1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jasons Focus 3.1 ,125pk 2012: "Auto is verkocht"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jason101, 4 mei 2017.

  1. Wat ik op de rekening mis zijn de nieuwe afdichtingen voor de verstuivers,en bij een nieuwe distriebutie zit ook een nieuwe bout de bout op de rekening zal de krukasbout zijn.
     
  2. Zoals ik al zei, mijn motorkennis is vrij nihil.
     
  3. Vreselijk balen dit....
    Gelukkig had je al aangegeven dat er wat mis was en heb je garantie op het gedane werk, maar dat is ook al het geluk geweest :nocheer:

    Kan ook zijn dat de spanner vast is gelopen waardoor zowel de riem als de bout zijn geknapt.
    Naast te hard aangedraaid kan deze ook nog eens scheef vast zijn gezet.

    Met ontzettende mazzel zijn de kleppen nog goed, maar ga er maar vanuit dat die krom zijn en afhankelijk van hoe krom ze ook de zuigers hebben beschadigd.
     
  4. @Bertus 7
    Zie dat de verstuivers naast de bougies zitten dus of alles eruit of alleen brandstofgallerij losnemen. Alleen deze kun je vaker zonder problemen terugmonteren. Althans dit leverde bij mij nooit problemen op. De druk in gallerij is daar 120bar bij volgas en dacht bij ecoboost 140bar.
    Bij diesel is dat wel idd zo.

    Zelfde geld is de deksel niet eens eraf geweest. Ja je kunt daar de nokkenas blokkeren. Maar zolang je de poelie niet losneemt. Is dat niet eens nodig.
    Kans is groot dat kleppendeksel gewoon is blijven zitten. Want vaak wordt de poelie afgetekend en krukas. Dan riem vervangen en zolang bivensre en onderste kloppen is het goed.

    Mij is ook niet bekend of nokkenaspoelies zelf worden geblokkeerd.

    Bedoel met me 1.6ecoboost riem en waterpomp vv. Als ik procedure van ford hanteerde moest idd kleppendeksel eraf om daar te blokkeren zelfde voor startmotor.
    Beide zijn gewoon blijven zitten. Enige waar jw dan weer gelijk in had. Is de blokeertool voor de krukas niet gebruikt mag worden om tegen aan te drukken met vast zetten op moment. Met remschijf geblokkeerd in de versnelling en ander wiel op de grond is ook een optie.
    Zo worden door monteurs vaker gewerkt uit simpelheid en niet zoals een fabrikant allemaal zegt. Dat KAN tijd schelen. Tenzij het fout gaat
     
  5. Bij deze motor moet bijna alles gedemonteerd worden.
     
  6. Ze doen het in het filmpje in ieder geval wel goed. Ze vervangen direct ook de riem van de oliepomp.
     
  7. Ik heb geleerd om er vrij rustig mee om te blijven. Kan er op dit moment toch nog niets mee. Zodra er iets gebeurd waarin ik niet mee kan gaan veranderd ook mijn instelling en zijn de rapen nog niet gaar.
     
    gerardTDCI, Edgar Focus en meeder vinden dit leuk.
  8. Suc6 Douwe, mooi kl*te. Hopelijk wordt het goed opgelost.
     
  9. Het rare is dat dit dus geen officiƫle richtlijn van Ford lijkt te zijn om ook de oliepomp riem mee te nemen. Die van mij (1.0) staat bij dealer ivm kv lekkage achter distributie deksel. Bij navraag over de oliepompriem blijkt die geen voorgeschreven interval te hebben! [emoji2369] Na aandringen en kleine discussie (geen contact met een techneut maar back Office) oliepomp riem ook mee laten vervangen. Kost wel paar 100 euro extra. Maar daar heeft Douwe helemaal geen m**r aan, die heeft meer gezeur. Succes met de afhandeling en hopelijk duurt het geen weken in de Mikra [emoji6].


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. In dit soort gevallen volg ik liever de aanbevelingen van de fabrikant zoals Dayco dan de aanbevelingen van de fabrikant van de auto.

    BMW en Mercedes zeggen bijvoorbeeld ook dat de olie van de automatische versnellingsbakken niet vervangen hoeft te worden maar als je het aan ZF vraagt krijg je een heel ander antwoord.
     
  11. Wat voor excuses er ook verzonnen worden de beide riemen zijn van hetzelfde materiaal en horen tegelijk vervangen te worden anders krijg je dit resultaat.
    Screenshot_20221125-105017_YouTube.jpg
     
    meeder vindt dit leuk.
  12. Vanochtend auto weer op kunnen halen. Gelukkig geen nevenschade aan kleppen e.d. Bij thuiskomst wederom weer die tik, en ik denk ze maken toch niet twee keer dezelfde fout. Toch maar weer even teruggebeld met dit verhaal.
    Waarschijnlijk komt de tik uit het vliegwiel. Nu is de koppeling nog nooit vervangen dus het zou zomaar kunnen natuurlijk. Mijn vraag is dan ook kan een versleten vliegwiel een tik veroorzaken?
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  13. Nee want voor de distributie werd vervangen had je dat toch ook niet?
     
  14. Het vervelende is dat je tik niet hoord bij open motorkap. Alleen in de auto zelf.
    Als de auto een tijdje in rust heeft gestaan en start de motor dan is het getik er niet.
    Pas na een paar honderd meter, en dan alleen bij stationair.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Altijd erg lastig om te beoordelen via een forum. Het beste zou zijn om dan de situatie te recreƫren met een monteur er bij.
     
  16. Was die tik er voor de eerste reparatie? Nee? Dan weer gauw terugbrengen die auto.
    En je nu niet meer met een kluitje het riet in laten sturen
     
    Fredhead, hoomer, rfocus en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. dat is echt heel zuur Douwe.
    ik zou toch even de ANWB bellen met je verhaal en vragen of hun een diagnose willen stellen voor je
    (dacht dat de ANWB ook wel werkplaatsen heeft :shrug:)
    en als je die hebt, even de rechtsbijstand op de hoogte brengen.
    ik ga hier niet MEBU de grond intrappen wat ook daar werken mensen en mensen maken fouten en dat is helemaal niet erg zolang het maar opgelost wordt.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. @gerardTDCI
    Anwb heeft idd wel werkplaats. Maar is meer voor nood. Eigenlijk is altijd de auto bij de dealer en die fixen het.

    Dit geval is de grote vraag wat hior je precies. Achter gsm is dat niet zo te zeggen
     
  19. Je kan sowieso langs een andere garage gaan om te vragen of die als 2nd opinion hun mening willen geven.
     
  20. het gaat om een advies wat de ANWB ook doet bij aankoop keuringen.
    dat de ANWB geen garage is is wel bekend.
     

Deel Deze Pagina