1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Juffer1's werkpaardje

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Juffer1, 4 jan 2014.

  1. Dat ziet er wel goed uit. Wel een erg slechte behandeling door Autotaalglas.
    Ik ben zelf bij Carglass geweest en ben wel erg tevreden over hun afhandeling.
     
  2. Rain-x is het effect maar tijdelijk en is er niet helemaal mee te vergelijken.
     
  3. Dit is in principe een permanente oplossing en hoe harder het regent, des te meer loopt het af.
    Sinds ik de Focus heb (4000km) zijn de ruitenwissers 3x gebruikt.
    [MENTION=13107]Dolleman[/MENTION] : Met Carglass heb ik lauter alleen maar positieve ervaringen.
     
  4. Het effect op het filmpje is hetzelfde. Tijdelijk klopt inderdaad, een km of 5000 bij mij.

    Permanent klink interessant, linkje naar een verkoopadres?
     
  5. #45 Juffer1, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2014
    Linkje :klik
    of de complete set : klik

    Het kleine flesje met de sealant (30ml) heb ik nu 1 x de Astra H, 1x een Astra G, 1x een Vito en 2x een Focus 3 mee gedaan en het flesje zit nog 1/4 vol.
     
  6. Prima Focus !!!

    tip voor je Econetic wieldoppen:

    setje andere van Marktplaats, smoelt een stuk beter:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. #47 Juffer1, 22 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    Mijn collega ( [MENTION=14112]samenlachen[/MENTION] ) heeft die bovenste set doppen erop en ik moet zeggen dat ik dat echt geen potje vindt.
    Je ziet er veel te veel zwarte velg doorheen, die onderste set gaat dan nog wel.


    Overigens is het nog maar zeer de vraag of en hoelang de Focus blijft aangezien ik er steeds minder enthousiast over ben.
    Motorisch is het een heerlijke auto, weggedrag is best goed te noemen maar van binnen hebben ze de plank compleet misgeslagen.

    Ik heb in 2,5 weken nu een 4700 km gereden en heb last van knieen en de onderrug doordat de stoel nauwelijks is in te stellen en veel te weinig steun geeft.
    Ook zit je constant tegen het stuur of harde kunstof delen aan. Voor een (lange) bijrijder is het ook erg lastig omdat dat dashboard kastje zover naar voren komt.
    Ook de aanpassing met het weghalen van het foam heeft weinig zin gehad.

    Na een uur achter het stuur wordt het ondanks deze buiten temperaturen benauwd in de auto door een kachel die nauwelijks ventileert op stand 2. De roosters op het dashboard geven alleen lucht uit als je ze specifiek selecteert maar dan beslaan je ramen weer zachtjes waardoor je constant aan het wisselen bent.
    Zet je de kachel op stand 3 dan maakt deze zoveel herrie dat de radio op volume 12 moet wil je nog wat horen.

    Allemaal zaken waar ik in de Megane geen last van heb gehad.
    Binnenkort maar eens het gesprek aangaan met de dealer en afdeling wagenpark aangezien ik niet de enige Focusrijder ben binnen het bedrijf met deze klachten...
     
  8. Ha Arjan,

    Zelf ben ik 1.92 lang en heb in een nieuwe megane een proefrit gemaakt. Ik moest me achter het stuur proppen en heb geen lekkere zit kunnen vinden.
    In de :focus3: heb ik wat dat betreft beter de ruimte.
    Ik heb wel de titanium uitvoeren met lederen stoelen. Dat last hebben met de knie tegen de middenconsole daar heb ik idd ook last van. Ik moet er wel bij zeggen dat ik momenteel niet dagelijk lange ritten moet maken. Maar ook een dag weg met 400 km lukt wat mij betreft goed.
    Ik weet niet welke versie van de Megane jij hiervoor had maar de nieuwste is minder ruim dan de vorige.
     
  9. #49 Juffer1, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    @Dolleman

    Ik ben 1.93 en heb hiervoor in zowel de Megane II als Megane III (laatste model)gereden, beide in Tech line uitvoeringen. In beide auto's had ik veel meer ruimte als ik nu in de Focus heb.

