1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pech

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Berry42, 18 jan 2019.

  1. #1 Berry42, 18 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  2. En welkom
     
  3. Welkom Berry op dit forum. Heb je nog garantie?
     
  4. Nee geen garantie.
     
  5. #5 Berry42, 19 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  6. Heb je deze trillingen niet gevoeld bij de proefrit?
    Mijn eerste verdachte; het dubbel massa vliegwiel.
     
  7. #7 Berry42, 19 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    T
     
  8. Dubbelmassa vliegwiel kan je alvast uitsluiten want die heeft je auto niet. In tegenstelling tot de 2.0 Duratec HE (welke een dubbelmassa vliegwiel heeft in combinatie met de MTX75 versnellingsbak) heeft de 1.8 Duratec HE een vast vliegwiel in combinatie met de IB5 versnellingsbak.
     
  9. #9 Berry42, 19 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  10. Check! Weer was geleerd.
     
  11. Overigens is de 1.8 Duratec HE in de C-max van productiedatum 23-06-2003 tot 03-05-2004 wel voorzien van een dubbelmassa vliegwiel in combinatie met de MTX75 versnellingsbak. Na 03-05-2004 is op dit type motor een vast vliegwiel in combinatie met de IB5 versnellingsbak toegepast.

    Wanneer de auto inderdaad van bouwjaar 2006 is moet deze dus voorzien zijn van een vast vliegwiel in combinatie met de IB5 versnellingsbak.

    Dit is overigens eenvoudig te controleren. Bij de MTX75 versnellingsbak zit er een ring onder de pookknop welke moet worden ingedrukt om de achteruit versnelling te kunnen selecteren. Bij de IB5 versnellingsbak is dit niet het geval en kan de achteruit versnelling net als alle andere versnellingen worden geselecteerd.
     
  12. #12 Berry42, 19 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  13. #13 Berry42, 19 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  14. Na een bepaalde datum is er gebruik gemaakt van een 21mm conus. Ik weet zo niet meer welke datum, maar die is te vinden op het forum.
     
  15. Aandrijfas Rechts:
    Finis 1686113
    Onderdeelnummer 4M51-3B436-JF
    € 782,89

    Alternatief onderdeel (Fabrieksgereviseerde aandrijfas Rechts):
    Finis 1798100
    Onderdeelnummer RM4M51-3B436-J1F
    € 303,26


    Aandrijfas Links:
    Finis 1686114
    Onderdeelnummer 4M51-3B43-JE
    € 691,04

    Alternatief onderdeel (Fabrieksgereviseerde aandrijfas Links):
    Finis 1798112
    Onderdeelnummer RM4M51-3B437-J1E
    €303,26

    (Genoemde prijzen zijn van 05-2016 en zullen inmiddels wel wat zijn gewijzigd).


    Bovenstaande onderdeelnummers zijn alleen van toepassing op de Focus 2 / C-max 1 met de 1.8 Duratec HE met IB5 versnellingsbak. Andere motortypes welke voorzien zijn van de IB5 versnellingsbak hebben andere aandrijfassen!

    Tevens wordt de rechter aandrijfas geleverd zonder het tussenlager. Deze zal je dus afzonderlijk moeten bestellen.
     
  16. #17 Berry42, 20 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  17. Op etis.ford.com de gegevens invullen en dan moet het er wel uit rammelen.
     
  18. #19 Berry42, 20 jan 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    .
     
  19. Als het goed is moet dit via het chassisnummer, WF0......., wel kunnen.

    Stuur anders een pb en dan kijk ik het even na.
     

Deel Deze Pagina