1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Aan de andere kant, waarom niet. Het is niet dat ze anders 1500 van me kregen om het wel te laten doen bij de dealer...
    Maar als er dan problemen zijn, dan is het ook weer natuurlijk dat zij dan de software hebben aangepast, dus snijden ze zichzelf. Dat is niet zo handig.

    Ik wacht iig sowieso nog even met aanpassingen, want heb eerst een dynamo probleempje... (nee idd, de problemen, zelfs met een nieuwe motor, houden niet op. Lang leve Ford....
     
  2. Vandaag contact gehad met Mebu, hoe het zit met mijn tuning.
    Jaap had nog een lijntje uitstaan naar Ford om te kijken wat de gevolgen zijn voor mijn tuning.
     
  3. #103 antig01, 18 jan 2018
    Laatst bewerkt: 18 jan 2018
    Valt mee hoor, dit was al in november aangekondigd.
    Zelfs met de tip om extra personeel aan te nemen [emoji28]
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  4. #104 antig01, 18 jan 2018
    Laatst bewerkt: 18 jan 2018
    Overige vragen:

    Als de software van de Pcm vervangen moet worden (dit is niet altijd zo) kan dit op 2 manieren (ligt eraan welke de dealer gebruikt) Op de ene manier (IDS) wordt gekeken naar de huidige software en geüpdate naar een nieuwere versie van die software. (182 blijft behouden) op de andere manier (FDRS) zal aan de hand van het VIN de nieuwste versie van de software die er af fabriek op zat geladen worden

    Tuning zal altijd weg zijn na een eventuele update.

    Dit probleem heb ik nog niet eerder gezien (gescheurde kop) en heb toch wel al een aantal overhitte 1.6 Ecoboost motoren gezien. Zelfs met cilinderkoppen die zo krom waren dat koelvloeistof zo naar binnen liep. Veiligheid voor alles zullen ze gedacht hebben..

    Maargoed, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Je krijgt (eindelijk) een niveaumeter, nieuw reservoir en slangenset en nieuwe software.

    De brief zal rond de 20ste verstuurd worden dus je krijgt vanzelf een oproep. Nu al bellen is nutteloos want onderdelen zijn nog niet leverbaar.
     
    meeder, Mpothoven en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  5. Ondanks dat er misschien geen direct veiligheidsissue is blijven de 1.0 Ecoboost rijders die koelvloeistof problemen hebben wel enigzins in de kou staan.

    Ik ben nog aan het zoeken gegaan maar bij de 1.5 Ecoboost kan ik nog niets vinden van soortgelijke problemen. Zou deze dan minder heet draaien waardoor het probleem minder snel voor komt?
     
  6. wie weet komt de 1.0 en de 1.5 in de toekomst. maar ze hebben gezien dat bij de 1.6 met kromme kop er olie op de uitlaat lekt, gevolg brand.
    denk dat bij de 1.0 en/of 1.5 anders is.
     
  7. Deze terugroepaktie is specifiek voor de Focus, maar er zijn toch meer modellen geleverd met deze motor waaronder de Mondeo. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen.
     
  8. Zeker, zie bijlage!

    Screenshot_20180119-190529.jpg
     
  9. Kentekencheck doen. Kuga moet ook terug
     
  10. staat er op ETIS niets over jouw Mondeo Edwin?
     
  11. Wat ik vreemd vind is heb de auto van mijn zus gecontroleerd op etis (kenteken: 61-szs-9) echter geen terugroepactie gezien dit ook een 1.6 is?! Iemand een idee?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  12. De 1.5 heeft o.a. een temp sensor in de cilinderkop. Wordt nauwkeuriger gemeten en verwacht ook een betere beveiliging tegen over verhitting.
     
  13. Is geen Ecoboost
     
  14. Er wordt een ander reservoir (finnr) geleverd. Daarbij een reservoir raakt niet ineens leeg, dat i.c.m. de vloeistofniveau sensor maakt dat het wel heel gek moet gaan wil het nog aan je aandacht ontsnappen.
     
  15. Dat begrijp ik nu ook Marco dat er een ander reservoir in komt. Zoals ik als zei: in de nieuwe Kuga ziet ook een ander reservoir gemonteerd

    Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als deze oplossing, als dat mogelijk is, ook wordt toegepast op de 1.0 motoren
     

  16. @2015focus Jouw zus d'r auto is een 1,6 Ti-VCT
    Schermafbeelding 2018-01-20 om 08.15.35.png
     
  17. Snap ik best. Maar persoonlijk denk ik dat Ford dit niet gaat doen. Het beetje imagoschade van een aantal kapot gelopen motoren weegt niet op tegen de kosten van zo’n operatie.

    Deze terugroepactie voor de 1.6 Ecoboost is er ook alleen maar gekomen om claims in de States te voorkomen.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  18. Ok maar wat houdt dat in? Geen terugroep voor dit type blok?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  19. Nee, is ook een compleet andere motor
     

Deel Deze Pagina