Kleine update Auto gaat nu door naar een diagnose specialist Blijf problemen houden Dat de auto bij afremmen en weer gas willen geven dat die bokt/inhoud Net of die mis fired Maar daar gaat die geen en dan weer verder kijken Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Nou weer even een update Hij staat nu bij dts in lopik En ze zijn gaan live data loggen en nu blijkt uit die gegevens dat de krukas sensor niet goed is Hopelijk is het dat simpel dingetje en kunnen we de auto volgende week ergens ophalen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ja duurt veelste lang Maar hopelijk is dat het en zijn we klaar Is dat het probleem niet dan moet die weer terug Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Nou weer een update Het is dus niet de krukas sensor [emoji24] Nou moeten ze weer verder gaan kijken waar het probleem vandaan komt So the story contiunus Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Nou weer een update gehad Ze hebben dus nu de krukas sensor vervangen maar dat was het dus niet Compressie check gedaan en dat was allemaal goed Nu zijn ze met de meting achtergekomen dat er dus een niet volledige ontbranding op cilinder 3 is Dus hebben ze alles nu gewisseld met cilinder 2 om te kijken of de klacht dan weer terug komt op cilinder 2 Mocht dat dan gebeuren dan licht het waarschijnlijk aan een falende bobine Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Klinkt niet echt als een toko die weet waarmee ze bezig zijn. Ze lijken meer op kleine dingen te focussen die wellicht meehelpen maar niet de hoofd oorzaak zijn. Een bobine loshalen en omwisselen en dan gaan proefrijden duurt in tijd net zo lang dat je voor kosten hem beter meteen kan vervangen voor een nieuwe.
Vind het wel een beetje raar dat ze meteen heel "diep" erin gaan zonder eerst de basis onderdelen eens te vervangen zoals de bougies en bobines. Dat zou de eerste stap zijn die ik zou uitvoeren als de motor onregelmatig loopt. Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt! Staat de auto al die tijd al bij de garage?
Bougies waren al vervangen bij de vorige garage Maar om dat hij gewoon er vanuit gaat van met uitlezen geeft hij niks aan dan is het goed Daarna is hij naar een andere garage gegaan die gespecialiseerd zijn in diagnose stellen En ze hebben toen de auto aan allemaal sensoren gehangen en daar bleek uit eerste instantie de krukas sensor de boosdoener te zijn Maar naar weer een rit bleef hij weer schokken/inhouden Daarna weer de auto op helemaal aangesloten en weer datalogge blijkt dat er iets in cilinder 3 gebeurd misfire/onvolledige verbranding Dus vandaar even de switch van spullen wisselen met cilinder 3 naar 2 Als dan het probleem op cilinder 2 komt dan weten we de boosdoener en dan zal het misschien een kapotte bougie zijn of een bobine die dan wel zin heeft en dan niet Dus hopelijk is het probleem een van deze dagen verholpen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik ben aan het overwegen om mijn focus misschien te verkopen Maar nu is mijn. Vraag wat is zo iets nog waard Er is eigelijk niks veranderd aan de auto wel gewoon zijn onderhoud gehad Wil maar iets met hoge in stap Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Wellicht handig als je opgeeft wat het bouwjaar is, kilometerstand en opties die op de auto zitten. Dan kunnen we een aardig beeld maken. Occasionprijzen zijn hoog, dat klopt maar ook een nieuwe auto kopen is duur.
Ik vind het een beetje vreemd. Dat je niks laat horen hoe het is afgelopen, tot na ruim een half jaar. En dan wil je ineens de auto verkopen! Als de Focus nog steeds het motorische mankement vertoond! Mag hij niet worden verkocht zonder dit te melden aan de kopende partij. Daarom is het zeer lastig om een waarde bepaling te doen als de Focus nog een Mankement heeft. Anders staan er zat ter vergelijking op gaspendaal.nl
Motorische mankement is opgelost Dus de auto rijd gewoon weer zoals het hoort Heb na dat het opgelost is er weer 20k bij gereden zonder problemen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk