1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tembaco C-Max Ghia 2005 remmen en interieur update.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Tembaco, 2 jun 2017.

  1. Ziet er erg goed uit.

    Het schuren, heb je dat alleen met schuurpapier gedaan of ook nog met grovere middelen?
    Met name bij de stoeprandschade ben ik daar benieuwd naar. Vaak heb je dan bramen aan je velgen. Hoe krijg je die eraf?
     
  2. Ik heb de niet al te diepe schades kunnen wegschuren met p120. De rest heb ik opgevuld met de Metal Putty.
     
  3. Netjes hoor! De C-max zal er erg van opknappen!
     

  4. Ah, nice. Ik ben nu ook bezig met mijn RE velgen. Schuren met P120 en daarna nog even met P180.
    Maar ik ga er niet teveel tijd in steken want de auto gaat toch weg.
     
  5. Vandaag de ST2 wielen onder de Max gemonteerd. Ik vind het eigenlijk toch nog iets te klein ogen. Wel vind ik ze er erg tof onder staan.
    [​IMG][​IMG]
     
  6. Misschien iets verlagen, dan ogen ze wat groter.
     
  7. Verlagen idd en wellicht 15mm Eibach-spacers, volgens mij is er ruimte genoeg in de wielkasten.
     
  8. Dat is inderdaad een optie. Zit ik alleen weer met die Belgische keuring[emoji57]. Spacers, 15mm per kant of per as?
     
  9. Zeer netjes geworden!

    Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
     
  10. Vandaag gekeurd, gewassen en gewaxt.
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Sorry ik ben geen fotograaf[emoji6]
     
  11. Vandaag weer uitgebreid gewassen, alles sponningen gedaan en een deel gekleid en vast een testspot gemaakt om hem Vrijdag helemaal aan te pakken. Na de motorkap en achterklep te hebben gedaan de koplampen geschuurd, gepolijst en gecoat. Die Rupes x-cut sanding discs zijn wel erg ideaal op de Rupes Mini zeg.
    [​IMG]

    Hier begonnen met P1500
    [​IMG]

    Links boven op de foto is nog te zien dat er nog de oude bescherming op zit. Daarna verder afgeschaald met P2000 en P3000 en Rupes blauw, groen, geel en wit.
    [​IMG]

    Daarna alles gecoat met Carpro Dlux
    [​IMG]

    Zo, die kijkt niet meer vermoeid uit zijn ogen.
    [​IMG]

    Samen naast zijn vriend die eergisteren aardig wat TLC heeft gehad.
    [​IMG]
     
  12. als nieuw
     
  13. netjes gedaan hoor :thumbs:
     
  14. Lang geleden dat we iets gedaan hebben aan de Max. Uiteraard wel bijgehouden maar niet echt een waardevolle update gedaan.

    Tot nu dan. Aangezien binnenkort onze tweede zoon op de wereld komt en ik het eerste jaar niet mezelf twee auto elke maand in de wax zie zetten. Gekozen om beide auto’s in de coating te zetten. Voor de Max gekozen voor de nieuwe Gyeon Syncro.

    De Max wax dus al aardig tot volledig swirl en kras vrij. Een rondje finish polijsten was genoeg op een paar bepaalde plekken na. Nu inmiddels twee lagen Mohs erop zitten en later deze avond (min 4 uur drogen namelijk) de topcoating Skin erop.

    Vies, heel vies!
    [​IMG]

    Tijd voor zijn badje.
    [​IMG]

    Na het wassen naar binnen gereden in de detail bunker. Er kwam eigenlijk geen vervuiling van het kleien af. Dus was niet spannend. De beruchte deurklink krassen vorige keer niet serieus aangepakt. Twee stappen gedaan met de hand.
    [​IMG]

    Sommige plekken net wat meer en extra aandacht gegeven.
    [​IMG]

    Eindresultaat na het polijsten.
    [​IMG]

    Toen de lak ontvet en was het tijd voor in totaal twee lagen Mohs.
    [​IMG]
    [​IMG]

    To be continued.
     
  15. Owja. De oude velgen, weet je nog die gecorrodeerde 6 spaaks.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vandaag opgehaald van de coater. 5 werkdagen geleden weggebracht en nu klaar. Nu uitharden en in de velgen coating zetten en we hebben een mooie winterset.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Is er iemand die toevallig zo’n afdek kapje voor de wielmoeren in een hoekje heeft liggen? Anders word het Ford dealer natuurlijk. Maar wie weet.
     
