1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 tdci loopt op 3 poten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Edjuh, 16 jun 2018.

  1. Wie kan mij helpen?
    Mijn focus loopt momenteel op 3 poten.
    Ik heb hem al uitgelezen en kreeg foutmeldingen p0200 en p0203.
    Dit zou met de verstuiver en de bekabeling te maken moeten hebben.

    Ondertussen al de verstuiver uitgewisseld met een andere en een stuk kabelboom vervangen, maar hij blijft op 3 poten lopen...

    Heeft iemand nog tips en suggesties waar ik dit moet zoeken?
    Ik weet het namelijk niet meer...
     
  2. Is de stekker van de verstuivers (beide einden van de kabel) nog goed?
    Bij mij Focus 2 met 1.8 tdci was de stekker aan de computerkant verrot waardoor hij uiteindelijk ook op 3 cilinders liep.
     
  3. Ik heb de kabel vanaf de verstuivers tot aan de 2 dikke stekkers naast/ onder de luchtfilter bak vervangen. (Hels karwei) Bij de computer zelf nog niet gekeken eigenlijk.

    De computer zelf is nu momenteel wel verdachte nummer 1.
     
  4. Maakte het ook verschil in welke cikinder er niet mee deed toen je de verstuiver hebt gewisseld?
    Als je tijdens dat hij loopt 1 voor 1 de stekkers van de verstuivers lostrekt, kun je horen of hij nog slechter gaat lopen (op 2 cilinders) bij 1 zal hij dus gewoon hetzelfde blijven klinken.
    Als je dan die verstuiver uitwisseld met een andere en hetzelfde weer doet met de verstuiver die het eerst ook niet deed, kun je snel uitsluiten of de verstuiver zelf niet gewoon kapot is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  5. Dat heb ik idd al gedaan. Stekker van cilinder 3 erop of er af maakte geen verschil. Trek ik daarna een willekeurige andere stekker los dan slaat ie af.
    Ik had de verstuivers onderling al gewisseld en die in cilinder 3 vervangen voor een andere waarvan ik 100% zeker weet dat deze werkt.
     
  6. En doet cilinder 3 dan weer mee? Of blijft die het dan niet doen?
     
  7. Nee die doet helemaal niks.
     
  8. Dan is de verstuiver wel uit te sluiten. Als je inderdaad de volledige bedrading voor de verstuivers ook al hebt vervangen lijkt mij de computer idd de enige optie nog :nocheer:
     
  9. Computer? Diesel onderdeel of iets wat in alle modellen zit?
    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  10. Ik weet zo niet zeker meer of de pcm de verstuivers aanstuurt of dat er nog een aparte verstuiver aansturing is.
     
  11. #11 Basscania, 17 jun 2018
    Laatst bewerkt: 17 jun 2018
    Pcm van een diesel en een benzine zijn verschillend. De verstuivers worden aangestuurd vanuit de pcm.
    Misschien toch ff langs de dealer om uit te laten lezen met dealer software en evt. wat gerichtere foutcode's te krijgen en dus meer duidelijkheid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  12. De verstuivers worden idd door de PCM aangestuurd. maar ik vind het alleen raar dat alleen cilinder 3 niet meewerkt. zouden ze dan niet alle 4 niks moeten doen?
     
  13. Dat zou je wel zeggen, maar als er 1 pen op de stekker van de pcm rot is, zal er waarschijnlijk 1 verstuiver uitvallen.
    Er kan ook een spoor op de print van de pcm defect zijn, waardoor het signaal dus wegvalt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  14. Zit wat in...
    Ik breng hem vd week maar naar de garage. Kom er zelf niet meer uit en heb ook even geen tijd meer.
    Ook kan er dan meteen een vers apk-tje op....

    Word vervolgd...
     

Deel Deze Pagina