1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Hey Maurice,


    In de bijlage vind je een print over de bij jouw auto geladen software versies.

    Er gaan vast vele wilde verhalen rond, maar ik kan het enkel bij de info houden die Ford geeft.

    De geladen versies zijn juist en voor jouw auto hebben we het bericht gekregen dat deze niet terug hoeft voor andere software.


    De info die wij hebben is dat er een update gedaan word en er vervolgens een bericht volgt of dit juist verlopen is.

    Niet iedere auto heeft alle software wijzigingen nodig volgens onze berichten.
     
  2. Die laatste zin klopt wel als iemand eerder alles heeft geupdate.

    Maar echt duidelijk is het ook niet. Dat voor jouw gezegd wordt de juiste software erop staat is wel duidelijk

    Anders ff testen kvs onder min zetten en kijken of je melding krijgt.

    Zullen ze niet teveel verschillende software hebben dat ene wel klaar is en andere niet.
     
  3. Mijne is bouwjaar 2012, die motor is anders dan de 2011 (elektronische DV bijvoorbeeld), geen idee of diegene die het te horen hebben gekregen dat het niet klaar is van 2011 zijn?
     
  4. Mijn grand c max is van mei 2011

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  5. #325 kevinnns, 20 feb 2018
    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
    Ik heb inmiddels die van mij weer terug. Zoals ze van te voren al aangaven zonder software update (ook niet voor IPS, temperatuur nog steeds onderin), daarvoor bellen ze me nog zodra dit er allemaal is. Ze hebben vanuit Ford geen verwachte leverdatum.

    Met de 150 pk-ers in het achterhoofd en de verschillende verhalen heb ik ook gevraagd of er voor andere dan de 182pk getroffen 1.6 ecoboosts wel al de juiste software is, zijn antwoord was daarop "zover bij ons bekend is is er voor geen enkele versie de juiste software beschikbaar". Gezien dan weer het verhaal van de dealer van @Mpothoven verhelderd dit antwoord natuurlijk niets. [Disclaimer] Ohw-ja... er kunnen geen rechten aan voorgaande (en toekomstige) uitspraken ontleend worden, tevens is het niet mogelijk mij of het persoon dat ik citeer verantwoordelijk te houden voor deze uitspraken :P. [/Disclaimer]

    Toen nog wat verder gesproken over de klus en de hoeveelheid werk enzo. Naar wat ik begreep vinden de monteurs de recall wel leuk om uit te voeren, is een keer iets anders, alleen frustreert het blijkbaar ook de dealer dat er vanuit Ford met alles rekening is gehouden, behalve met de software.
     
  6. #327 kevinnns, 20 feb 2018
    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
    Mijn auto is door de heren van Ford Van Bunningen Gouda onder handen genomen.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  7. Daar ga ik tzt ook heen, maar wil eigenlijk dat ze direct de 182 pk erop houden/zetten ;) heb jij dat nog besproken of was dat bij jou niet van toepassing?
     
  8. De mijne is naar van Bunningen in Gouda geweest vorige week, 1,6 (150PK) ..... ze wilden het mechanisch deel vast doen en de software was er inderdaad nog nniet.

    Daarvoor moet hij dus nog een keer terug.... Heb gevraagd hoelang dat programmeren gaat duren.... ze zeiden dat dat 3 uurtjes (!!!) in beslag neemt...... vind dat wel wat veel maar dat kan aan mij liggen....

    Wordt gebeld als de software er is.
     
  9. Toevallig ook bouwjaar 2011?
     
  10. Jup
     
  11. #332 Mpothoven, 22 feb 2018
    Laatst bewerkt: 22 feb 2018
    Wel opvallend dat het wederom een 2011 auto is waarvan gezegd dat er geen software is
     
  12. Ja ik vind het ook vaag maar ze zullen er niet om liegen denk ik ;)
     
  13. De juiste software is er nog niet voor de Focus en C-Max, wel voor de Kuga.

    Ford adviseert de dealers daarom ook om eerst de Kuga's te doen en te wachten met de Focus en C-max(software matig dan).
     

  14. Vind ik een vreemde gang van zaken, waarom de Kuga wel en de C-MAX en de Focus niet....
     
  15. Wat is daar vreemd aan dan? Wellicht zit er verschil in de software en moet er een en ander aangepast worden. Als het er nog niet is, is het er nog niet. Ford heeft zelf nog niks gecommuniceerd, de mensen hier hebben zlf een afspraak gemaakt.
     
  16. Antwoord van Ford Nederland

    Geachte heer Pothoven,



    Hierbij danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V.


    Naar aanleiding van uw e-mail hebben we overleg gehad met de afdeling Garantie binnen Ford Nederland B.V. en het blijkt dat er geen harde ja of nee op uw vraag kan worden gegeven. Bij de Ford Focus lukt het inladen van de software vaak wel maar soms niet, gestaag loopt het percentage succesvol laden op nu.


    Uiteraard begrijpen we uw zorgen maar we hebben geen reden om aan het standpunt van uw officiële Ford dealer te twijfelen op dit moment.


    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



    Met vriendelijke groet,

    Kevin van Roest
    KLP & Customer Relations Center
     
  17. Ja dat weet ik wel, en misschien heb je ook wel gelijk.... we wachten het maar af.
     
  18. Dat antwoord van Ford Nederland is ook weer typisch voor ze :) Ze geven eigenlijk helemaal geen antwoord ;)
     
  19. Deels klopt dat, maar Ford is inmiddels begonnen met klanten actief te benaderen, ik ben inmiddels gebeld.
     

Deel Deze Pagina