1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DJ--NeO--'s Zwarte V - met net geen 5 ton over en uit!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door DJ--NeO--, 7 apr 2017.

  1. Waarom niet gewoon een zwarte nummerplaat houder? Of een originele van Volvo? Dat gele randje slaat als een tang op een varken. En wellicht een keer een achterspoiler?
     
  2. Reden dat ik voor deze houder heb gekozen is alsvolgt
    - Verkerk is in mijn ogen een zeer goede dealer waar ook mede mijn vader altijd kwam
    - ik woon In maastricht, maar mijn roots liggen in Utrecht omgeving, nu heb ik achterop een mooie verwijzing naar Utrecht staan! :)
    die tang op t varken (leuk verwoord :) ) vind ik persoonlijk meevallen, en vind het 100x beter staan dan alle broekhuis Propaganda welke erop stond

    de achterspoiler is iets wat ik er erg graag op wil hebben, als de portemonnee het toe laat zal deze er zeker ook op komen, helaas is dat op t moment nog niet zo :)
     
  3. Mooi exemplaar hoor, maar proven quality gaat niet altijd op.

    Collega heeft een 2.4 uit 2002 nu sinds een jaar. Inmiddels is de aankoopsom er nog eens tegenaan gesmeten in de vorm van allerlei gebreken. Is er nu klaar mee, gaat nu kijken voor iets anders.

    Verkerk is een topper trouwens!
     
  4. Hoeveel heeft dat ding van je collega gedraaid en wat is de staat van onderhoud?
     
  5. Er word op dit moment een dakspoiler aangeboden op marktplaats. Dit maakt de dakljjn wel af!:kwijl:
     
  6. Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen!
    Mijn vader heeft ook 1 rotte appel gehad, een XC90 uit 2003. gekocht in 2007 met 43.000 op de klok. ding heeft alleen maar geld gekost begon met aflevering al dat de Airbag sensors welke onder koplampen zitten defect waren (leukste was nog dat de auto tijdens de proefrit al de fout op het dashboard gaf maar dat de garage (niet verkerk) er gewoon niets aan deed!)

    Volvov70forum gaf mij de tip, trek 1000 af van je aankoop budget en reserveer dat voor achterstallig onderhoud. en het klopt! ik geef ze geheel gelijk! voornaamste is voor mij nu dat de olie lekaage gestopt wordt aan de distributiekant en dan is de auto aardig bij met zijn onderhoud! nieuwe riem+waterpomp en spanrollen heb ik reeds al klaar liggen! nu nog even de keerringen scoren en dan lekker sleutelen! :)
     
  7. True! zo gaaf is dat, staat hoog op mijn wensen lijstje, maar voor nu eerst motorisch, die spoiler komt wellicht later nog wel een keer! :)
     
  8. #28 DJ--NeO--, 7 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2017
    Vandaag met mijn V naar auto biermans in maastricht gegaan om haar te laten Keuren, nu weer een jaartje sturen met als opmerking dat de stuurkogel aan de stuurhuis zeide teveel speling heeft (maar gelukkig geen afkeurpunt!)

    toen de auto daar op de brug ging viel mij een bak met uitlaat einde's op waar ik een opmerking over maakte...

    als Antwoord kreeg ik terug, neem maar mee gaat toch allemaal de container in! dat liet ik me geen 2de keer zeggen uiteraard!

    nu de volgende uitdaging... hoe ga ik deze zo mooi mogelijk onder mijn V krijgen?

    foto's spreken voor zich :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    de eind tip heeft dus een grotere diameter dan mijn uitlaat, het eindstuk waar ik de eindtip mee heb gekregen kan ik net over mijn uitlaat heen schuiven iemand iedeen?
     
  9. Twee sneetjes aan de achterzijde met de flex en dan een slangenklem erom.
     
  10. #30 DJ--NeO--, 9 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2017
    met de tip van [MENTION=141]uwbuurman[/MENTION] zo geslaagd! :)

    even een hand ijzerzaagje (uiteraard het kleintje :weird: ) en een slijpsteen voor het afvlakken later en we hebben een zeer net uitlaat einde!
    helaas geen foto's tussendoor gemaakt :(

    maar het eind resultaat mag er zijn! :)

    plaatjes bij het praatje!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Keurig man!!
     
