1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Geen idee m'n vrouw heeft de auto weggebracht, heeft verder niet doorgevraagd

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  2. Net ook die van mij mogen droppen bij de dealert. Logisch natuurlijk dat ik ook te horen kreeg dat de software er nog niet is (voor de 182pk), maar ze wilden wel al het mechanische deel doen.
     
  3. Net een telefoontje van de dealer met de vraag of ze de auto toch nog wat langer mogen houden, het gaat allemaal toch niet zo voorspoedig als dat ze hoopten en willen het toch helemaal netjes afleveren. Heb ze dus nog maar succes gewenst :P.
     
  4. #304 Mpothoven, 19 feb 2018
    Laatst bewerkt: 19 feb 2018
    Klinkt me bekend in de oren ;)

    Zoals ik het nu zie is dan de software voor de 150pk wel beschikbaar maar voor de 182pk niet. Andere dealer bevestigd dat ik de laatste versie software heb en dus ook weer 150pk is.

    Je bent dus echt je 182pk software kwijt als je deze hebt laten mappen.

    Zij en mijn eigen dealer zijn nog geen problemen tegengekomen met het inladen van de software na de aanpassing.

    Ik heb Anton ook nog gevraagd.
     
  5. Net de dealer aan de telefoon gehad en beweert toch echt dat de software er niet is en ze liever wachten tot alles er is om het in een keer te doen, wat mij ook goed lijkt.
    Ik heb gewoon de 150 pk uitvoering, het is een vrij kleine dealer weet niet of dat nog wat uitmaakt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  6. Mijn info komt van Automartens en Wensink

    Daarom hoop ik dat Anton nog wat info heeft.....
     
  7. M'n vrouw is net weer thuis met de auto, kreeg ook keurig een uitdraai mee van etis waar in staat dat de software er waarschijnlijk niet is, afwachten maar......... [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Bij mij gaat het ook om de 150 pk versie waarvan de Ford dealer zegt dat de nieuwe software nog niet beschikbaar is.

    Gr. Herwin
     
  9. Goh dat was mijne ;)

    Maar dan heb jij ook niet de nieuwe juiste versie gok ik
     
  10. Focccus ja onder pcm
     
  11. Hoe weet je zo zeker dat dit de nieuwe softwareversie i.v.m. de koelvloeistofniveaumeting is?

    Ik geloof prima dat ze de software geüpdated hebben in de garage. Dat kon denk ik sowieso al, terugroepactie of niet. Je zult wel niet de allernieuwste software gehad hebben.

    Maar zit deze nieuwe functie wat betreft niveaumeting er al wel in? Je zou bijna wat koelvloeistof aftappen om te kijken of de melding werkt. ;)
     
  12. Ze hebben gewoon de nieuwste software erop gezet die voor mijn chassisnr bekend was. Zal dus niks met de terugroep te maken hebben. Oftewel moet de auto straks weer een dag naar de dealer.
     
  13. Dat is precies waar ik "bang" voor ben inderdaad.

    De dealers die opletten, melden dat de software voor deze terugroepactie nog niet beschikbaar is.
    Minder oplettende dealers sluiten de computer aan, klikken op "alles updaten" en melden op verzoek aan de klant "nee hoor, geen probleem met de software update". Kan wel zijn, maar dus wellicht ook niet de juiste software.
     
  14. Denk ook idd dat de brief pas op de bus gaat als de dealers de juiste software hebben. Wat tot nu nog niet is.
    Toch maar ff langer wachten
     
  15. Ik vraag me inderdaad ook af of de dealer je actief gaat benaderen als uiteindelijk de juiste firmware update uit is gebracht. Mij benaderden ze niet eens toen de spullen nog niet binnen waren (heb ze zelf aan het einde van de dag voor de afspraak gebeld omdat ik las dat de spullen slecht leverbaar waren).

    Dat kan/zal erg per dealer verschillen natuurlijk en dan ook vooral aan de medewerkers die het daar in de gaten houden en zich er verantwoordelijk voor voelen. Voor nu is het natuurlijk sub-optimaal om al de hardware aanpassing door te voeren zonder de software te updaten, staat die auto weer een brug in beslag te nemen voor een x aantal uur...

