1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Ze zeggen wel dat het vaker lukt om te updaten, maar dat ze niet weten of het de juiste versie is. Daarvoor moet je naar de dealer, maar die weten het ook niet
     
  2. Daarom zeg ik, Ford Nederland, of een ander orgaan zorgt voor de uitrol van deze terugroepactie. Die moeten op de hoogte zijn van welke software voor welk soort 1.6 ecoboost er ingeladen moeten worden? Ik vind het maar een dubieus vinger wijzen gedrag dat hier getoond wordt.
     
  3. Nou ik wacht het nog wel even af, tot alles een beetje duidelijk is.
    Mijn zoon gaat morgen voor een maand naar Denemarken stage lopen bij een ford dealer, ik zeg tegen hem nou ik weet wat jij gaat doen daar........ [emoji23][emoji23][emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  4. ik weet voornamelijk hoe het bij peugeot met de terugroepacties is gegaan. Daar stond precies in controleer de versie, dan een lijst van 15 a 20 versie nummers. Stond hij er tussen dan was de software al up-to-date. maar anders moest je hem updaten. bij het afmelden werd de geinstalleerde versie nummer ook opgeschreven.
    waarbij een enkele keer zelf na een terugroepactie een terugroepactie kwam op de terugroepactie(snap je hem :cool:). Bleek dat er niet juiste versienummer was doorgespeeld. Zo ben ik het gewend, maar ja elk merk is anders.

    bij tesla is het datum van de software direct te achterhalen. versie 17.42 is dus 2017 week 42 beschikbaar gekomen. Dus versie 18.02 wijst zich zelf.


    Ik weet dat dit niks mee deze terugroepactie te maken heeft. maar ik ben idd van mening dat als er een actie opgestart is er dus ook bekend moet zijn welke versie de juiste is die geinstalleerd moet worden. Had persoonlijk niet verwacht dat het zo slecht zou zijn.
    andere kant wist ik bij peugeot ook dat er wijziging aankwam (kreeg ik te horen van peugeot nederland) echter dat er niet alles beschikbaar was en dus geen "info flash"(service-bericht) of terugroepactie online werd gezet. Als ik dan hoor dat ford er al 1.5jaar geleden mee begonnen is, althans gelezen. was de mogelijkheid tot oplossing wel sneller.

    ff back to topic.
    het wordt dus wachten tot de officiele brief waar je naar de dealer toe moet gaan. Dan is namelijk de software daadwerkelijk er
     
  5. Ik kreeg laatst een melding van de leasemaatschappij dat ik terug moest met de Transit naar de de dealer voor een terugroepactie. In dit schrijven zat een officiële brief van Ford Nederland bij. Deze moest ik ook afgeven bij de dealer. Zij hebben die nodig om de kosten te kunnen verhalen bij Ford.
    Dus begrijp ik niet helemaal waarom er nu al mensen geholpen, dan wel half/ dan wel heel, zonder dat officiële schrijven.
    Het lijkt mij voor de dealer dan weer een stuk lastiger om de kosten te kunnen verhalen.

    Dus je kunt wel een afspraak maken met je auto maar als je nog niet in het bezit bent van dit schrijven kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de terugroepactie voor jouw auto nog niet klaar is.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  6. Soms komt het ook voor dat de auto bij de garage komt voor onderhoud en de auto aan apparatuur gekoppeld wordt en er een melding komt dat er een aanpassing gedaan moet worden.
    Zelf mee gemaakt met focus 2 fase 1 een 2.0 TDCI waarbij de koelfan aangepast moest worden. Dit is direct gebeurd door de dealer zonder dat ik daar een officiële brief van had gekregen. De vergoeding krijgt de dealer dan toch anders zouden ze het niet doen.
    Garantie gevallen met defecte onderdelen vragen ze ook gewoon aan en na goedkeuring wordt dit gewoon vergoed aan de dealer zonder brief naar de eindgebruiker.

    Dus denk dat het qua vergoeding naar dealer wel goed zit, echter heb je wel een punt dat je bij deze terugroepactie mogelijk te vroeg bij de dealer komt dat nog niet alles gereed is. Zoals al aantal hebben ervaren mechanische aanpassingen gemaakt later terug komen voor software update omdat deze nog niet beschikbaar is...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Ik ging heen voor onderhoud en bij het maken van de afspraak voeren ze het kenteken in en toen kwam de terugroepactie vanzelf in beeld, de dealer heeft toen de brief voor mij uitgeprint.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Onze Focus gaat komende woensdag voor een apk keuring en omdat ik gevraagd had hoe het nu zit met de aanpassingen zeiden ze tegen mij dat ze op dit moment nog niet bezig waren omdat de software nog niet beschikbaar is.
    Het heeft geen zin zolang alles nog niet op orde is.
    Later kwam hij er op terug door aan te geven de auto al wel zo ver aan te passen dat het alleen nog software matig opgelost moet worden.
    Hij hoopt dat woensdag de software dan wel beschikbaar is zodat ze alles in 1 keer kunnen afwerken.
    Ik wacht maar af hoe ver ze komen.
     
  9. mijne is nog steeds niet afgemeld op ETIS, dus vermoed dat ik nog terug moet
     
  10. @JW weet jij toevallig ook niet welke softwareversie de goede is voor deze terugroepactie? Jij was zelf toch ook al aan het experimenteren met tellersoftware die de nieuwe functies bevatte?

    Hoe makkelijk is het zelf te testen? Koelvloeistof aftappen en kijken of er een melding komt? Misschien is een stekker lostrekken en kijken of er een foutmelding komt ook al genoeg?

    Al weet je dan alleen dat de niveaubewaking werkt en de teller daar goed mee om kan gaan (dus juiste tellersoftware). Misschien is het dan nog steeds niet zeker of de motor ook in noodloop gaat (dus juiste motormanagementsoftware)?
     
  11. Voor zover ik heb kunnen achterhalen bestaat de software update voor de level 3 teller (met groot Full Color display) uit de volgende bestanden:

    BM5T-14C026-BBG
    BM5T-14C026-ACE
    BM5T-14C026-AFH

    Deze update is in Januari beschikbaar gekomen voor alle Focus 3 uitvoeringen die voorzien zijn van de Level 3 teller. Deze update is dus niet alleen voor de 1.6 ECOboost.

    Ik heb deze software al geruime tijd op mijn PC staan maar ben er nog niet aan toegekomen om mijn teller te updaten. Ik wil voor de koelvloeistof niveaubewaking welke ik voor mijn 1.0 ECOboost heb gebouwd gebruik gaan maken van de waarschuwingsmelding in de nieuwe tellersoftware. Hiervoor zal ik echter nog de nodige research moeten doen.

    Volgende maand wordt de terugroepactie uitgevoerd bij de 1.6 ECOboost van mijn ouders. Wanneer dit gedaan is wil ik een laag koelvloeistofniveau simuleren zodat de waarschuwingsmelding wordt weergegeven. Vervolgens kan ik aan de hand van de CANbus data achterhalen welk CANbus bericht verantwoordelijk is voor de waarschuwingsmelding. Tevens weet ik van de auto van mijn ouders exact welke PCM software er nu op staat en in het verleden op heeft gestaan. Ik heb deze immers zelf diverse keren geupdate en voorzien van de originele 182 PK software. Nadat de terugroepactie is uitgevoerd kan ik dus precies zien welke PCM software hier voor in de plaats is gekomen.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  12. Zoals Anton eerder in dit topic al meldde duurt het na het declareren bij Ford door de dealer nog ongeveer 2 weken voordat Etis is bijgewerkt. Mijn auto is 9 februari gedaan. Was zonder problemen verlopen, maar in Etis staat de actie nog open.
     
  13. Voor mij nu ook 2 weken geleden iig
     
  14. @JW

    Al mijn versies
    [​IMG]
     
  15. alleen dat al zou IMO al fijn zijn om te weten, dat je een melding in je teller zou krijgen.
    noodloop zou nog niet eens nodig zijn, rode lamp op je teller is gelijk stoppen natuurlijk.
    heb je al wel de goede hardware maar blijft het 'probleem' nog steeds aanwezig dat je tank in 1 x leeg is.
     
  16. Ik ben vandaag door de dealer in Duitsland gebeld. Volgende week woensdag software update. Blijkbaar is het nu dus zover dat ze de updates gaan uitvoeren.
     
  17. Ok kijken of er meer bericht krijgen. (Idem of ze mij nog gaan bellen)
     
  18. Vanochtend mijn 1.6 focus (150pk) afgeleverd bij Wassink in Nijmegen, voor de terugroepactie en een grote beurt. Helaas duurde het updaten van de software te lang en moet hij een nachtje blijven. Wel netjes leenauto gekregen. Benieuwd morgen of alles goed is gegaan.
     
  19. Ik heb vandaah mijn focus voorzien vannde terugroep actie. Alle updates zijn geslaagd. En kan 100%bevestigen dan mijn auto nog steeds 182 pk heeft. Mijn oude file was bv61-14c204-blc. De nieuwe file is bv61-14c204-fha.

    Hoe ik dit kan bevestigen is omdat.mijn auto geen extra koelwaterpomp heeft. Dus foutmelding p2600 heeft. Ook met de nieuwe pcm update zit deze foutmelding er nog steeds in.



    Vanavond om 17.00 rijd ik met de focus weer naar huis en zal ik het voelen hoe de focus rijd.
     
    jeroenbreuer en mstuniek vinden dit leuk.
  20. Heeft de 182pk dan een extra waterpomp?
     

Deel Deze Pagina