1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 7 jan 2012.

  1. Leuk dat je e.e.a. ook zelf hebt kunnen doen Raymond! Jouw vakgebied ook?
     
  2. Dat ziet er goed uit ! Benieuwd naar het eindresultaat.
     
  3. Jep :)
     
  4. #704 R@ymond, 25 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    We zijn weer 2 maandjes verder en de mannen hebben niet stil gezeten.
    Woensdag de dekvloer erin, de week erop de stukadoor, af montage en dan snel opleveren.
    Hij gaat lekker :). De focus kan niet wachten op zijn nieuwe stek, en stiekem zijn eigenaren ook niet :P.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. dat is wel lekker met het huidige weer, kunnen ze lekker doorgaan :thumbup:
     
  6. Ja eigenlijk de gehele bouwperiode prima weer gehad. Ook bewust voor deze periode gekozen. Kwaliteit van je woning/isolatie wordt van al die nattigheid niet veel beter.
     
  7. Dat ziet er mooi uit! Nu de psychisch langste periode nog :P
     
  8. Mooi, Ray!!
     
  9. Sinds afgelopen weekend wonen we heerlijk in het nieuwe huis.
    Wel weer een verademing ten opzichte van het tijdelijke minihuisje die we huurde.
    Uiterlijk is er niet heel veel verandert, maar sinds de laatste update hebben we zelf heel veel binnen geknutseld. Badkamer/toilet/tegelwerk/vloer/behang/sausen/verven noem het maar op. Alles zelf gedaan. Dat was naast het gewone werk nog wel even een dingetje. Maar we moesten ergens op besparen, en ik vindt het ook gewoon leuk om te doen.
    Maar ben ook wel blij dat dat er nu even opzit, haha.
    Nu zo snel mogelijk het pad bestraten, want de focus verdient nu ook wel weer een knappe plaats :). Prima verhuisauto trouwens die station.
    Van de week de winterbanden er onder schroeven.
     
  10. Leuk Raymond, gefeliciteerd met je nieuwe woning :thumbs:
     
  11. goed om te lezen dat alles naar wens verloopt, geniet er van :thumbs:
     
  12. Gefeliciteerd met de nieuwe plek :thumbs:
     
  13. Heel mooi. Geniet er van.
     
  14. Is 170 euro voor een setje gasveren (incl. montage) voor de achterklep niet erg veel... ?
    Ze doen het al een kleine 2 jaar niet echt lekker meer, maar heb ze destijds niet laten vervangen waarschijnlijk vanwege dezelfde prijsopgave die ik nu heb gehad :).

    Zijn die gasveren los te krijgen (ik kan ze alleen van Febi Billstein vinden voor 32euro p/st), en is dit zelf een eenvoudige klus?

    Of gewoon maar voor origineel gaan?
     
  15. Ik heb precies dezelfde vraag.. eigenlijk wil ik sterkte dan de originele... Gezocht maar niet kunnen vinden...
     
  16. 170 euro is wel heel erg veel. Kijk eens op ebay, als ik zoek op tailgate gas strut vind ik setjes van 2 stuks voor rond de 30 tot 40 GBP, dan komt er nog 11 of 12 GBP verzenden bij. Is stuk minder dan 170 euro.
     
  17. Ja waar die bedragen vandaan komen weet ik ook niet.
    Ik kom met zoeken via de Nederlandse sites als 123autoparts.nl etc uit op de eerder aangegeven Febi Bilstein. Voor zover ik kan zien zijn deze identiek aan degene die erop zitten. Komt op ca. 70 euro incl. verzenden. Wel zelf monteren maar dat moet toch niet de moeilijkste klus op aarde zijn :).
     
  18. Van de week nieuwe gasveren van Febi Bilstein voor de achterklep besteld.
    Deze bleken slecht leverbaar en daardoor een alternatief ontvangen van Triscan.
    Zelfde specificaties en zelfs nog iets duurder, maar voor dezelfde prijs.
    Vandaag binnen 2 minuten gewisseld. Werkt weer prima.

    Volgende week mag de focus voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt.
    Daarna misschien weer eens een andere update
     
  19. Misschien ook maar eens bestellen, zeker met deze lage temperatuur gaat de achterklep niet echt enthousiast open.
     
  20. #720 R@ymond, 26 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Na een druk jaar met 2 verhuizingen en de bouw van ons huis is er weer een beetje rust.
    Dingen moeten niet meer perse en direct gebeuren (en dat gebeurt dan ook niet meer :) ). Nee onzin, maar de druk is er wel vanaf.
    Wel wilde ik zo snel mogelijk het pad en terras rondom de woning af hebben.
    Ik heb daarom mijn stratenmakerspak maar aangetrokken, en ben een paar weekenden heerlijk met steentjes en zand aan het spelen geweest :D.
    Resultaat, de focus mag eindelijk weer op privé terrein staan :thumbs:.

    [​IMG]

    Een aantal weken geleden was het tijd voor zijn 5de onderhoudsbeurt.
    Kleine beurt met weinig bijzondere dingen. Verse olie erin, en weer lekker doorrijden.
    Geen gekke dingen, geen foutmeldingen etc. Ik hoorde af en toe een bijgeluid met het optrekken rond de 3000 toeren,
    maar ook hier zijn geen rare gebreken bij gevonden (geluid was er natuurlijk weer niet tijdens de testrit). Maar we houden het in de gaten.

    Kortom tijd voor een update die al een hele tijd "welles nietes" in mijn hoofd speelde.
    Meer paarden onder de kap. Niet omdat het echt nodig is, de 150pk ecoboost is meer dan voldoende, maar gewoon omdat het kan.
    Tuning bij diverse bedrijven sowieso niet want ik wil graag op save blijven rijden.
    Het koppel die mijn inziens bij de meeste eigenlijk te hoog wordt dan de bak aan kan enz enz...

    Nee als ik hem zou updaten, dan met de originele 182pk van Ford zelf.
    Dus zat ik op een avond zomaar in de auto richting het verre oosten naar [MENTION=551]dutchguy[/MENTION].
    Laptop aansluiten en als eerste de foutmeldingen controleren. Die zaten er niet in dus de volgende stap.
    Versie software achterhalen, en de daarbij behorende 182pk versie erbij zoeken, met de laatste update van die versie.
    Nadat die gevonden was kon die ingeladen worden. Blijft altijd een spannend momentje, want er is een moment van wissen,
    en dan moet hij wel even doorpakken. Dat was gelukkig het geval.
    Daarna nog enkele updates van het dashboard en abs, een laatste foutcontrole en klaar was Lars.

    Tijd voor een testritje, waarbij ik in tegenstelling tot wat de grafieken laten zien direct verschil merkte onderin de toeren.
    Hij pakt een stuk soepeler op vanuit een bocht. Dit kan ook door de software-update zijn gekomen. Het zal een combinatie van beide zijn.
    Het echte verschil is er vanaf de 4000 toeren. Waar de 150pk versie snel afvlakt blijft de 182pk versie doortrekken tot het rode gebied.
    Wat een verschil. Lars moest volgens mij wel lachen om mijn reactie(s) :D.
    Na een lekker bakkie koffie en een gezellig praatje weer naar the west-side.
    De Focus was al een heerlijke auto om mee te rijden, maar hij is nu voor ons echt top.
    Lars, nogmaals bedankt voor de update en kennis, het wekt veel vertrouwen als iemand er zoveel vanaf weet.

    Is het dan allemaal alleen maar hosanna, nou nee.
    We hadden al 2 kleine pitjes in de auto. 1 door storm en 1 door meneer of mevrouw niemand.
    Maar zo'n 4 maanden geleden zag ik na het wassen van de auto op de hoek van de achterbumper weer een "schaafkras", waarbij er vrees ik ook een klein deukje zit.
    [​IMG]

    Het is wat slecht te zien op de foto.
    Ook heb ik hier nog niet goed naar gekeken, maar binnenkort maar eens alle punten onder de loep nemen en overwegen om hem weer even strak te krijgen.
     

Deel Deze Pagina