1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Martijn's Zwarte Focus MK3 Titani 1.6 EcoBoost ombouw naar ST-line [Airtec Intercooler + Mountune]

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marty#23, 28 dec 2021.

  1. #161 Marty#23, 17 nov 2022
    Laatst bewerkt: 18 nov 2022
    Update:
    De intercooler is geïnstalleerd. Hier al gelezen dat de shutters mogelijk gedemonteerd moesten worden. Dat was het geval. Monteur heeft de motor wel laten zitten omdat er anders mogelijk een motorstoring komt.
    Je ziet hem duidelijk zitten aan de voorkant, ziet er cool uit. :love:
    Hier nog wat specs. In het Engels want afkomstig van deze site: Focus 1.6 Ecoboost (2011 Onwards) | Henley-In-Arden, Warwickshire | Jacksons Ford

    Het verschil is iig heerlijk t.o.v. m'n 150pk software.

    Standard 150PS:
    240nm
    0-60mph: 8.6secs
    31-62mph (4th gear): 8.6secs

    Standard 182PS:
    240nm
    0-60mph: 7.9secs
    31-62mph (4th gear): 7.7secs

    MP200:
    320nm
    0-60mph: 6.9secs
    31-62mph (4th gear): 7.2secs

    ST 250PS:
    360nm
    0-60mph: 6.1secs

    WhatsApp Image 2022-11-11 at 11.48.22 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-11 at 11.48.22.jpeg WhatsApp Image 2022-11-11 at 11.48.22 (1).jpeg WhatsApp Image 2022-11-17 at 13.59.12.jpeg
     
    WPI, SjeeleBrik, WauW*TeR en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. gaaaf!!!!!!!!
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  3. Mooi!
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  4. Gaaf! Die heb ik ook.
    Met scoop en ik heb hem in het zwart.
    Maar welke spec’s heb jij nu dan?
     
  5. Met de mountune mp200 software
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  6. Welke software heb jij erop?
     
  7. Een tune van mebu
    Standaard 182 pk nu 210/377 gemeten maar wil kijken of het beter kan. Wil kijken of er een betere lijn in te krijgen is qua opbouw ik heb nu ook meer upgrade dan wanneer de laatste tune gedaan is.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Dat ga je wel merken!
    Niet nog iets van een fijn gaas maken achter je bumper om te voorkomen dat een steen de intercooler kan beschadigen?

    Ik heb bij een Volvo S60 wel eens op eenzelfde manier zo'n ding stuk gehad.
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  9. Zo 377 is best veel. Ik dacht zelf teveel voor koppeling of versnellingsbak... Maar goed :-)
     
  10. Dat lijkt mij ook. 320 vind ik al ruig zat voor deze auto.
    En het is dus nog meer dan een ST, die 360 heeft.

    Hoe ziet de lijn er nu uit? En hoe zou je het willen
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. Ja het rijdt heerlijk allemaal.
    Ik heb nog wel wat fijnmazig kippengaas liggen. Dat kan ik wel eens proberen.

    Geintje. Maar dat risico loop ik dan maar. Volgens mij is het niet anders dan anders namelijk.
    En heeft een RS hem standaard niet helemaal bloot zitten onderaan?

    Die van de Volvo was niet te repareren dus?
     
  12. Ach gaat al een tijd goed dus valt mee
    Ik geloof dat ze met een plus marge 400 nm mogen hebben maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Als je niet de hele tijd volgas rijd gaat het prima. Bij mij althans :D
     
  13. Zou de nm’s wat anders willen en de pk’s wat hoger maar dat komt wel als ik een andere turbo heb. ( als)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. #174 VinRS, 18 nov 2022
    Laatst bewerkt: 18 nov 2022
    Bij de RS zit er kippengaas voor. Bij de mk3.5 St zit de intercooler juist redelijk onbeschermd. Gave 1.6, mooie getallen!
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  15. Die koppelkromme zou idd iets vlakker mogen zijn. Dat je zo rond de 340 over t helenstuk hebt. Rijdt ook prettiger denk.
     
  16. Dat is wel piekerig, rijdt dit niet nerveus? Lijkt me ook een behoorlijke klap voor de aandrijflijn
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  17. Piekerig valt wel mee in de praktijk maar ik zou idd wel een lager maar langer doorlopende curve willen. Rijdt prima en trekt heerlijk door
     
  18. Klopt helemaal rijdt voor de rest prima trekt ook gewoon door maar idd wat vlakker zou beter zijn
     
  19. Die was inderdaad gewoon stuk en kon de oudijzerbak in
     
  20. Toch een mooi project zo Martijn. Met dezelfde motor en globaal dezelfde km-stand ben ik dit toch wel aan het volgen, die MP200 behandeling lonkt ergens toch wel merk ik... ;)
     
    Marty#23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina