1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

JohnSTer's ST170

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JohnSTer, 29 mei 2017.

  1. Dat was voor mij ook een van de minpunten en daar kun je helaas niet zoveel aan veranderen :schater:

    Al een hoop ideeën maar vind het heel lastig.. Subaru Impreza wrx.. Maar is wellicht niet ideaal ivm onderhoud. Mondeo ST220 sedan, maar amper mooie complete exemplaren te vinden (in Duitsland staan wel wat pareltjes maar voor een smak geld (met invoer meeberekend)).

    Focus mk2 maakt ook kans maar dan moet het wel een facelift zijn en dik in de opties zitten (minimaal titanium), dat is nog niet zo’n probleem maar dan wil ik hem wel met 2.0 en die zijn ook niet echt rijkelijk vertegenwoordigd op de tweedehands markt. En ga ik op den duur het echte sportieve wel missen denk ik zo...

    Kijk ook wel naar BMW’s voornamelijk e46 en e39 ook erg leuke auto’s, maar krijg er niet hetzelfde gevoel bij als bij n ford

    In ieder geval zat dingen te vinden die ik leuk vind, echter een stuk lastiger één die ook aan alle eisen voldoet.

    Ik kan jullie allen in ieder geval geruststellen; er komt absoluut geen golfie :schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Die Honda was gelukkig echt plat.

    Ze wonen nog thuis toch? Gewoon ‘t kostgeld behoorlijk verhogen of invoeren :grin:

    Een mooie E46 is wel heel gaaf. Maar wordt ook pas sportiever bij de 325.

    Voor wat betreft de Focus MK2 met 2.0 Duratec, met een beetje moeite zijn die sportiever te krijgen. Eibach, leuke wielen en een leuke uitlaat ben je al ‘n heel eind.

    Je hebt het over een ST220, kijk dan wel naar de laatste series. Qua invoerkosten, ik weet niet hoe je het berekend hebt, maar daar hoef je niet van te schrikken.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Klopt ja, exact de motorisering waarvan ik zeg; dat zou het minimaal moeten worden... maar het liefst 330.

    Hetzelfde idee had ik ook wat betreft de mk2. Invoerkosten zullen inderdaad meevallen voor n mondeo, zeker met tweedehands kun je natuurlijk aardig wat aftrekken van de kosten. Maar heb ze zelfs in Duitsland zien staan voor 6k.. heb je er ook wel eentje hoor :kwijl:

    https://www.autoscout24.de/angebote...6680d7b-1669-4871-e053-e350040af57c?cldtidx=5
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Ik was voor mijn ST220 iets meer dan €700,- kwijt aan invoerkosten. Daar komt de RDW en APK nog bij. Ik heb de APK bij mijn lokale garage laten doen. Ik heb de auto toen zelf opgehaald, dus er kwamen nog kosten bij voor het ééndagskenteken (2x omdat de RDW keuring niet op dezelfde dag kon), de verzekering en kentekenplaten. Dus ik was wel zo'n kleine € 1000,- kwijt, voordat ik er legaal mee kon rijden.

    Hou er ook rekening mee dat een ST220 officieel niks mag trekken (past wel gewoon een trekhaak onder). Blijven wel geweldige auto's om mee te rijden! Zijn trouwens wel gevoelig voor goed en tijdig onderhoud, maar dat geldt vrijwel voor alle snellere modellen. Deze vooral m.b.t. het oliepeil doordat de V6 dwars geplaatst staat.
     
  5. Dat onderhoud geldt voor elke auto. Ook de 2.0 Duratec heeft baat bij goed en tijdig onderhoud, en goeie olie.
     
  6. @Denz oh oke, bedankt voor het delen van je ervaring! :mrgreen: Valt dus wel wat duurder uit dan ik dacht... even goed in de gaten houden en berekenen mocht ik er een importeren.

    Goed en tijdig onderhoud is inderdaad bij elke auto nodig natuurlijk.

    Erg mooi Jack! Maar inderdaad, wat @focusfanrossum zegt, 2 deuren te weinig :schater: maar voornamelijk de prijs die tegenzit. Wil zo’n 5 - 6k uitgeven aan een volgende auto. Vind het zonde om op deze leeftijd meer dan 10k uit te geven aan een wagen terwijl de woningmarkt dramatisch is... houd dan liever wat geld over om verder te sparen en te kunnen kopen.
     
    gerardTDCI en Rykers vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina