1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. beste mensen, ik heb een vraag

    ik lees op dit forum veel over tunen.... ik zou mijn C-Max 1.6 Ecoboost (150PK) wel naar 182 PK willen brengen. wel na de update na de terugroepactie :)

    wie kan ik benaderen hiervoor en wat zijn de kosten?

    groet

    Rene
     
  2. #622 Yakko, 24 feb 2018
    Laatst bewerkt: 24 feb 2018
    Goede tip, ik heb de afgelopen keren bij de zuiderburen getankt. Ga dat nog 1 keer doen voor een goede baseline en zal er dan eens een dergelijke "premium" brandstof in mikken, kijken wat hij doet. :think:

    Goede vraag, ik ben zelf ook aan het zoeken naar een partij die "gespecialiseerd" is in tunen van Ford rijwielen en dan met name de ecoboost motoren. Squadra is bijvoorbeeld zo'n merk specialist voor Alfa Romeo. Altijd een plezier om zijn blogs te lezen. Ik besef mij echter goed dat Alfa een totaal ander merk is dan Ford. Voor de motor had / heb je zo ook bepaalde merk specialisten m.b.t. het tunen (bijv. Suzuki, Honda of Kawasaki).

    Wat ik zo lees is dat er drie tunings toko's de kop uit steken hier op het forum te weten Beek, Unlimited en Mebu. Echter als ik op internet op onderzoek uitga, jawel daar heb je hem de internet ridder, dan heb ik geen gevoel dat ik daar een match mee heb. Beek, Auto race ervaring maar niet specifiek Ford?, Unlimited lijkt een Zip equivalent en Mebu, dealer met een focus! op rs-tuning en dat was het dan wel zo'n btje?! Mocht ik verkeerd zitten verneem ik dat graag! Wellicht zou ik achter mijn keyboard vandaan moeten komen en eens langs moeten gaan.
    Maar verder dan dit, de standaard Ford dealer (onder garantie) tuning en de online varianten, lees zelf uitlezen met additioneel zelf aan te schaffen hardware, een bestand opsturen via email of uploaden, wachten, bericht krijgen dat er een aangepast?? bestand klaar staat om gedownload te worden en die je dan vervolgens zelf weer terug moet schieten :weird:, ben ik nog niet gekomen.
     
  3. Ik zit zelf ook een beetje aan het kijken waar ik mijn vakantiegeld straks ga besteden maar ik neig toch echt naar mountune, heb daar nog weinig tot niets slechts over kunnen vinden behalve dat het allemaal redelijk aan de prijs is. Maar nog niet echt iets kunnen vinden met kapot gelopen motoren.
     
    Yakko vindt dit leuk.
  4. je kunt hier @dutchguy of @antig01 voor benaderen.

    @Yakko wil je een echte :ford: tuner dan ben je aangewezen op Mountune.
    heeft dealers in België en VK met garantie, die overigens niet wordt ondersteunt door Ford NL
     
    R.Obbink en Yakko vinden dit leuk.
  5. @gerardTDCI en @*kevin* klinkt goed, ik ga er eens een email aan wagen met vragen. Dank voor de reacties!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Wat is er nu eigenlijk echt mogelijk qua pk's op de 2.0L ecoboost in de ST. UT heeft het over 300pk. En een andere tuner blijft "steken" op 270/280? En dan komt bluefin met een winst van 47pk. Bij UT kun je een vermogenstest op de bank doen maar misschien is deze bank wel heel gunstig afgesteld en haal je ergens anders op de bank ook maar 270/280. Bluefin is niet te controleren tenzij je ergens op de bank gaat. Dan kun je dus ook weer lager uitkomen als geadverteerd word. Dus wie heeft zn ST al getuned en welke vermogens kwamen er uit?
     
  7. BP is denk nog de enige die RON 98 heeft, ik tank het ook altijd met mijn RE
     
  8. Heb mijn st met een bluefin getuned, ben er erg tevreden mee, en dan niet zozeer de 265 pk’s maar meer de trekkracht van de auto hij zit nu op 507nm.

    Succes met de keuze
    [​IMG]
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  9. Vpower is tegenwoordig ook 98.
     
  10. Wat je bij bovenstaande tuning ziet is dat het koppel veel hoger is bij 2000 tpm 40 Nm meer en dan in 500 toeren nog eens 100 Nm erbij.
    Dat rijd erg lekker en voelt snel aan. ik voel me daar echter niet zo goed bij, veel koppel bij lage toeren is als op de fiets weg rijden in de hoogste versnelling, je trapt je knieën kapot,
    In de eerste versnellingen zal het niet veel uitmaken, maar in 4 lekker onderuit trekken...... vindt ie niet fijn.
    Mooier is klein beetje meer onderin, bij 3500 max en dan beetje vast houden voor meer eind vermogen., rijd leuk en blijft beter heel.
    Die extra duw die je dan krijgt bij 3500 is zo lekker, dan voel dat je ie leeft, kost je wel veel brandstof omdat je steeds in dat gebied gaat rijden;-)
     
    Leon Focus en Mpothoven vinden dit leuk.
  11. Dat zag ik ook inderdaad. Dat is wel fijn, dat is dan ook de enige 98 die ik hier binnen 20km vinden geloof ik.
     
  12. al geinformeerd bij onze sponsor @Autobedrijf Mebu Rob?
     
  13. Heb idd op hun site gekeken maar ze laten dat door ziptuning doen enedie komen ook op ongeveer 270/280 uit
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Is 300 niet stage 2? Dus uitlaat/intercooler etc
     
  15. Weet iemand sinds wanneer shell v-power ook 98 octaan is?
     
  16. #637 *kevin*, 5 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2018
    Stage 3 zelfs geloof ik als je het met alle onderdelen wil doen. Geloof best dat ze kunnen chippen naar 300pk zonder bijpassende onderdelen maar hoelang het heel blijft is de vraag.

    Er is best veel info te vinden op buitenlandse fora, evt via Google zoeken kom je ook een heel eind.
     
  17. Dit is wat UT opgeeft op hun site. Staat niets bij van aanpassingen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Klopt, waarbij we vooral richten op het koppel natuurlijk. Dat geeft ten slotte de glimlach uiteindelijk op het gezicht!
    Wellicht leuk om deze is te bekijken met dyno-meting: https://www.autosportmebu.nl/20170814-ford_focus_mk3_st/
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  19. Dat ziet er leuk uit! Die grill die geplaatst is is dit een voorwaarde voor de intercooler? Of heeft dit te maken met de active grill shutters? En wat zou zoiets kosten?
     

Deel Deze Pagina