1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kosten jaarlijks onderhoud ford dealer

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Biobak, 20 feb 2018.

  1. Goedendag,

    Ik laat mij Focus uit 2009 jaarlijks onderhouden bij de Ford dealer. Dit betreft de jaarlijkse beurt inclusief Europese pechhulp. Nu kost deze beurt ruim 400 euro. M.i. een behoorlijk bedrag voor een jaarlijkse beurt. Doe ik er beter aan om deze Ford uit 2009 een ander soort beurt te geven, die inhoudelijk en kwalitatief gelijk is, maar financieel voordeliger? En dan bv. ANWB Nederland service aan te schaffen?

    Mvg,
    Simon
     
  2. In plaats van Ford Assistance heb ik het bij de ANWB gehouden. Ben hier immers al bijna 30 jaar lid van.
    Mijn abonnement is incl huisadres. Ik weet niet of FA dit ook heeft.
     
  3. Dit begrijp ik niet, bedoel je nou "naar een niet officiƫle Ford dealer gaan" voor het onderhoud?
     
  4. Ja, dat is wat er bedoelt wordt.
    Een 2009 Ford Focus die tot op heden bij een Ford dealer in onderhoud is. Onderhoud kost bij de dealer rond de 400,- inc. Ford assistance. Is het voordeliger om naar een niet officiele Ford dealer te gaan voor onderhoud en krijg je hierbij dan hetzelfde onderhoud (inhoudelijk en kwalitatief). In plaats van Ford assistance gaat de topic starter dan over naar ANWB pechhulp.
     
  5. Of je dezelfde kwaliteit aan onderhoud krijgt ligt grotendeels aan dat andere bedrijf. Ook een niet dealer kan goed onderhoud plegen aan een ford of welk ander merk zolang de monteurs maar weten hoe het moet en het bedrijf ook wil dat het goed gebeurt.

    Een officiƫle dealer kan er ook net zo makkelijk een potje van maken.

    Onderdelen zijn maar een klein deel van de totale kosten. En naar mijn mening is een gerenommeerd merk filter net zo goed als een filter met een ford logo erop.
     
  6. Vaak hanteert de dealer pakket prijzen, bij jaarlijks onderhoud is die voor mijn auto 150 euro te duur.
    Ik spreek gewoon van te voren af dat ze materiaal en uren rekenen, en dan ben ik die 150 euro goedkoper uit.
    pakketprijs is voordelig... voor de dealer.
    En ik heb gewoon FA erbij. ik zou zeggen overleg eens met je dealer..
     
  7. Ik ben al heel lang geleden opgehouden met beurten en zo. Olie en benzine in de auto gooien en naar een universele garage voor APK & reparaties is verreweg het goedkoopst. Een beurt helpt toch niet tegen een onverwacht defect.
     
  8. Voordeel als je beurt zelf doet. Je weet de technische status van je komplete auto.
    Laatst een beurt gedaan 50euro olie inc filters(lucht,olie filter).
    Dat was wel simple goedkope olie.
    Voor mijn eigen auto ben ik 70euro kwijt voor alleen de olie als ik me niet vergis.

    @nctnico
    Niet heel slim.
    Want als je gebrek of storing hebt komt alles in 1x. Of je moet dan een nieuwe willen kopen.
    Die principe van diesel erin en olie op peil houden heb ik alleen met de carnavalswagen. Die 15 a 20km die je per jaar rijdt hoef je alleen maar vol te brengen.
     
  9. Hoezo alles in 1 keer? Het komt zelden voor dat er 2 dingen tegelijk stuk gaan. Bij de APK komen de slijtagepunten zowieso al aan bod. Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij werkt de methode 'repareren indien nodig' het goedkoopst. 'If it ain't broken don't fix it'.
     
  10. Nou een filter op tijd vervangen kan toch wel erg veel narigheid voorkomen.
    Goede olie een oliefilter luchtfilter en interieurfilter pak m beet 150 euro en een uurtje van je tijd
    Interieurfilter is bijna net zo duur als de olie en luchtfilter bij elkaar, wel een goed pollenfilter dan,
     
  11. Ik zit een beetje met dezelfde vraag voor mijn 08 Focus. Ik kocht hem bij een Ford-dealer als "altijd dealer onderhouden" auto (met toen 63k km). Ik heb hem altijd bij de dealer bij mij in de buurt gebracht.

    Zoals ik het zie:
    Voordelen:
    - Mijn auto gaat 1x per jaar naar de garage voor beurt en apk, de auto heeft 100k km gereden in 3,5 jaar zonder enig probleem (alleen ABS-lampje vorige week). Dus 100% betrouwbaar - maar niemand kan bewijzen dat dit door de dealer komt
    - Auto is nog steeds 100% dealer onderhouden

    Nadelen:
    - Duurder
    - In inruilwaarde maakt 'dealer onderhouden' niks meer uit bij een auto van 10 jaar en 164k km. Zelfs de dealer zelf geeft geen cent extra

    Aangezien ik betrouwbaarheid van mijn dagelijkse auto als allerbelangrijkst zie, heb ik besloten ook dit jaar nog de beurt + apk bij de dealer te doen. Ja duurder maar ik heb wel het vertrouwen dat mijn auto in topconditie blijft. En uiteindelijk betaal ik liever wat extra dan dat ik met panne langs de weg sta.
     
  12. Mijn ervaring is dat het verschil in kosten tussen een erkend Ford dealer en een universele garage minimaal is.
    Soms betaal je bij een universele garage nog meer omdat ze niet goed weten wat ze met een issue aan moeten en deze dan uitbesteden aan derde. Dit wordt dan ook in rekening gebracht.
     
  13. Daarom is het zaak om altijd een prijs af te spreken, en niet klakkeloos op de blauwe ogen van de dealer/universele garage afgaan.
     
  14. Was vandaag 950euro kwijt voor de jaarlijkse beurt, nieuwe distributieriem en een nieuwe accu. Volgens mij een nette prijs.

    Heb ook ondertussen wat onderzoek gedaan. Als ik bv. Ford motocraft (goedkoper onderhoud voor oudere auto's) onderhoud zou laten uitvoeren en bij de ANWB een NL pakken middelprijs zou nemen, ben ik ongeveer 400 euro per aar kwijt. Dat is dus amper goedkoper dan de standaard Ford jaarlijkse beurt met Ford pechhulp in de EU!

    Ik blijf daarom maar de de normale jaarlijkse Ford beurten doen met Ford pechhulp. Best een goede deal dus blijkt zo :)

    ps. Mijn dealer is een nette met zeer goede srevice. Die blauwe ogen kun je wel vertrouwen gelukkig.
     
  15. blijf het wel grappig vinden dat men de Ford Assistance hetzelfde ziet als een ANWB lidmaatschap :D
     
  16. Wat is het verschil dan? Je belt Ford Assistance en die sturen de ANWB..

    Enige wat ik begreep is dat ze niet komen als het je eigen schuld is.... sleutel in de auto laten en verkeerde brandstof tanken e.d..


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  17. de Shell op de snelweg is ook dezelfde als in het dorp, totdat je de literprijs ziet ;)
     

Deel Deze Pagina