1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 136pk Titanium - Zuiger speling, nieuw blok

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door sjoerd12, 15 feb 2012.

  1. #161 McGyver, 3 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2013
    Je bent beschoten! En dan doen ze dat als een kleine zaak af?
    Die andere partij gaat natuurlijk zeggen dat hij nergens vanaf weet!

    En de andere auto die je hebt ingehaald? Kan je die niet als getuigen oproepen/achterhalen?
     
  2. Ik heb natuurlijk 0 bewijs dus ik denk dat het gewoon uit eigen zak moet komen (ook al speel ik het via de allrisk komt er natuurlijk een hogere premie uit, en gaat er een schadevrij jaar af).

    @ McGyver
    Ja ik ben waarschijnlijk beschoten. Dit kan ik natuurlijk ook niet bewijzen.
    De agente die naar mijn auto keek vond het hele rare schade. Ze zei direct "komt dat niet van opspattende voorwerpen?"

    Dus ik zei, dat is theoretisch niet mogelijk (de deuk zit boven de handgreep waar een soort lijn in zit (in het metaal) boven de handgreep word de auto minder breed richting het raam. Dus die hoek is onmogelijk.
    Tevens is de spiegel van de binnenkant geraakt in de rechter boven hoek.

    Maar goed ze geloofde het volgens mij niet helemaal en had echt zoiets van "ik kan wel een aangifte opstellen maar je wint het toch nooit".

    Ik weet dat het niet zomaar mag, maar als je die eigenaar op verhoor krijgt moet er toch achter te komen zijn of hij die dag gereden heeft, en bij een eventuele huiszoeking (gaan ze natuurlijk nooit doen) kunnen ze misschien wel een bb-gun vinden of een katapult of iets dergelijks.


    Maar goed, ik heb mijn best er voor gedaan, het is jammer en zonde geld.
    Misschien dat ik er nog eens achter kom wie de eigenaar is en dan kan ik altijd nog eigen rechter gaan spelen want echt eerlijk is dit natuurlijk niet.
     
  3. Hou er wel rekening mee dat als jij weet waar hij woont, hij jou misschien ook weet te vinden. Met alle gevolgen van dien.
    Maar ik kan je gedachten wel volgen.
     
  4. Heb ook eens zoiets gehad, snee iemand per ongeluk af die me heel utrecht door achtervolgd heeft. Ben niet zo'n vechter die ff uitstapt om iemand een paar klappen te geven.
    Mocht het nog een keer voorkomen heb ik een 60 cm mag-lite in mijn linker deur liggen tegenwoordig.

    Weet niet wat je trouwens onder een bb gun verstaat, maar dit is gewoon een zware luchtbuks geweest.

    Succes in ieder geval, ik was toen door alle commotie vergeten de kentekenplaat te onthouden, maar dat heb jij in ieder geval wel gedaan.
     
  5. Sjesus, wat een tuig zeg.
    Sterkte!
     
  6. Nja de reden dat ik niet denk dat het een buks was, is vanwege de deuk.
    Er is compleet 0 lakschade. Maar er zit wel een vouw in de deuk (een randje naar binnen heen gedeukt).
    Dus het is wel hard gegaan, maar geen metaal.
    Het moet dus plastic/rubber of iets dergelijks geweest zijn, vandaar dat ik aan een bb gun dacht.
     
  7. Klote voor je Sjoerd.
    We hebben helaas allemaal weleens te doen met dit soort asociale figuren.
     
  8. Tot mijn verbazing kwam ik de auto vandaag tegen.
    Hij stond op de route waar het allemaal ook gebeurd was.

    Dus hij zal er wel wonen of kennis daar hebben.

    Toen ik weer terug reed stond hij er nog en heb ik ff een foto kunnen schieten.
    Zal het maar niet posten
     
  9. Ik zeg lawinepijl erin! Kan ie het in ieder geval niet nog iemand anders aandoen.
     
  10. Wel bizar dat je zegt dat je beschoten bent en de politie dan niet eens de moeite doet om in elk geval de auto te doorzoeken.

    Ik zeg, probeer ze adhv het kenteken te lokaliseren en koop een blikje verfafbijt!
     
  11. Remvloeistof doet zijn werk goed! :thumbs:
     
  12. Over de lak bedoel je? Dat wist ik niet eens :lol:
     
  13. Omdat ik geen bewijs er voor heb.
    De deuken in de auto zijn niet genoeg bewijs om te zeggen dat ik beschoten ben.

    Als ik kogelgaten in de auto had bijvoorbeeld was het een heel ander verhaal geworden en kunnen ze huiszoeking (of auto) gaan doen.
     