    Wij hebben de standaard stoffen stoelen waarvan alleen de rugleuning is te verstellen en daar zit echt nauwelijks steun in. De km's die wij rijden variëren nogal maar vergis je ook niet in de tijd die je erin doorbrengt. Als ik naar Roermond op en neer moet dan gaat dat prima, vanmorgen mocht ik starten in Groningen waar ik bijna een uur stapvoets heb gereden en als je dan na 2 uur uitstapt dan ben ik echt gaar en heb ik geen knieën meer over.
    Ook het nut van een armsteun mis je echt als deze er plots niet meer zit.

    Verder zijn het allemaal kleine dingetjes : een kachel waar je constant aan de knoppen blijft draaien (zeker als het vochtig is buiten) om de uitblaas en snelheid te regelen, een navigatie systeem wat soms de meest verassende en onlogische routes verzint, wegen niet herkent die er volgens mij al 10 jaar zijn, radio verlichting die uitvalt en opkomt, afdekhoes die sinds 2 dagen spontaan oprolt, telefoonnummers die niet herkend worden bij inkomende gesprekken.

    Zijn allemaal geen wereld schokkende zaken maar het zorgt er wel voor dat het rij-plezier afneemt.

    Motorisch gaat hij steeds fijner en zuiniger rijden. Ik heb nu in de 5200km 2x gemerkt dat de auto het roetfilter regenereert. Afgelopen week een gemiddeld verbruik van 4.6/100 en deze week lijk ik uit te komen op een gemiddelde van 4.1/100.

    Ook gebruik ik steeds vaker Sync, het was even wennen maar als je eenmaal gewend bent dan werkt dat erg fijn, zeker bij het bellen.

    Overigens heb ik de afgelopen twee dagen contact gehad met autotaalglas. Ik moet met de auto op locatie langskomen om de schade te laten bekijken.
    Nadeel is dat ik niet wekelijks in Zaandam zit en ik bang ben dat er straks geroepen wordt, komt je nu pas mee.
     
  10. De stoel zouden we via een medische verklaring kunnen laten vervangen voor een aangepast model maar ik vind dat je daarmee niet de ruimte voor benen mee oplost maar hopelijk kom je er wel minder vermoeid uit na een ritje.

    De sortimo koffers worden niet aangeschaft door de werkgever, dus dan zelf maar gaan shoppen.

    Ik zoek alleen nog een goed adresje voor de blindering van mijn achter ruiten zodat de bagageruimte minder zichtbaar en in de zomer wat koeler kan blijven.

    Wat is er mis met mijn wieldoppen arjan? Heb je andere voor me dan?
    Heb je het nieuwe raam alweer behandelt met nanolex?
    Is wel zuinig spul he, al 5 auto's mee gedaan.
     
  11. [MENTION=12126]Juffer1[/MENTION] ik kan me voorstellen met de kilometers die jij maakt dat vele zaken impact gaan krijgen op je rij-plezier.
    Ik wilde alleen aangeven dat voor mij de Megane geen optie was.
    Het sync vind ik idd ook erg fijn werken en de routeplanner doet af en toe wel een vreemde route kiezen maar daarvoor hebben we gelukkig nog ons gezonde verstand :-).
     
  12. Ik weet dat de Megane II (dat ding van Hansma eerder)... qua zitruimte ook geen toffe deal was. Om de stoel verder naar achter te krijgen is het tussenpaneel aangepast. En ik weet nog een ritje ter herinneren met Ardy in zijn Megane II.... kotsmisselijk werd ik van dat ding... :puke:
     
  13. #53 Juffer1, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2014
    Vandaag een telefoontje van Autotaalglas gehad : hemeltje is niet meer te repareren. Ik moet de auto maar 2 dagen in Zaandam neerzetten zodat er een compleet nieuwe hemel ingezet kan worden.

    Gezien de afstand (Harderwijk - Zaandam) gaat dat hem voor mij niet worden, even afgezien dat de werkgever niet voor die kosten op wil gaan draaien aangezien de auto onder werktijd gebracht en gehaald moet worden.

    Leaseplan is nu bezig om een passende oplossing te vinden.


    Wat betreft de ruimte : er gaat nu gekeken worden wat er aangepast kan (en mag) worden om de positie achter het stuur te verbeteren.
    Mijn arts heeft al aangegeven dat de ruimte achter het stuur in deze opstelling te klein is. De Ford dealer heeft ook al (mondeling) toegegeven dat de trend uitvoering eigenlijk niet bedoeld is om zulke afstanden (en tijd) in door te brengen.

    Wordt dus vervolgd.
     
  14. [MENTION=12126]Juffer1[/MENTION] :
    Betreffende de schade door de ruitenboer, datvis allemaal verzekeringswerk lijkt me, dus een leen auto moet gewoon geregeld kunnen worden. Zit sat ook niet in het leasecontract?

    De stoelen/ruimre, ik heb 2 jaar als vertegenwoordiger gereden met een:focus3: , wel in titanium trim, met name vanwege de stoelen. In de trend proef gereden, dan zijn een stuk andere stoelen. Qua ruimte vond ik het peima vertoecen, ok, het is geen mondeo slagschip, daar had ik ook in gereden, echt te groit vond ik.
    Probeer een aangepaste stoel te regelen via je huisarts/werkgever, dat zou een hoop kunnen schelen, want om nou hierdoor over te willen stappen op een megane....

    By the way, kropman bepaald autokeuze toch weet ik? of had je vrije :focus3: / auto keuze?
    Mijn zwager zit bij kone liften, alle auto's mocht hij kiezen, zolang het maar een :focus3: trend in het wit was zonder verdere opties..., anders een VW caddy
     
  15. Misschien hele domme opmerking, maar als je zoveel rijd, heb je dan geen uitgebreide proefrit gemaakt. ( Rondje rond de kerk )
     
  16. @vertegenwoordigerjohan

    Het is inderdaad verzekeringswerk. Maar Zaandam is 2 uur / 165km rijden om de auto te brengen en 2 uur / 165 km om hem weer op te halen. Leenauto wordt een Fiat 500 (...)

    De Focus kan pas om 8 uur gebracht worden en mijn werkgebied is voornamelijk het noorden / oosten van NL.
    Alles bij elkaar kost me dat 4 uur werktijd en dat wordt niet vergoed. Mijn werkgever zegt (terecht) dat wij dat niet gaan bekostigen en autotaalglas geeft aan dat het alleen in de vestiging in Zaandam kan plaatsvinden.
    Leaseplan gaat trouwens volledig met ons mee dat autototaalglas maar met een passende oplossing moet komen.

    De Focus rijdt qua motor / weggedrag heerlijk maar de stoelen en kachel (ventilatie) is echt ver onder maats.
    Enerzijds hoop ik dat het met een andere stoel opgelost kan worden maar anderzijds blijf ik dan wel het ventilatie probleem houden.

    [MENTION=116]Redwagon[/MENTION] : Dat heeft geen zin. Ik had keuze tussen een transit connect of de Focus. Keuze voor de Focus lijkt me dan redelijk duidelijk.
    Er is van te voren aangegeven dat wij problemen zagen met de uitrusting / stoelen maar aangezien nog niemand van de 800 andere collega's had geklaagd werd daar niet op gereageerd.
    Nu blijkt dat die andere collega's 12.000 - 20.000 per jaar rijden waar wij een 75.000 - 80.000 per jaar rijden.
     
  17. #57 bat, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2014
    Laat LeasePlan het dan ook maar oplossen. Je betaalt tenslotte ook voor service! Heb wel vaker meegemaakt dat een leasemij wel honderd keer wil zeggen dat ze achter je staan, maar je liefst wel zelf het werk laten doen. Hmpf.