  16. Om dit topic niet te laten verstoffen mag er zeker weer iets geschreven en geplaatst worden, ook al krijgt het niet/geen aandacht[emoji16]

    Buiten het opleuken van de Max was het zeker eens tijd om de distributieriem, waterpomp etc te vervangen. Nu had ik een tijdje ervoor gezien dat de achtersteun motorsteun compleet vergaan was en deze al vervangen. Maar nu schokte die nog als ik bij bv een stoplicht stil stond. Aangezien de rechter steun toch los moet met het vervangen van de riem, kan ik die alvast controleren.

    Dat lijkt me vrij duidelijk.
    [​IMG]

    De distributieriem was eigenlijk nog niet in een hele slechte staat. De multiriem daarin tegen wel.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik had een setje zwarte Eibach veren gekocht wat de Max 3cm rondom zou moeten laten zakken op papier.
    [​IMG]

    Ik had de veren mee genomen voor als ik tijd over had na het monteren van de riem etc. Dat was eigenlijk zeer goed meegevallen en dus gelijk begonnen aan de veren.
    [​IMG]

    Zeker oogt het beter. Maar zoals ik al dacht, vind ik de velgen (18 inch) echt nog TE klein ogen voor de auto. Zo is de zoektocht begonnen naar 19 inch. Serieus gekeken naar bepaalde type Tomason en Keskin velgen, toen ik net toch nog bericht kreeg van een forumlid met de Wolf Racing wielen. En man, wat ben ik blij dat ik die toch heb gekozen.

    [​IMG]
    Maar zo gaan die wielen absoluut niet onder mijn auto. Dus het gehele detail ritueel gegeven van wassen tot teer en ijzer verwijdereraar. Velgen thuis gekleid en een laagje Gyeon Cancoat gegeven. Polijsten en in de Gyeon Rim doe ik van de winter.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En monteren die hap.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik was al een tijdje opzoek naar DRL lichten maar wilde wel een beetje een OEM ogende look. Dus zoeken, zoeken en zoeken totdat zoals je wel vaker er gewoon toevallig tegen aan loopt. Ik heb daarbij een tweede set originele koplampen gekocht om er later Bi-xenon koplampen van te maken. Een beugel gemaakt/gelast wat onder de koplamp zit en ik er de ballasten en schakeling van LED mistlampen/DRL op kan maken zonder dat ik moet gaan knoeien met ruimte.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alles netjes gesoldeerd en met krimkousen bevestigd. De DRL geschakeld met een wissel relais zodat deze al uitgaan met het inschakelen van de stadslichten.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Iets voor dit alles de licht/regen sensor van Tigershark opgehaald, ik had een IR sensor bleek en ooit is mijn voorraam vervangen door een niet originele Ford raam zonder IR functie waardoor mijn sensor niet meer werkte. De sensor van Tigershark heeft alles weer werkend gemaakt zoals het hoort.

    De laatste update is dat ik ook in de Max een dashcam heb ingebouwd na een incident dat mijn vrouw had in de Max tijdens een wegomleiding met een veel te agressieve tegenligger terwijl de kinderen in paniek op de achterbank zaten. Wat dus de laatste update op de camera heeft gezet.

    [​IMG]

    Schade is al gemeld uiteraard en foto’s gemaakt door het schadebedrijf. Nu lekker vakantie en als we terug komen gaat de Max weg naar het carrosserie bedrijf.
     
  17. wat een gave :cmax: is dit zeg, die velgen in combinatie met die verlaging is echt mooi :thumbs:
    wel jammer van de schade :nocheer:
    alsnog een fijne vakantie!!
     
    Tembaco vindt dit leuk.
  18. Vandaag twee Ali update-tjes gedaan.

    Absoluut niet te fel, maar precies goed. Erg blij ben ik er mee.
    [​IMG]
    [​IMG]

    En de gele knipperlichten weer mooi helder wit.
    [​IMG]

    Nu alleen nog de zoekverlichting onderin de spiegel (rechts is kapot). Heb ze wel gevonden maar bijna £60,- per stuk.
     
  19. https://www.ebay.com/p/2pcs-High-Br...m=163201907934&_trksid=p2047675.c100005.m1851

    Deze heb ik in mijn Focus MK 2 fase 2 zitten.

    Normaal gesproken ben ik niet zo`n liefhebber van de Wolf wielen, maar de C-max staan ze wel erg goed.
     
    Tembaco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina