1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

accuspanning bewaking

Discussie in 'Electronica' gestart door Lutkenhaus, 18 aug 2018.

  1. Weet iemand of de accuspanning wordt bewaakt bij de focus 3 fase 1? Ik bedoel of de boordspanning van de 12V plug voorin en achterin automatisch wordt uitgeschakeld bij een te lage accuspanning.
    Ik heb gemerkt dat er altijd 12V aanwezig is op deze pluggen, ook bij uitgeschakelde motor. Ik wil deze zomer de koelkast in de auto op de 12V aansluiten maar wil niet dat deze bij een stop onderweg de accu leeg-trekt.
    Is dit niet standaard aanwezig dan denk ik erover een accu bewaker in de lijn te zetten.
     
  2. Ik weet niet of hij het uitschakelt, maar hij heeft veel kans wel battery monitoring.

    Weet niet wat voor koelkast je er in wil zetten, maar als je een beetje standaard koelbox hebt en je accu is verder nog in goede conditie, kan hij best een tijdje aan staan.
    Ik heb vorig jaar en dit jaar ook gewoon de koelbox laten staan tijdens de stops onderweg.
    Waaronder ook een paar van iets meer dan een uur zonder problemen.
    Dit moet hij in principe makkelijk aankunnen.

    Maar zoals ik al zei, je accu moet dan wel in goede conditie zijn.
    Mijn accu was ruim 5 jaar oud en die hield het nog goed vol.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  3. de aansluiting in de kofferbak staat altijd onder spanning!
    alleen de twee voor in de auto gaan na ongeveer 20 minuutjes uit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  4. Bij de Kuga is dat voorin in ieder geval niet zo dat deze na 20 minuten uitschakelt (was ik ook gewend in de FoFo 3.1)
    Misschien bij iemand bekend of dit wel in te stellen is bij de Kuga dat deze voorin ook na 20 minuten wordt uitgeschakeld?
     
  5. Heb even gekeken en er blijft 10minuten spanning op staan. Dit zie ik ivm ik me auto op slot zet en 10minuten duurende dashcam opname daarna nog heb.
    Ene kant heb ik liever dat hij direct uitgaat maar andere kant enige dat erop hangt is dashcam en dat vraagt nauwlijks stroom

    Geen idee of ford iets heeft aangepast maar ik haal geen 20minuten.
     
  6. Ja bij de Focus had ik dat ook en was wel prettig. Bij de Kuga blijft mijn dashcam ook aan en dat kan als resultaat opleveren dat je na 4 dagen niet meer kunt starten.
     
  7. En anders trek je het ijskastje even uit tijdens een stop.
     
  8. Bij mij gaat die bij de achterbank in ieder geval uit. Als ik na een half uur terug kom bij de auto brandt het lampje van mijn telefoonlader niet meer.
     
  9. De twee stopcontacten in de cabine gaan na 10 of 15 minuten uit en die in de kofferbak blijft altijd aan.
    Dat is bij mijn Focus 3.1 en bij onze C-Max 2.2 in ieder geval zo.
     
  10. Mijn ervaring met een Focus 3.2 is dat de USB aansluiting in het dashboard toch op spanning blijft. Hierop heb ik een carkit voor draadloos laden aangesloten. https://m.nl.aliexpress.com/item/32...09_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.32868063283

    Het werkt perfect en mijn iPhone wordt 20% per uur opgeladen tijdens het gebruik van Waze. Echter trekt hij de accu toch leeg als het contact uit is en de auto een aantal dagen stil staat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. zelf heb ik ipod op de usb aansluiting van de bt/vc zitten, geen idee maar nog geen enkel keer gehad dat dit een probleem levert, kan hem langere tijd gewoon stil laten staan en trekt naar mijn weten de accu niet leeg.
    start ik de wagen dat zie je dat de ipod scherm aan gaat en dat hij op auto modus springt. dat je hem dus alleen via de radio te bedienen is
     
  12. dat zou idd iets zijn, van 10 tot 13.3 volt instelbaar eronder valt hij uit en erboven geeft hij de stroom wel door.
    enig nadeel of puntje, start/stop systeem.
    wanneer dit systeem inschakelt zal de spanning naar beneden gaan en dus zal de verbruiker uitgeschakeld worden.
    kun je hier mee leven dan is dit zeker een aanrader, vooral als er alleen constant voeding op staat die je accu leeg trekt
     

Deel Deze Pagina