1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 136pk Titanium - Zuiger speling, nieuw blok

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door sjoerd12, 15 feb 2012.

  1. Balen zeg. Bak geld.
     
  2. Hmmm... Dus als je iets aan je auto wilt veranderen, dan heb je de verkeerde auto gekocht...:shhh:
     
  3. Het zal vast goedkoper kunnen, ergens. Maar ik heb de kanalen er niet voor. En ook niet de tijd om alles uit te gaan zoeken.

    Daarnaast is het bedrag wat ik noem niet alleen het nieuwe blok.
    Het nieuwe blok, inclusief ruil, kost 2500 ex. BTW
    Maar dan zit het nog niet in mijn auto, dat kost arbeid.

    Daarnaast heeft mij garage al arbeid gehad, is de kop al deels gereviseerd (wat nu nutteloos is, maar is gebeurd) en ook dat kost geld.
    De rekening stond dus al op een kleine 700 euro ex. BTW.
    Dus zo'n 850 euro gaat van de 5300 af en dus 4450 inc BTW kost de nieuwe motor inclusief alles er in zetten.
     
  4. #244 henk 68, 18 feb 2018
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
    Tja....,je kan een reactie van een ander natuurlijk ook lezen zoals jij het wil lezen.:think:
     
    Edwin72 vindt dit leuk.
  5. Het gaat denk ik meer om mensen die bewust een lichtere motor kopen en dan via tuning denken hetzelfde te krijgen voor minder geld. Iets met een dubbeltje en de eerste rang ;)
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  6. meeder vindt dit leuk.
  7. Ben ik niet helemaal mee eens, kijk maar naar de ST en de RS, mensen geven die ook nog tuning, het is precies hoe je er over denkt:sturen:
     
    Edwin72 vindt dit leuk.
  8. Sorry Gerard,:mrgreen::mrgreen:
     
  9. Een hoop geld, maar wel de verstandigste keus om een heel nieuw blok te kiezen. Of je had de auto niet rijdende weg moeten doen, had je hetzelfde gekost aan inruil gok ik zo.
     
  10. Ook dat was een optie. De garage zei dat ik er dan met mazzel 5000 voor had kunnen krijgen maar waarschijnlijk eerder rond de 3.
    Met het nieuwe blok zal hij tussen de 11-12 waard zijn (zoals 3 weken terug + een klein beetje winst, maar dat is niet veel).
    Dus laten maken en verkopen zou dan alsnog de financieel betere optie zijn.
    Maar links of rechts om ben ik dit geld kwijt. Het enige verschil is, geef ik het uit of verkoop ik hem voor minder.

    Maar ik wil niet verkopen, de auto rijdt geweldig, ik vindt hem nog steeds prachtig en rijdt hem het liefste helemaal op (tot het moment dat een nieuwe auto noodzaak wordt).

    Ik heb dus de keuze gemaakt om er mee te blijven rijden, en met het nieuwe blok hopelijk wat meer geluk te hebben als met de oude.

    Tuning kan dan slecht zijn, een minimum oliepijl ook. Maar hoeveel mensen rijden er wel niet die niet op tijd olie bij vullen.
    Het is gewoon een combi van allerlei dingen en niet te herleiden naar 1 iets.
    Ik heb gewoon net de pech dat hier iets fout gaat. Misschien was het blok (deze zuiger) altijd wel iets zwakker. Wie zal het zeggen.

    Mijn familie rijdt al jaren Ford, langer dan ik oud ben. Nog nooit zoiets meegemaakt.
    Mijn pa heeft een Focus 1 station nieuw gekocht, en letterlijk op gereden. Die auto is met 1 eigenaar naar de sloop gegaan met bijna 4 ton op de klok (1.4 benzine).

    Blok komt deze week binnen. Met heel veel mazzel dit weekend retour. Anders begin volgende week.
     
  11. Ik heb trouwens nog nooit olie verbruik kunnen signaleren bij onze auto. Ik check het wel regelmatig 1x per 2 maand ongeveer. Met lange vakantie ritten iets vaker natuurlijk.

    Het is dus de vraag of het lage olie peil de aanleiding is geweest of een gevolg van.... tja daar ga je niet meer achter komen ben ik bang.
     

Deel Deze Pagina