  14. zouden ze ook niet gevraagd hebben om even in de auto te kijken.....
    als dan het antwoord al nee is hebben ze vaak wat te verbergen natuurlijk.
     
  15. #175 Floske1913, 5 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2013
    Je kan gerust een foto posten,jij kan er dan toch niks aan doen als er wat gebeurt met zo'n auto(of bestuurder/eigenaar).:badgrin:
     
  16. True.

    [​IMG]
     
  17. Het is dan nog een Golf!

    Ja hoor!

    Remreiniger, WD-40 enzo niet, maar doe eens remvloeistof op lak, het vreet erin...

    In opleiding eens test gedaan ermee, tijdje later, was er al schade aan de lak...
     
  18. Haha ok. Nja denk niet dat ik dat soort streken ga uithalen. Maar leuk om te weten. :P
     
  19. Dag Allemaal!

    Na heel lang geen nieuws te hebben gehad was het vandaag dan eindelijk zover.

    Toen Unlimited Tuning voor het eerst sponsor werd van het forum heb ik contact gehad met hen over een aanbieding.

    Aangezien er toen nog wat afgekocht moest worden was het voor de 1.0 redelijk prijzig.

    Afgelopen maand weer contact gehad om te kijken wat er nu mogelijk was, en ze deden me een leuke aanbieding!

    Vandaag dus naar Amersfoort gereden om de auto een paar paardjes te geven.

    Uiteraard heb ik ook een paar foto's gemaakt, zie onder.

    Eerst ging de auto op de testbank, ik had gehoopt dat deze boven de 100pk zou zitten maar zoals verwacht zat dit er iets onder, namelijk 97,2.
    Na de tuning zou dit op +45 moeten zitten en +70 koppel.

    Na het testen probeerde ze via de stekker de auto uit te lezen. Helaas bleek dit op mijn versie niet mogelijk dus moest de management unit? uitgebouwd worden. Dit vergde wat meer tijd maar het mocht de pret niet drukken (het was overigens ook heerlijk weer).

    Na wat soldeerwerk en programmeer werk kon hij dan weer ingebouwd worden.

    Een nieuwe test moest laten blijken hoe de tuning verlopen is.
    Hier kwam uit:
    135.9 PK (38,7PK winst)
    240Koppel (75 winst)

    Pk zat dus zo'n 6pk onder de verwachting, maar de koppel zat boven verwachting en exact op het getal wat voorspelt was (240).

    Na het los maken van de auto mocht ik even een testritje maken om te kijken of ik geen rare dipjes voelde etc. Dit verliep zeer voorspoedig en de auto trekt nu een STUK sneller door. 3 jaar geleden had ik nog een ST, maar deze boost gaf wel weer een klein beetje dat oude gevoel (al kan het natuurlijk nooit tippen aan het ST gevoel).

    Op de terugweg moest ik een paar keer de snelweg op en af en dat was ook een mooie gelegenheid om even te testen hoe snel ik op de 120 zat.
    Nu rij ik normaal nooit vol gas maar om te testen leek me dit wel leuk.
    Het ging zeker een paar seconde vlotter dan normaal en voor ik het wist haalde ik al mensen in :cheer:

    Nu ben ik bijna klaar met alle upgrade, er mist helaas nog 1 item. De achterbumper in kleur.

    Afgelopen paar dagen contact gehad met Gert Jan en hiermee een afspraak gemaakt voor in september!

    Ook daarvan zal ik tegen die tijd een paar foto's schieten.

    Hier de foto's van vandaag:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    :cheer::cheer::cheer:
     
  20. #180 JW, 15 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2015
    Mooie waardes!


    Dat het vooraf opgegeven vermogen niet is gehaald vind ik persoonlijk niet vreemd. Bij veel tuners wordt voor de 1.0 ECOboost 100 PK en 125 PK dezelfde waardes opgegeven (waarbij vaak uitgegaan wordt van de 125 PK versie). Dit terwijl er toch een aantal technische verschillen tussen de 100 PK en 125 PK versie zitten. Zo zit er verschil in de cilinderkop en heeft de 125 PK een ander type turbo. Het verschil zit bij de 1.0 ECOboost dus niet alleen in de software.


    Persoonlijk vind ik de waardes (vooral het koppel) wel erg hoog voor de versnellingsbak. De 1.0 ECOboost 100 PK heeft de Getrag/Ford IB5 bak (Getrag type 5MTT170). Deze versnellingsbak kan volgens de specificaties een maximaal koppel van 170 Nm aan. Nu is hierbij wel een veiligheidsfactor ingebouwd (meestal is dit factor 1.3) maar daar zit je nog ruimschoots boven. Een en ander is deels op te vangen door het koppel te begrenzen in de lagere versnellingen.
     

Deel Deze Pagina