1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gepiepeld en wat nu?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Poknok, 9 mei 2013.

  1. Hoi,
    onlangs hebben we een Ford Focus wagon bouwjaar 2000 gekocht met 190000 km op de teller bij een handelaar in Zwolle, heel dom :td:want we zijn flink gepiepeld.

    er is een nieuwe apk opgekomen en de uitlaat zou zijn gerepareerd de uitlaat maakte na 200 kilometer alweer de nodige bij geluiden en de apk had er nooit op gemogen want er zat niet eens een reserve wiel in.

    we hebben de auto nu een week en bij de garage gaven ze aan dat de koppelings platen versleten zijn pffff

    wij hebben er bewust voor gekozen om Ford Focus te gaan rijden en willen van deze ford dan ook weer een fatsoenlijk rijdende auto maken.

    nu heb ik de volgende vragen,
    als ik de koppelings platen ga vervangen moet dan ook het vliegwiel worden vervangen? ik heb bij 2 garages geinformeerd en allebei geven ze aan dat het vliegwiel ook vervangen moet worden maar op internet zijn de meningen daar behoorlijk over verdeeld? wat kost een set koppelings platen?

    waar moet ik op letten bij het repareren/vervangen van de uitlaat? bij de proefrit rammelde de uitlaat behoorlijk dat is weg (ik dacht de katalysator) nu bromt de uitlaat behoorlijk met name als ik gas geef, hij rammelt niet meer.

    dit zijn mijn eerste vragen komen er vast nog veel meer :P
     
  2. Ik zou terug gaan naar die handelaar, hij is vast niet aangesloten bij BOVAG
    Heeft hij de APK gedaan?? want dan zou je misschien nog met je verhaal naar de RDW kunnen. Mogelijk keurt hij de wagens zomaar en heeft hij het geluk dat hij geen steekproeven krijgt.

     
  3. Als je daar in de regio woont kun je misschien eens contact opnemen met dutchguy of silver baron.
    Zij weten er veel van en zijn goedkoper dan de garages. En doen alles volgens ford specs.
    Wel mooi *** btw.
    Geen garantie op de auto?
     
  4. Ten eerste geen reservewiel is (volgens mij) geen APK afkeur.

    En verder welkom bij ons cluppie.

    Jammer dat je gelijk tegen grote kosten aanloopt. Maar zijn genoeg mensne hier die je kunnen helpen.
     
  5. Volgens mij kijken ze bij een keuring ook naar je reserve wiel of in de bak.

    In iedere geval bij aanschaf bij auto onder een bepaald bedrag krijg je maar beperkte garantie dat wordt ook aangegeven! Met deze km standen kan je er van uit gaan dat er iets versleten kan zijn en is het raadzaam lijkt mij om iemand met verstand van auto's mee te nemen bij aanschaf.

    Succes met reparatie!
     
  6. Ik heb geen garantie op de auto, de handelaar heeft bij de achterburen de apk laten doen, en bij APK is reservewiel verplicht of een bus met dat spul waarmee je een band kunt repareren (is mij verteld)
    uiteraard heb ik de handelaar gebeld maar zijn antwoord is dat de prijs er ook naar was...... en van mij gewoon heel dom om als leek zo een auto te kopen.

    nu zoeken naar oplossingen om snel veel plezier te beleven.....
     
  7. #7 gixxeraddict, 9 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2013
    ook al is de prijs laag hadden ze de problemen aan kunnen geven ik zou even contact opnemen met een rechtsbijstands verzekering.
    lage prijs staat toch niet gelijk aan oplichting!



    moet zeggen dat je tegenwoordig steeds meer moet twijfelen aan verkopers heb nu ook al het een en ander meegemaakt en ben dus zeer oplettend de laatste tijd.
    lijk wel of het steeds vaker voorkomt.
     
  8. Voor de apk is een reservewiel of spuitbus niet noodzakelijk. Dit is dus geen afkeur punt. Ook een rammel in de uitlaat is geen afkeur zolang de uitlaat van voor tot achter gasdicht is en deugdelijk bevestigd is.
    Dat hij na 200 kilometer begint te brommen, lekken of rammelen kan gebeuren, apk - keuring is tenslotte een momentopname. Ik denk dat je van een koude Kermis thuis komt als je terug gaat naar deze handelaar.
     
  9. Nicky heeft gelijk.

    Het is gewoon domme pech zeg maar.
    Wat betreft de koppeling kan ik je vertellen dat het vliegwiel niet vervangen hoeft te worden, het betreft immers een vast vliegwiel en geen dmv.
    Wel moet je de boel compleet met drukgroep en druklager vervangen.

    Complete set kost 206 euro bij mister-auto (valeo).
    Dan ben je nog versnellingsbakolie nodig en montagekosten.
     
  10. domme pech vind ik het niet, maar wel stom van mij zelf om een auto te koen zonder iemand mee te nemen die er verstand van heeft..... een hele dure les zeg maar.

    de hulp die je hier krijgt vind ik super, en inmiddels heb ik ook iemand die de koppeling platen gaat vervangen ik zijn tuin hij mijn koppeling mooi of niet?
    waar moet ik op letten als ik nieuwe koppelings platen ga kopen, de prijzen verschillen nogal als je op het internet gaat zoeken.
     
  11. Bij de km stand van deze auto, en gezien de andere problemen, zou het mij niet verbasen als de distributieriem ook nog niet vervangen is geweest.

    indien dat zo is zou je die ook gelijk moeten laten vervangen anders staat de auto wellicht binnen de korste keren weer stil.
     
  12. Distributie riem word vervangen, dat is al gepland,
     
  13. Wat heb je voor de auto betaald als ik vragen mag
     
  14. Alle kosten bij elkaar had je mischien een auto kunnen kopen met minder km's ?? En meer garantie!
     
  15. Ik vraag me af wat de prijs is ?
     
  16. Minder km's wil niet zeggen dat de wagen beter is. Alle auto's hebben onderhoud nodig. Het sneue aan dit verhaal is dat de persoon in kwestie helaas een pootje is gelicht door een handelaar. Het enige wat ik hoop is dat de wagen ansich niet zo duur was. Daarbij een koppelingset (drukgroep, koppelingsplaaten hydr. druklager) is zo duur niet. Die koop je op internet voor rond de 200 euro.

    Deze kosten kun je ook krijgen bij een auto met minder km's.
     
  17. Das ook zo, de km stand bepaald meestal wel de prijs waardoor je boven een bepaalde waarde weer garantie krijgt!
     
  18. Ben ik wel met je eens. Maar dan nog is het afhankelijk waar je de wagen koopt.

    Aan andere kant als de TS enkel en alleen de koppelingset en d-riem moet vervangen om een fijne auto te krijgen is het nog prima te overzien.
    En denk dat hij beide nooit weer hoeft te vervangen. ;).
     
  19. Ik lees dat je enkel en alleen de koppelingsplaten gaat vervangen....
    Het is echt aan te raden om de complete set te vervangen.
    Dus platen, drukgroep en hydraulisch druklager. Anders heb je kans dat je zo weer zit...
     
  20. idd, mijn focus zit bijna aan de 4 ton, maar is kwa staat er beter af dan de gemiddelde auto die 150000 heeft gelopen,

    en anders bij bovengenoemde dat spul laten vervangen, bespaart weer op de arbeid van de ford dealer
     

Deel Deze Pagina