    Qua stoelen: ik heb dik een jaar in achtereenvolgens een Focus III Trend 5d en een Trend Wagon gereden. In de 5d heb ik eigenlijk nooit goed mijn zit kunnen vinden. Het heeft bij mij bijgedragen aan rugklachten. Gek genoeg had een vervangende auto tijdens schadeherstel (ook een Trend 5d) wel een goede zit. En ook de Trend Wagon die ik als voorloopauto bij mijn nieuwe werkgever kreeg zat een stuk beter dan de 5d. Ik heb het idee dat het van exemplaar tot exemplaar kan verschillen. Wat wel duidelijk was, was dat het hoe dan ook tijd koste om een goede afstelling van de stoelen te vinden.

    In m'n Titanium heb ik er veel minder last van. Electrisch verstelbare stoelen, dat wel.

    Het is dus de moeite waard om te kijken naar een andere stoel.

    Qua verwarming: eens. Ik heb ook een hele poos in een 308 met handmatige airco gereden en die wist de temperatuur beter constant te houden dan de Focus. En dat was bij alle exemplaren die ik heb gereden hetzelfde. In deze tijd ook veel kloten met de ramen ontwasemd houden…

    Heb je wel cruise control? dat was wat ik het meeste miste bij langere ritten buiten de spits (zit in de railinfra, dus dat was nog best vaak).
     
  18. Miss lees ik niet goed ;) Maar harderwijk zaandam is toch geen 165 km? En je zit niet via kropman alkmaar dus begrijp ik?

    Qua stoelen: Miss een titanium stoel erin, zit een stuk beter, meet zijdelingse steun en hoogte verstelbaar, en een armsteun
     
  19. #59 Juffer1, 16 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2014
    Om precies te zijn 84,9 km maar die afstand moet ik 4x afleggen ;)

    Even wat updates..
    Vanuit Leaseplan is er contact geweest met Autotaalglas.

    Dinsdag komt er een medewerker van Autotaalglas Zaandam naar Harderwijk met een leenauto die de Focus komt ophalen. Deze gaat dan met de Focus naar een schade herstel bedrijf in Harderwijk om het hemeltje te laten vervangen.
    Als het hemeltje is vervangen dan haalt de medewerker van autotaalglas Zaandam de Focus weer op en zet de auto bij mij voor de deur neer waar ik dan hun leenauto weer mee omruil.
    Logica snap ik nog steeds niet helemaal maar zal wel met kosten en verzekering te maken hebben denk ik.

    Overigens heb ik afgelopen zaterdag nog meer "schade" ontdekt. Aan de passagiers zijde zit op de hoek van het dak een aantal rechte krassen (toevallig net boven de snede in de hemel). Krassen zijn ca 7cm lang en nog niet door de kleur laag heen dus heb goede hoop dat ik dit er zelf nog wel uit kan polijsten.



    Gelijk even twee vragen.
    Het valt mij al langere tijd op dat het gemiddeld verbruik van de boordcomputer niet klopt. De afgelopen 3 tankbeurten heb ik dat eens bijgehouden. Volgens de BC had ik 4.7, 4.9 & 4.7.
    Als ik dat omreken van getankte liters naar gereden km's dan zit ik op 5.3, 5.4 & 5.2 ?

    Nou zit daar geen wereld van verschil in maar 1:21 is wel iets anders als 1:18.

    Ook heb ik de laatste weken last dat de bleutooth verbinding van de carkit en de telefoon na een uur steeds wegvalt.
    Dit heb ik zowel met een el-cheapo Samsung dingetje als met een Samsung Galaxy S plus en een Nokia E63.

    Als ik dan op de Phone knop van de radio druk dan vindt hij de telefoon niet, zet ik de bleutooth van de telefoon uit en weer aan dan verbindt hij weer direct en gaat het weer ongeveer een uur goed ?

    Het gekke is dat ik daar met mijn Iphone 4s (nog) geen last mee heb ?
     

  20. Je kunt de BC calibreren, zie http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=36495
     

Deel Deze Pagina