Pakketje is binnen.. deze keer dus geen andere auto zoals de vorige keer. Maar nu echt wel een uitlaat. Gekozen is voor die van Mongoose. Ik had al een sportcat 200 van Mongoose dus daarom nu ook de rest van Mongoose.. Alhoewel de prijs ook zeer scherp was. Alles was heel goed ingepakt. Bijna half uur bezig geweest om uit te pakken Alle bevestigen er netjes bij Ook gelijk een nieuwe pakking besteld En deze is wat groter dan de huidige eindstukken van Bastuck Hij past over de huidige Binnenkort meer
Vandaag was het Mongoose tijd. In alle vroegte naar [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION] Chris vertrokken. Daar aangekomen eerst beetje kletsen en later kwam [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION] ook aan. Na een bakkie koffie genomen te hebben zijn we begonnen. Maar we gingen eerst ff de winterbanden er onder zetten en de laatste keer toen de nieuwe remmen eronder zijn gekomen begonnen de schijven achter te roesten. Dat zag er niet uit, dus ff geschuurd, ontvet en een laagje verf erover. Ik had deze nog staan toen ik de remklauwen van de ST grijs wilde spuiten. Niet helemaal de kleur die ik wilde, maar beter dan de roestkleur. Het ging gelukkig allemaal voorspoedig. We hebben geen bouten moeten doorslijpen en alles kwam goed los. Alleen op het middenstuk zat een klem vastgelast aan de pijp. Die wel ff doorgeslapen, maar dat was het enige. Bij de turbo kwam ook alles goed los, maar de krachten van Chris en Martijn zijn wel erg groot. De sportcat was natuurlijk al een keer los geweest, dus dat was ook geen probleem. Alles weer terug plaatsen en uitlijnen. De afstand werd gemeten met de vingerkoten van Martijn en dat bleek voldoende en de eindpijpen werden mooi gecentreerd. Alleen toen kwam er wel een klein probleem naar voren. Daar waar die beugel op de oude pijp was gelast hadden ze de ophangbeugel afgeslepen. En laat daar nou net een ophangpunt zijn. Dus die hebben we op een andere manier goed bevestigd en zit het middenstuk daar ook goed vast. Misschien dat ik ooit wel een punt weer laat lassen, maar voorlopig zit het goed en stevig vast. En toen was het tijd om hem te starten. Eerlijk gezegd schrok ik er van. Ik wist dat het geluid anders zou worden en ook wel dat het wat meer zou worden, maar niet zoveel. Nu was wel ook de kofferbak helemaal leeg en de achterbank neergeklapt en geen hoedenplank, dus ik denk dat het ook wel erg scheelt. Met de oude was dat ook al namelijk. En opzicht vind ik niet zo erg, als ik alleen in de auto zit. Maar mijn vrouw (zie post 1) heeft nogal snel last van migraine. En het zou erg vervelend zijn voor haar. Intussen heb ik gemerkt dat hij zo rond de 2.000 toeren vel stiller is dan mijn oude uitlaat. Hij resoneert niet meer en dat is ook erg plezierig. Maar ga ik sportief rijden, hogere toeren dan knalt hij en is hij erg stoer. En in m'n eentje is dat niet erg Genoeg gelult... Nu foto's Verroeste remschijven Laagje grijs erover.. Beter Chris aan het slijpen Bastuck eraf Turrrrrrbooo Downpipe zeker en vast dankzij de ringetjes van [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] Even gek doen Zo ziet het er uit van onder Bijna goed Zo istie beter En zo klinkt hij Toen ik thuis kwam alles weer in de schuur en ik zag dat er een spijker in m'n zomerband zit. Binnenkort maar ff laten plakken. Chris en Martijn werderom hartelijk bedankt voor jullie sterke armen en handen. Zonder jullie was het niet zo makkelijk gegaan.