De dochter heeft een Focus uit maart 2005 gekocht. Ziet er keurig uit. Rijdt onberispelijk. Het is een automaat met heel weinig kilometers: 56000. NAP. Het onderhoud ga ik doen. Hoe kan ik zien of het 'n CVT is? En is dit nou een Focus 2?
Jakkerma op het gezelligste autoforum van NL een Focus 1 is: een Focus 2 is: ff op de achterklep kijken dus
Dank u, dank u. De Focus: er ontbreekt een afdekkapje op de achterwisser, besteld. De stalen winterwielen hebben plastic wieldoppen waarbij het bochtje in de spandraad niet overeenkomt met de uitsparing in de wieldop. dan is het ventiel onzichtbaar. Bij alle 4. Wie bedenkt zoiets?. Dus de spandraad eruit gehaald en netjes op z'n plaats gezet. Nu zijn alle ventielen zichtbaar. hè hè. Verder bij de dealer gevraagd hoe de dop van het remvloeistofreservoir los gaat. Een grote monteur met grote handen pakte de dop, en OEAGHH, hij was los. Nou dàt durfde ik niet, ik zou met een los reservoir in m'n handen hebben gestaan.. Zelf ben ik niet van de Fords. Tot 1995 Citroens gereden. Hoe groter, hoe meer ellende. Daarna overgestapt op Subaru. Een verademing. Ziet er niet uit, maar betrouwbaar. Nu in m'n 4e, een oude Forester turbo automaat. Héérlijk om aan te knutselen, net Lego. Grotere turbo, grotere intercooler, grotere brandstofpomp, 200cell kat, free flow demper en een remap op 1.2 bar. Gemeten: ruim 165Kw. En alles met 2e hands spulletjes. En alles is nog heel na 80.000km.
nou, mocht je je Subaru project ook hier willen laten zien. daar hebben we een mooi topic voor: "mijn auto" https://www.focusclub.nl/index.php?forums/mijn-auto.150/
het zijn allemaal projecten op zich en dat is altijd mooi om te zien hoeveel energie en passie iemand er in steekt. enne flitsende auto's? jij bedoelt die Fiat van @jjonkie zeker