1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Ha, dank je!
     
  2. #2062 uwbuurman, 7 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Vanwege andere werkzaamheden, een baan, een gezin en een rood scharreltje (winterproject 323i) is er voor de 323i momenteel bijna geen tijd. Dat vertaalt zich dan gelijk in nagenoeg geen acties. Maar toch een paar….

    De ruitenvloeistofpompjes heb ik weer in elkaar gezet. Mooi geel verzinkt!

    [​IMG]

    [​IMG]

    De pompjes zijn ook van 1978. Mooi!

    [​IMG]

    En op het reservoir geplaatst!

    [​IMG]

    Tevens een nieuw filtertje in het opnieuw verzinkte stuurbekrachtigingsreservoir. Zou het oude filter de originele nog zijn? Vies is het wel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tot slot heb ik het originele BMW zaklampje dat een optie was en in het dashboardkastje hoort en dat al lang niks meer deed, gedemonteerd. De batterijen waren zwaar vergaan, de hele binnenkant gecorrodeerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dus nieuwe batterijen en een ledlampje met e10 fitting besteld. Solderen kan uiteraard ook.

    [​IMG]

    Alles mooi gesoldeerd en klaar.

    [​IMG]

    Hij laadt op en hij brand als ik m aan zet. Operatie geslaagd. Nu nog twee andere kapotte zaklampjes kopen, zodat ik in mijn andere auto’s ook een zaklampje heb. Freddie [MENTION=2758]Dark Angel[/MENTION] nog dank voor de tips en adviezen rondom de leds.
     
  3. Graag gedaan kerel, mooi om te lezen dat het gelukt is :cheer:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Het zijn de details die het hem doen :rock:

    prachtig om te zien hoe je alles aanpakt Koos :thumbs:

    Wat betreft je spatborden , ik heb de tijd nog niet gevonden om jouw kant een keer op te komen maar ben het zeker van plan !
     
  5. Kalm aan, Gert jan, ik ben ze nog niet nodig hoor ;)

    Ik heb inmiddels al wat delen liggen die jouw kant binnenkort op kunnen, dus we zien wel wie eerst is.

    Heb een kofferdeksel, een keienvanger en een voorspoiler liggen, die nodig onderhanden moeten worden genomen. Motorkap ook, maar die moet in de aanhanger.
     
  6. Wat blijft dit toch een leuk project om te volgen. Na een paar maanden niet op het forum te zijn geweest (sorry) was dit het eerste topic om weer even bij te lezen.
    Geweldig Koos!
     
  7. Dank, Frank! Maar het wordt onderhand wel tijd dat er weer wat aan deze auto gaat gebeuren. Ik heb gepland om in de komende weken de rembekrachtiger, de remleidingen, de brandstofleidingen, de brandstofpomp en -tanks te installeren. Hopelijk allemaal voor april gereed.
     
  8. Knap hoor hoe je dit allemaal aanpakt super ook met de zaklamp.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  9. Dank je, Patrick!
     
  10. #2070 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Vanwege een ernstig druk zakelijk programma aan het begin van het nieuwe jaar en ook de werkzaamheden aan een andere e21 323i deze hele winter, is er niet veel voortgang bij mijn eigen 323i. Maar op de achtergrond gebeurt er wel een en ander hoor. Zoals eerder gemeld, detailgeneuzel.

    Zo is de kabelboom nu helemaal opnieuw gewikkeld, in de polyester tape. Gelijk op z’n plaats gelegd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. #2071 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Daarna de rembekrachtiger aangepakt. Ter herinnering, de originele had aanzienlijke corrosie aan de binnenzijde. Die weggemikt en een goede vervanger gehaald. Die zag er vanbuiten zo uit:

    [​IMG]

    Overbodig te stellen dat die ook wel een rondje liefde kon gebruiken. Dus eerst maar eens ontroesten. Stralen wilde ik niet, dat corrund gaat overal in en tussen zitten en dat leek me voor de restlevensduur van de rembekrachtiger niet bevorderlijk. Dus schuren en rustico gel.

    [​IMG]

    Ik wist dat het een Ate was, maar dat dat er ook in stond, wist ik niet.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. #2072 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Daarna eerst een rondje roestwerende primer:

    [​IMG]

    Daarna een paar lagen semi gloss black.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. #2073 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Verzinkte beugeltjes eraan, gereinigde reservoir op de nieuwe HRC en monteren maar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Originele stickertje weer terug:

    [​IMG]
     
  14. #2074 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Het knutselen aan die andere 323i bracht me in herinnering dat ik mijn achterste Bilsteins nog een keer moest overspuiten, ten eerste omdat ze niet mooi glanzend zijn geworden en ten tweede, en dat is belangrijker, omdat er kleine beschadigingen zijn ontstaan bij het inpersen van de nieuwe lagers.

    Rondje spuiten leverde mooie dempertjes op!

    [​IMG]

    Ale spullen bijelkaar gezocht voor assemblage. De dempers zijn volledig gereviseerd, de metalen delen zijn gestraald en opnieuw verzinkt en de rest is nieuw.

    [​IMG]

    De eerste ging redelijk vlot in elkaar, hoewel de onderste schotel best lastig om de buis ging, zelfs wat krasjes achterliet.

    [​IMG]

    De andere was een ander verhaal. Wat een drama.

    [​IMG]

    De nodige scheldwoorden verder, vol goede moed weer gaan schuren en bewerken. Uiteindelijk het bovenste deel weer gespoten, dit keer met de schotel er al om.

    [​IMG]

    Deze zet ik komende week inelkaar.
     
  15. #2075 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Met de kabelboom op z’n plek, kunnen de basis kunnen de koplampen nu teruggezet worden, maar nadere inspectie leerde dat dat niet zonder verbeteringen mogelijk is. Immers, op deze auto zat overal plamuur, zo ook op de frames van de lampen… Je gelooft het niet, maar ja hoor, een bende aan spuitplamuur/filler enzo. En roest uiteraard.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. #2076 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    [​IMG]

    [​IMG]

    En helemaal in brokjes.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. #2077 uwbuurman, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    De frames heb ik gestraald en laten verzinken. En zo ook de houdertjes voor de sproierkopjes van mijn SWRA.

    [​IMG]

    En weer mooi zwart.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog een paar laagjes extra en dan kan het spul weer in elkaar. Voor die tijd de doffe aanslag nog uit de lampen verwijderen.

    [​IMG]
     
  18. Goed bezig, Koos.
    Het geduld is je te prijzen. Met je kinderen ook zoveel geduld? ;).
     
  19. Meer nog, Marco. Veel meer...
     
  20. Hoeveel kilo zit er straks extra aan de auto na al het verzinken en verven (spuiten)?
    Die BMW gaat nooit weer roesten! :lol:
     

Deel Deze Pagina