    Ik merk in ieder geval bij mijn dealer dat ze erg terughoudend zijn met updates "installeren", dit omdat volgens hun áls het fout gaat bij de getroffen module, deze vrijwel direct afgeschreven is. Dat schijnt te komen omdat er niet echt een restore modus op (sommige) modules zit en ze willen dat risico niet lopen.

    In 1e instantie serveerden ze me dan ook af met "er zijn geen updates", nadat ik ze zelf een lijst presenteerde met laatste mogelijke firmware versies veranderde het antwoord in dat het gevaarlijk zou zijn. Ik begrijp ook wel dat je niet perse iets moet maken wat niet stuk is, maar met zo'n terughoudende instelling kom je nergens meer in vooruit en heb ik over 2 jaar natuurlijk nog de juiste PCM versie niet.

    Gelukkig hebben we dit forum nog om ze zelf wakker te schudden en heb ik er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk met een gezonde portie geduld toch goed gaat komen.
     
  16. Ik wacht gewoon op de call dat de software beschikbaar is. Wel krom hoe het allemaal gaat, echt slechte communicatie
     
  17. Daar maken jullie het misschien wel zelf naar he, door nog voor de officiële berichtgeving zelf de dealer te benaderen.

    Ik heb geen last van slechte communicatie, ik heb namelijk nog helemaal niet gecommuniceerd over deze actie. Was van plan om braaf te wachten op een brief van Ford en dan pas de dealer te benaderen. Misschien loopt het proces dan wat gestroomlijnder. ;)

    Of die brief moet er in mei nog steeds niet zijn, als mijn auto voor jaarlijks onderhoud moet. Dan ga ik er zelf wellicht eens naar informeren.
     
    kevinnns en Rykers vinden dit leuk.
  18. autoMartens maakt met iedereen die daar de auto in onderhoud heeft een afspraak als ze aan de balie komen ;)

    @Davendre ze konden mij niks vertellen, alleen dat de werkzaamheden uitgevoerd zijn en er software ge-update is.
     
  19. @Xander Heeft wel een punt.

    De keuze van het wanneer komt in mijn geval ook niet vanuit mij, maar vanuit de dealer zelf.

    Daar ik nog geen vaste dealer heb/had omdat ik de auto sinds december pas heb (niet bij een dealer gekocht dus), had ik contact opgenomen met een dealer bij mij in de buurt. Immers kan een dealer je alleen een brief sturen als ze weten dat je een auto hebt van dat merk. Die gaf aan kom op die en die datum maar. Hadden ze echter gezegd dat niet alles er was en dat ze contact op zouden nemen wanneer alles compleet is, even goede vrienden.

    Het is ook echt niet dat ik het als vervelend ervaar dat ik er wellicht nog een of meerdere keren langs moet, het zal mij een worst wezen of ik daar naar m'n laptop staar, thuis of op werk. Het lijkt me gewoon voor hun makkelijker en efficiënter om het in 1x van begin tot einde te doen. Ik denk echter dat als ik zo de verhalen lees ze zelf ook te maken hebben met een hoop onduidelijkheid vanuit Ford wat betreft de software, welke versie moet je hebben van welke modules. En eigenlijk heb ik daar ook wel begrip voor, het is nogal even een exercitie zo wereldwijd waar ze dus nog te maken kunnen krijgen met onvoorziene "bijwerkingen".

    Ik geloof er heilig in dat wanneer bij de bekende klanten er een brief op de mat valt ze een duidelijk verhaal hebben, zou ik zelf als garage ook doen. Ik zou wellicht zelfs tot die tijd bij klanten de recall niet uitvoeren om verwarring te voorkomen. Hoewel... een paar (ongeduldige) proefkonijnen zijn ook wel handig :P ;).
     
  20. De dealer heeft je verplicht op XX datum te komen zonder dat je inspraak had of dit uberhaupt van jouw kant uit mogelijk is?
     

Deel Deze Pagina