Geen idee, de velgenset lagen in de werkplaats en waren teruggekomen van het schadeherstel om lakschade/velgrand op te knappen. 19" velgen waren van een Focus ST die in showroom stond en waren iets beschadigd. Heb het enkel alleen gepast (2 stuks), daarna weer teruggelegd.
Ik vind die 19" wel erg mooi staan hoor. Een donker kleurtje (antraciet of zwart) en ik denk dat het wel gaaf staat. Misschien een fotoshopper die dat wil doen?
De mooie velgen van m'n Focus zijn lekker open, dus remmen zijn goed zichtbaar en het verweerde uiterlijk van de remklauwen was ook de doorn in m'n oog. Daarom krijgen de remmen afgelopen zomer een opfrisbeurt. Een kleur kiezen/bepalen is wat lastig vanwege het al opvallende carrosseriekleur. Dus heb voor het neutrale kleur hoogglans (die niet hoogglans is) zilver van Hammerite gekozen. Eerst goed schoonmaken en ontvetten met de remmenreiniger. Dan in de Hammerite hechtprimer voor aluminium en verzinkte metalen gezet. Het droogt snel op. Na half uur kan ik al in eigenlijke kleur schilderen. Dat viel niet mee om een strakke laag te krijgen, omdat het verf aardig dik is. Na 3 uur wachten kon ik 2e en defentieve laag schilderen. Ben blij met het resultaat.
@ErwinOrange Dat probleem met zilver heb ik ook gehad. De hamerslag versie heeft dit niet. Kijk maar in mijn topic, ik heb hamerslag zwart gebruikt. Maar het staat wel goed.
Dank je! Je topic heb ik ook gevolgd, mooie project. Hamerslag wilde ik niet en bij m'n Peugeot heb ik de remmen met rode hammerite hoogglans geschilderd. Die verf was dunner en vloeit ook mooier. Daarom was ik niet echt blij toen ik het potje zilver voor de eerst opende en ging roeren.
Kan tegenvallen hoor, bij losmaken van de wiellager. Ford gebruikte het bouten met torxkop en die kan met pech makkelijk dolgedraaid worden. Of die bout breekt af in naaflichaam van de wiellager. Regelmatig wat kruipolie inspuiten op schroefdraad van bouten, week van te voren etc. Bouten heb ik vervangen door de bouten met een normale 6 kant kop. Minimaal 10.9 nemen. Maar altijd leuk om te modificeren. Succes alvast.
En evt slagtrekker nodig, het lichaam van de wiellager aan de draagarm kan ook soms goed vastgeroest zijn. Wel met beleid lostrekken. Als je het los hebt, rand schoonmaken en invetten met keramische vet. Opdat in de toekomst makkelijker los te krijgen bij evt vervangen van de kapot wiellagers.
Komt goed, ik heb een monteur in de familie dus ik sta er niet alleen voor. Maar bedankt voor de tips!
LDat kan, maar liever niet. Anders dragen alleen 4 bouten per kant al het gewicht ipv naaf. Omdat de hals van de naafdan niet meer in de gat van de langsarm valt, maar erbuiten. Anders maak je het zelf spacers met de schacht erin. Of beide wiellager vervangen door eentje met langere hals. Dan is de bovenstaande bezwaar minder.