1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. PhoenixNLx vindt dit leuk.
  2. Gewoon het AD die ten koste van de waarheid gewoon extra klikjes wil, toch?

    Ik denk niet dat iemand het AD nog serieus neemt als krant/nieuwssite.
     
  3. Neem nieuws sowieso nooit serieus.

    Laatste met primier van frankrijk.
    Ene krant heeft kopje dat hij beloofd minmum salaris te verhogen. Ander zegt dat hij gesprek wil aan gaan om te kijken of het verhoogt kan worden.
    Laatste krant zegt zelfs dat minimum salaris verhoogt wordt MET 100 euro per maand.

    Vooral woordje met is geweldig. Dus 3 kranten en 3 verschillende verhalen.

    Of krantenbericht zeggen dat ze vermoord is. En in de laatste alinea zeggen dat er uit wordt gegaan van moord, maar dat ze de lichaam nog zoeken.

    Dus ja kranten berichten lees ik soms en de waarheid ligt dan vaak nog anders
     
    montagne vindt dit leuk.
  4. Ben gisteren op onderhoud gegaan met mijn Focus MK3.1 1.0 125pk. Tijdens het onderhoud is dus ook de service actie aangaande de slippende koppeling gebeurt. Volgens mijn garagist was er geen probleem.

    Echter ik merk nu dat tijdens het rijden de schakelindicator voor het opschakelen veel sneller actief is als voorheen. Bv. Als ik 70 km/h rij in 5de versnelling bij ca. 1700 t/m geeft ie aan om op te schakelen naar 6de bij 1250 o/m. Hetzelfde bij 50km/h 4de 1500 o/m indicatie om naar 5de te gaan. Dit was voorheen niet, ik kreeg pas een indicatie om naar 6de te gaan bij ca 2000 o/m en ongeveer 80km/h.
    ik heb dus de indruk (of weet dit zeer zeker) dat de schakelmomenten voor de indicator naar een lager toerental/snelheid zijn verplaatst met de nieuwe software. Dit is echt wel irritant omdat rijden bij 1250 o/m toch wel echt te laag vindt. Ben erover aan het nadenken om de schakelindicator via de software uit te schakelen omdat een opschakelindicatie die actief blijft in de display wel echt vervelend is. (staat continu 'pijltje na boven met een 6 of 5 erlangs')
     
  5. Ik vond het bij mijn 1.6 ecoboost ook veel te vroeg dat hij zei dat ik moest opschakelen.. meteen uit laten zetten ;)
    1250 rpm is echt te weinig.. zit je onder je turbo-grens zeg maar.. rond de 2000 is lekkerder rijden.
     
  6. Die van mij had orgineel software van 2011 en die geeft idd boven de 1500rpm aan dat ik moet opschakelen. En ja 60 in zijn 6 lukt wel maar bij doortrekken moet je altijd eerst naar zijn 4.
    1200rpm voor deellast is niet erg. Rijdt rustig.
    Boven de 1500rpm zit je te snel aan de dat turbo snel veel vermogen levert, dus zuinig rijden gaat niet lukken.
     
  7. en het is ook niet goed voor het vliegwiel en bak (het nieuwe rijden zeg maar)
    maar de PCM is geupdate neem ik aan?
    moet alles weer niet opnieuw ingeleerd worden?
    ik zou het een paar honderd km aankijken en gewoon rijden zoals je nu doet, kun je daarna altijd nog kijken of je de schakel indicator softwarematig uit schakelt.
     
  8. Dat lampje trek ik mij niets van aan. Gewoon schakelen op gehoor zoals mij ooit is geleerd bij rijles.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Ik had helemaal geen schakelindicator.
    Nu na de update wel. Geeft idd veel te vroeg aan op te schakelen.
    Is dit makkelijk uit te zetten, ik irriteer me nogal aan dat groene pijltje?
     
