto 6 weken bij een garage staat en dat ze dit dan niet kunnen vinden. weet iemand of deze stekkerkast zo te verwisselen is?
     
  7. Zou natuurlijk kunnen dat het daar mee te maken heeft. Misschien kan het ook de leesring zijn die om het contactslot zit? Ik heb eens meegemaakt dat die beschadigd was door het onvoorzichtig loshalen van de kap (binnenwerk is erg fragiel). Die is vrij simpel te vervangen en past van meerdere modellen. Ik heb er toen één van de sloop gehaald.
     
  8. Het is toch zo dat de startmotor niet geactiveerd wordt als de startonderbreker niet vrij gegeven

    Spontaan uitvallen van de motor lijkt me niet veel van doen te hebben met de startonderbreker aangezien die controle al gepasseerd is tijdens starten. Als je na uitval van de motor start draaid dan de startmotor wel rond ? Ook dan lijkt me het probleem niet direct bij de startonderbreker te zitten. Als de motor niet aan wil slaan zou ik eerder het brandstofsysteem en/of ontsteking verdacht maken
     
  9. Startmotor wordt pas geactiveerd op het moment dat je sleutel wordt verder gedraaid in het contact.
    Zijn je sleutels nog in orde?
     
  10. Volgens mij kun je je beter richten op het spontaan afslaan van de motor. De startonderbreker onderbreekt alleen de startmotor is mij eens uitgelegd. En aangezien de startmotor niks meer doet als de motor loopt kun je dat gedeelte wel uitsluiten.
     
  11. #11 ThomasHenry, 2 apr 2019
    Laatst bewerkt: 2 apr 2019
    Startonderbreker heeft geen verband met jou probleem. Ik zou ook is die brandstofschakelaar controleren, heb een aantal keer meegemaakt dat die voor storingen zorgde. Zeker gezien je klacht en niet een directe foutcode

    @rfknol
    Je startmotor functioneerd gewoon, zie een uitgeleerde sleutel. De motor draaid wel maar slaat niet aan.

    Overigens blijft de auto gewoon draaien ook als zou er geen contact meer zijn tussen sleutel en transponder. Je zou maar op de snelweg rijden en je transpondertje verliest een aantal keer ze contact met de sleutel.
     
  12. Heb een andere GEM module geregeld. Ga deze vanavond inbouwen. Laat nog weten wat de resultaten zijn. Bedankt iedereen voor de reacties
     
  13. Hen GEM MODULE gewisseld maar geen resultaat . Valt nog steeds stil. Gisteren een rondje gemaakt( 5km). Viel weer stil. Proberen te starten, startmotor gooit gewoon rond alleen slaat niet aan. 1.5 uur later weer geprobeerd, en auto rijdt weer. Nu 0.5km gereden en weer afgeslagen. Na 1 uur weer geprobeerd, loopt weer. Nu 200m kunnen rijden voordat deze afslaat.
     
  14. Live data uitlezen tijdens rijden?
    Heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een idee. (?)
     
  15. Ik zie nu pas dat het een diesel is. Zijn de verstuivers al gecontroleerd?
     
  16. Verstuivers zijn gereinigd en getest. Waren alle 4 oke
     
    rfknol vindt dit leuk.
  17. Hier nog een paar oorzaken die in mij opkomen.

    Massa probleem.

    Zit er een Accupool los en zijn deze goed ingevet.

    Meest aannemelijke is,

    Het zou ook kunnen dat de Motorregeleenheid de motor uitzet.
    Als de druk in de common rail te veel afwijkt van de berekening, dan zet de computer de motor uit.
    Vrijwel iedere common rail diesel regeleenheid voert deze veiligheidsfunctie uit.
    Er zijn veel mogelijke oorzaken dat de druk in de commonrail te veel afwijkt.Als dit echter gebeurt tijdens het accelereren op de snelweg, is de kans groot dat er te weinig diesel aangevoerd wordt om de druk op peil te houden.
     
  18. Auto heeft intussen 7 weken bij een bedrijf gestaan die gespecialiseerd is in brandstof systemen. Ben 3x naar huis gestuurd met de mededeling dat deze gemaakt is. 3x op weg naar huis stilgevallen. Raildruk sensor, krukassensor, nokkenas sensor, verschildruk sensor roetfilter zijn reeds vervangen. Ook het display is getest. GEM module vervangen( zat een door gebrande print in). Nog steeds hetzelfde probleem. Ook massa punten zijn nagekeken. Nu staat de auto sinds anderhalve week bij de ford dealer. Ook deze heeft het nog niet gevonden.
     
  19. Een doorgebrande printplaat. Hmmm dan ben ik erg benieuwd hoe de printplaat/printplaten van de pcm eruit zien. Die dingen branden niet zomaar door.
     
  20. 2 draden van de grote stekker waren aan elkaar gesmolten. Waar deze op de print gestoken was waren deze door gebrand. De draden waren van de voeding van de re koplamp. Daar was niets te zien. mischien slecht contact en daardoor gaan vonken.
     

Deel Deze Pagina