1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Weinig vermogen bij wegrijden?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door soheilmd, 18 jan 2018.

  1. Als ik vanuit stilstaand snel weg wil rijden lijkt het op dat de auto even geen vermogen heeft. Als ik gas doortrap heeft de auto moeite met op toeren komen en zakt in. Ik moet met slippende koppeling wegrijden wil ik snel wegrijden.
    Op andere versnellingen heb ik geen last van en de auto rijdt zoals het hoort.

    Waaran zou het kunnen liggen?

    Zoals sommigen van jullie weten rijd ik een focus 3, 1.6 TDCI met 105pk
     
  2. dat heb ik dus ook wel eens.
    dan lijkt het net of je het aangrijppunt van de koppeling te vroeg is en het gas te laat, je komt dan in een dip en komt bijna niet weg uit stilstand.
    gas doortrappen en dan schiet die ineens vooruit.
     
  3. Volgens mij heeft er niemand een oplossing voor ons probleem Gerard
     
  4. Mijn vorige Focus had daar op het laatst ook last van. Ik heb ook het idee dat het ook een beetje diesel eigen is. Vanuit stationair optrekken, in elke versnelling, zat er een dip in en ik heb dat ook gemerkt bij andere diesels.
     
  5. ze noemen dat ook wel het turbogat?
    vreemd dat ik er bij de Skoda Superb en Octavia van mijn werk geen last van heb.
     
  6. Ik heb er nog nooit last van gehad. Natuurlijk merk je dat rond de 1800tpm de motor meer gaat trekken, maar stilvallen waar de topicstarter het over heeft heb ik nooit gehad. Misschien toch een egr die niet helemaal goed meer is? Wat bedoel je overigen met "slippende koppeling wegrijden", dat is toch volkomen normaal als je snel weg wil rijden?

    De topicstarter heeft een 8 klepper jij een 16 klepper, de 8 klepper zou een stuk soepeler laag in de toeren moeten zijn.
     
  7. De 8 klepper in de Econetic heeft dat ook af en toe. Vooral als hij koud is doet hij het onderin niet zo best.
    Het is in mijn ogen echt een geval van de koppeling iets te snel op met te weinig gas.

    In mijn ervaring hebben alle downsize diesels daar last van. Op papier een hoog koppel bij een laag toerental maar in de praktijk beginnen ze pas verder echt te trekken. Toen we nog gewoon met 2 liter diesels mochten rijden was dat probleem er veel minder, die trokken allemaal beter onderin het toerengebied.
     
  8. ja dat is het, een soort 'dood punt' wat je dan hebt.
     
  9. Het gekke is dat mijn vorige focus (zelfde blok) stuk minder last van had.
    Heeft het niets met egr te maken?
    Of even heel ver gezocht, dat de traction controle ingrijpt en dusdanig vermogen omlaag schroeft dat de vermogen weg valt?
     

Deel Deze Pagina