  12. netjes hoor Frederik :thumbs:
     
  13. #33 DJ--NeO--, 11 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2017
    Zo en inmiddels zit de volgende update er ook weer even in! :)

    1 heel groot nadeel wat ik zelf vind is dat het radio front van Volvo een pasvorm van een wokkel heeft welke zich vooral openbaart in de randen naast de sier lijst (zie de kier welke is ontstaan naast het Climate Control Paneel), de Radio zelf past perfect en zeer netjes in de uitsparing :)

    [​IMG]

    Daarnaast is deze aangesloten met een Axxess ASWC-1 Interface.
    Deze interface is universeel en toepasbaar op zeer veel auto's.
    Bij het aansluiten op de auto kijkt deze zelf welk merk en type auto eraan hangt alsmede welk merk Autoradio hij is verbonden en vervolgens programmeert hij dit in.

    Waarom heb ik voor deze gekozen: naast een VolvoTech interface (welke het dubbele kost) is er letterlijk niets anders voor een Volvo om dit met after market radio's aan de praat te krijgen. + wanneer ik ooit voor weer een andere auto kies, hoef ik niet eerst een adapter weer te kopen, maar hoef ik alleen de firmware te updaten naar de laatste versie en gebruik ik hem in mijn volgende auto welke van elk ander willekeurig merk mag zijn! :)

    [​IMG]
     
  14. Leuke update!! Ding was er niet met bluetooth, zodat die papegaai eruit kan?
     
  15. Mooi groot scherm!

    Het type nummer eindigt op 'BT', dus de parrot zou er uit kunnen.
     
  16. lekker bezig en een handige interface :thumbup:
     
  17. De Kenwood heeft Blauwtand zoals Mcgyver al zegt inderdaad :)

    reden dat ik de papegaai er naast heb is dat ik een 2de telefoon voor het werk heb en met beide foons Handsfree wil bellen in de auto. enige nadeel eraan is dat de Mutebox van de papagaai de audiostream helemaal afkapt van de Kenwood, waardoor als je daarmee aan het bellen bent het geluid wel eens wilt wegvallen, heb daar niet veel last van, want de papegaai host mijn zakelijke toestel welke toch voorrang heeft op privé gesprekken :)

    hadden jullie dan soms interesse in de MKI9200?? :baeh:
     
  18. zo dan!

    inmiddels dik 20 000 kilometer verder met de gas gestookte V wat zijn mijn bevindingen tot nu toe...

    heerlijke rijders auto welke zeer veel genot geeft! das de korte variant :)

    de auto heeft nu 386 000 kilometer gelopen en dus is deze auto absoluut niet nieuw meer, en dat merk je! zeker als je weet hoe het type rijdt met minder kilometers, maar dat mag de pret verre van drukken! beetje bij beetje breng ik hem terug naar de stand zoals ie hoort te zijn... "stage 0" dit houdt voor mij letterlijk in alle rubbers vervangen en zorgen dat de motor in top staat komt cq blijft! grootste irritatie welke ik nu heb is vooral het getril welke je in de stoelen voelt (het komt dus van de achterkant van de auto) en ik heb een zeer zeer sterk vermoeden dat dit van de banden / velgen komt, als je mijn velgen ziet springen de tranen in je ogen en als je ze aanraakt vervolgens je vel dat springt! man man man de randen met name bij 1 velg is gewoon een kartelmes zo beschadigd, maar goed, winter komt eraan, betekent ander setje banden erop, is het trillen dan weg, dan heb ik een geldige reden voor het aanschaffen van een nieuw setje velgen :cheer:

    verder heeft de V me zonder morren pleziert, detail welke ik moet vermelden, afgelopen weken zijn er kort achter elkaar 2 bobine's naar de gallemiezen gegaan, niet erg, en overkomelijk, maar de 1ste had eigenlijk wel even mogen wachten tot na de trip zeeland maastricht over belgie...