  10. Dit dus :rock: call me an old fart...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Hier nog een hoor... en ik zit nog niet bij de "old farts" :schater:
     
    PhoenixNLx en Patman vinden dit leuk.
  12. Vandaag ook de update laten doen (3.1 uit 2013 - 1.0 125pk), merk niet veel verschil. Wel dat het veel beter rijd dan mijn leenauto (een Ka+). Was blij dat ik hem weer terug had.
     
  13. Morgen mag die van mij even naar de dealer voor de terugroepactie. Ik verwacht er niks bijzonders van.
     
  14. Op gehoor??? Of op gevoel?
    Als ik het op gehoor zou moeten doen, schakel ik elke keer boven de 5000rpm, omdat het zo lekker klinkt. :grin:
     
    Redwagon en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. Mijn auto heeft onlangs ook de modificatie gehad en mij valt op dat de schakelindicator nog sneller wil opschakelen.
    Voorheen met 53 op de cruisecontrol kon in zijn 4 nu geeft hij aan dat hij in zijn 5 moet.
    Volgens de dealer kan de schakel indicator niet uitgezet worden maar hier lees ik dat sommigen het wel kunnen doen.
    Is er iemand omgeving Ridderkerk die dit kan en wil doen voor mij?Baal er behoorlijk van dus ga je minder naar de meters kijken dus ook je snelheidsmeter controleer je minder dus met optrekken en korte stukjes rechtdoor rij je al gouw ietsje te hard.
     
  16. Ik snap eigenlijk niet waarom die schakelindicator verder naar beneden wordt afgesteld. Juist met lage toeren moet de motor veel kracht leveren en dus krijgt de koppeling dan extra op zijn mieter.
     
  17. Ik heb geen verschil in de schakelindicator. Alleen het versnelling overslaan voor de indicator heb ik nog niet geprobeerd.
    Het ding heeft bij mij altijd al heel snel naar de volgende versnelling gewild. 50 in zijn 5 wil hij al vanaf het moment dat ik hem heb. Dat doe ik overigens niet als ik er mee rij. 1100 toeren vind ik echt veel te laag.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  18. Het ligt eraan hoeveel gas je geeft. Als ik cruise en dus niet versnel wil hij boven de 1500rpm dat ik opschakel dat is altijd al zo geweest.
    Wie weet is dat voor de 1.6 niet verandert alleen voor de 1.0
    Nadeel is dat je last hebt van turbolag. Gas geven en 300rpm hoger hij pas e ht begint door te trekke
     
  19. Het valt mij op dat de verbruiksmeter sinds de software-update nauwkeuriger is geworden. Eerder week deze zeker 1 km/liter af (bijv 17:1 i.p.v. 1:16 in werkelijkheid). Nu komt het overeen met het verbruik dat ik na een tankbeurt zelf uitreken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  20. Ook bij onze dealer onderhouden Ford Focus 1.0 (bj. 2013) met Ecoboost 125 pk motor is vorige jaar i.v.m. terugroepactie (18S07) door de Ford dealer een software-update uitgevoerd. Na deze update merkte ik meteen dat de "pit" behoorlijk uit de auto was gehaald. Uit de brief begreep ik ook dat de motor teveel vermogen zou kunnen leveren voor het type koppeling dat in deze Ford Focus zit.

    Vorige week ben ik uit het niets volledig onverwachts door de koppeling heen getrapt met ernstige schade aan de koppelingsplaat, drukplaat en vliegwiel.
    Volgens de dealer heeft dit echter niets te maken met de terugroepactie betreffende de slippende koppeling, maar is het probleem veroorzaakt door de hydraulisch druklager die is gaan lekken met de genoemde schade tot gevolg. De koppeling zelf bleek tegen de slijtgrens te zitten

    Mijn inziens is er wel degelijk een verband tussen (de reden van) de terugroepactie en de schade waar ik nu mee zit...

    Iemand advies of een soortgelijke ervaring?
     

Deel Deze Pagina