1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Ik heb de brief ook ontvangen. Ook al heb ik de Focus al na laten kijken op dit probleem. Dus ik ga hiervoor niet meer naar de dealer.
     
  2. Ik heb ook de brief ontvangen. Ik ga de dealer maar ns vragen of ie al meer weet. Kan ie gelijk kijken waarom mn claxon het niet doet :)
     
  3. Hier gister ook de brief ontvangen voor mijn 1.0/125pk uit 2013. Moet over ca. 2 maanden een kleine beurt, laat ik er dan wel naar kijken.
     
  4. Ook ik heb de brief gehad, ook al ben ik al een tijd geleden bij de dealer geweest voor de terugroepactie
     
  5. #385 Mike M, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Heb ondertussen de afspraak gemaakt voor 2 november bij dealer waar ik de auto gekocht heb.

    De test vind ik wat spannend, de software is welkom.

    Afspraak is voor 1,5 uur. Mocht er reparatie nodig zijn dan wordt een nieuwe afspraak gemaakt.
     
  6. Vandaag ook de brief van Ford gehad omtrend slippende koppeling. Welke software moet er geupdate worden? Moet ik me weer zorgen maken dat mijn 182pk (orgineel 150pk) software verloren gaat?
     
  7. als ze via de normale manier doen die ze door krijgen dan wordt de laatste versie aan de hand van de bestaande bestand geupdate, dus behoud je 182pk
    als ze via de chassisnummer de laatste erop gaan zetten alleen dan verandert hij.

    dit was zo met de terugroepactie voor de koelvloeistof al. dus met dit is hetzelfde.
     
  8. Vandaag ook de brief gehad, De Focus 1.6, 2011 is echter in mei 2017 bij de dealer ingeleverd toen de Kuga werd geleverd. Was toch bij de dealer dus brief maar gelijk afgegeven, zij weten wie toen de nieuwe eigenaar is geworden.
     
  9. haha mooi hé als je er vooraf vanaf weet (zoals met de koelsysteem terugroep actie) ben je er evengoed wel mee bezig.
    Van deze actie wist ik echt niets af (dit topic ook niet eerder gezien), totdat ik gister een brief van de Ford binnen kreeg.
    Bij de RDW staat de actie overigens bij onze auto ook niet vermeld.

    Eerlijk gezegd ben ik ondanks dat de actie misschien wel goed is, niet echt blij met deze manier van testen...
    Krijgen we bij deze software update weer het zelfde verhaaltje met de 150-182pk versie? ( weet jij dat @michaelrally ).
     
  10. Ik ben afgelopen Vrijdag langs de dealer geweest voor de koppeling en ook ik heb het geluid.
    En bij mij is de uitslag de koppeling vervangen moet worden mede gebleken door het geluid en de test. Vrijdag 2 November word hij vervangen hou jullie op de hoogte of dan ook het geluid weg is en het vermogen gelijk is gebleven.
     
  11. De brief afgelopen week ontvangen voor de terug roep actie.
    Het liep al storm bij de dealer kon op zijn vroegst ergens in november maar kon ook gewoon met de onderhoudsbeurt in januari dus in januari gaat het wel gebeuren.
     
  12. Ik ben benieuwd. Ik breng 'm 2 november langs voor de controle.
     
  13. Voor mijn vorige auto, de Mondeo ( maart 2011 ), ook een brief gekregen.
    Dealer net ingelicht, die gaan huidige eigenaar benaderen.
     

  14. Hoi, wat voor een geluid maakt hij dan, ben benieuwd
     
  15. Reactie op Duits Forum:
    Habe nach dem Update leider feststellen müssen das durch dieses die Overboost-Funktion außer Kraft gesetzt wurde! Habe es mit dem OBD-Teil ELM und der APP Torque überprüft! Vorher immer 1,2 bar Ladedruck im Overboost, jetzt nur noch die "normalen" 1,0bar! Ich vermisse den Overboost! Hat jemand ähnliche Beobachtungen gemacht???
     
  16. kort duitse tekst vertaalt.
    degene klaagt over dat hij overboost mist. want heeft nu steeds max 1.0bar druk in plaats van de 1.2bar overboost druk.
    hierdoor mist hij de overboost druk, of daar meer mensen last van hebben.

    vind het leuk de overboost maar als je eenmaal die extra vermogen merkt dan wil je dat ook steeds ervaren.
    zelf heb ik ook dat ik soms heerlijk wegrijd. dan trekt hij lekker door. andere keer trap je gaspedaal in en valt hij beetje stil. puur die overboost die je dan even hebt gevoeld.
    door die overboost zit je tuurlijk wel sneller op je max koppel dat koppeling aankan.

    deze actie is alleen leuk als je nieuwe koppeling krijgt, software update is niet erg alleen die extra noodloop functie als je koppeling begint te slippen, ben dan benieuwd of hij ook motor storing op geeft bij versleten koppeling, en daardoor ook in noodloop loopt
     
  17. Die overboost functie is toch ook beperkt over de levensduur van de motor? Het was toch zo dat het x seconden per keer is en maximaal zoveel keer over de levensduur van de motor?
     
  18. De enige restrictie van de overboost functie is dat deze slechts een aantal seconden beschikbaar is. Verder zijn er geen restricties.

    Het is zelfs zo dat wanneer je tijdens het accelereren het gaspedaal kortstondig los laat bijvoorbeeld tijdens schakelen de overboost hierna direct weer voor de volle periode beschikbaar is.


    Overigens werd op andere forums eerder al melding gemaakt over vermogensverlies na de terugroepactie. Ook hier werd gemeld dat de overboost functie na de terugroepactie niet meer werkt.
     
  19. Is er een mogelijkheid om die overboost gewoon altijd beschikbaar te maken. 270nm koppel is volgens mij prima nog voor de koppelingsplaten/versnellingsbak. Ik heb gelezen hier op het forum dat max 300nm aanbevolen is.
    Wat trucker0werner meldt dat je af en toe zoiets hebt van: hij gaat lekker!! En andere keer denk je, meh.. dat heeft denk ik iedereen wel.
     
  20. Max koppel van de bak is 280nm. Echter 240nm is wat de ecoboost heeft, heb je nog een veilige marge. Op de grens zitten is ook niet goed.
    Daarom is denk ook de overboost puur omdat het wel kan maar niet goed is om constant te hebben. Mogelijk dat na een tijd er teveel warmte komt wat de intercooler niet goed kan koelen.
    Eerlijk gezegd geen idee de exacte rede maar kan ze wel bedenken.

    Ik vind zelf ook dat overboost constant aanwezig mag zijn.
    Wat ik me wel deels afvraag is of hun de 150pk of 182pk versie hebben. En van welk modeljaar ivm die softwares ook weer verschillen.
     

Deel Deze Pagina