    Wat heb ik er tot nu toe aan vervangen?
    - Carter Ventilatie (oorzaak van een olie lek)
    - Olie
    - Bougie's
    - alle Filters
    - 2x een Bobine
    - een motor steun
    - remschijven en blokken voor

    wat staat er op de korte termijn op de planning:
    - onderste motor steun
    - motorsteun bakzijde

    voornamelijk regulier onderhoud dus eigenlijk! :thumbs:

    op naar de 4 ton! :) (en dan de 5 en de 6)
     
  19. leuk om te lezen dat die nog steeds bevalt Frederik :thumbup:
    veel rijplezier er nog mee :dance:
     
  20. is alweer even geleden dat ik hier wat geplaatst heb...
    Begin April de 4 Ton aangetikt, inmiddels heefft ze 417 gedraaid zonder noemenswaardige problemen.
    verder zijn inmiddels de laatste drie bobine's, de Luchtmassameter, Lambda sonde en de achterste remschijven en blokken vervangen... Distri wissel komt nu langzaam aan weer in de buurt... met 460 moet deze gewisseld worden, wat nog maar een kleine 40 duizend kilometer is... gebeurde mij afgelopen vrijdag het volgende:

    (inmiddels) afgelopen vrijdag lekker aan het werk zoals 3 kwart van nederland uiteraard... einde van de dag, dus met het heerlijke weer naar huis rijden.

    Nu was t zo dat er zich in de afgelopen anderhalve week ervoor zich er iets aan het aankondigen was, dan wel niet constant dan wel af en toe een schurend geluid te geven... Ik starte de motor en merkte direct dat het niet zoals voorheen was, maar dat het nu continu aan het gieren was... nou, laten we hier maar weg rijden... moet eerlijk zeggen, krijg dan direct het gevoel dat iedereen je aankijkt onder het mom van... wat is dat nou! het doet flink afbreuk aan de auto...

    enfin, de straat uitrijden en de bocht indraaien.... POK! ok, dit is duidelijk... stoppen en kappie open!

    Verwachte al voordat de kap open was precies wat ik zou gaan vinden... 123....

    [​IMG]

    JA, ik ga door voor de Koelkast! poelie van de dynamo is eraf gelopen... ff zoeken, ah daar ligt ie op de draagarm!

    [​IMG]
    Deze is echt goed gaar... maar ok, mag ook wel naar 417 duizend kilometertjes :)

    Tja, nu naar huis... Multiriem eraf halen, ligt nu toch los en dan een flink partijtje **DANOONTJE POWERRRRRRRRR** zonder stuur bekrachting naar huis karren, gelukkig hoefde ik maar van noord naar zuid maastricht :) airco kom ik wel overheen, en die dynamo moet niet zeuren, hij had besloten ermee te kappen! (tenminste de poelie dan)

    Nu wil het geval zijn dat ik een vervangende poelie al ruim een jaar op de plank had liggen, alleen niet het gereedschap ervoor... dat is ook 1 van de redenen geweest dat ik deze nog niet had vervangen. Gelukkig zijn connecties in deze wereld heel waardevol, dus een kwartier nadat de poelie eraf was gelopen had ik al het speciale gereedschap tot mijn beschikking om dit te kunnen repareren! :D

    Vanochtend eerst de stuurpomp eraf geschroefd en deze samen met het tankje hiervan wat opgeschoven zodat ik lekker de ruimte heb :)

    Vervolgens de airco pomp wat lossen en dan de 3 bouten voor de dynamo... Dynamo stukje gekanteld, voor de poelie alleen hoef ik hem tenslotte er niet geheel uit te hebben... speciale gereedschap erbij en eigenlijk in een zucht en een scheet later zat de nieuwe poelie erop. daarna de boel weer vastzetten en terug schroeven... Nieuwe multiriem erop (had ik ook al klaarliggen)

    [​IMG]
    Okee, zier er weer goed en mooi uit, accu erop (had beide polen los gehaald) en dan moment der waarheid! starten en lopen weer, meet mooi via Torque 14 en een heel klein beetje volt...

    Klein uurtje sleutelen en wat voorradige onderdelen later ben ik weer helemaal happy met mijn V, en lekker stil weer!
     

Deel Deze Pagina