1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Live traffic verlopen?

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door focus06, 26 sep 2021.

  1. Ik kreeg zojuist een email dat livetraffic is verlopen. Ben in het bezit van focus 4 van 2 jaar oud. Kan me niet herinneren dat ik iets heb betaald of heb afgesloten.

    Maar ik moet dus betalen of zo al wil ik zien dat er files zijn begrijp ik dat goed? Kan me haast niet voorstellen dat Ford met zo'n streek komt dus hopelijk begrijp ik het verkeerd. Anders ga ik maar gewoon google maps gebruiken denk ik.
     
  2. Je begrijpt het inderdaad goed. Na 2 jaar verloopt de livetraffic van de Focus. Je hebt er 2 jaar gratis recht op en daarna mag je betalen als je livetraffic wilt gebruiken.
     
  3. Overigens hebben meer merken dit betaald hoor zoals bijvoorbeeld bij BMW kost het dacht ik €70/j
     
  4. Wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze opmerking? Dat Ford je benadeeld of bedriegt?
    Dan had je je beter moeten laten informeren bij de aanschaf van de auto. Dan had je nu niet voor verrassingen gestaan. En als je het er toen niet mee eens was misschien wel een ander merk moeten kopen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI, henk 68 en paddo vinden dit leuk.
  5. Zie het zo, je hebt er 2 jaar gratis gebruik van kunnen maken, je hebt zelf de keuze om het voort te zetten. Of naar Google zoals je zelf al aangeeft, dat is wel gratis. Over welk bedrag hebben we het hier per jaar om het abonnement voort te zetten? En heb je carplay/android auto?

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  6. Sorry, maar dit is wel op een erg onvriendelijk manier geschreven
     
    Pibo_Focus_CC, FocusSTL en Focustinus vinden dit leuk.
  7. Niets is tegenwoordig meer gratis, ze laten het zo overkomen maar er wordt altijd nog aan verdiend. En wie leest de voorwaarden nou echt nog? Hoppa aanvaarden, anders kun je er simpelweg niets mee.

    Kennen jullie deze nog???
    iets met de voorwaarden van Apple... En een iPad [emoji16]

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
    anderS vindt dit leuk.
  8. Sorry maar ik niet. De TS heeft het erover dat Ford hem een streek heeft geleverd. Dat is absoluut niet zo. Het is zo dat het proefabonnement 2 jaar duurt en dat er daarna kosten aan zijn verbonden.
    De TS had dit kunnen/moeten weten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Ik heb pas mijn proefabonnement geactiveerd en dat is geldig tot (jawel) 1-5-2029... Verder merk ik er onder het rijden niets van, want een afsluiting van de A28 werd gisteren niet op de kaart aangegeven. [emoji849]
     
  10. Ja je hebt gelijk Ford levert je een streek! Maar als je bij aanschaf alles goed had door genomen. Had je dit moeten weten. Staat namelijk in de verkoop voorwaarden. Conclusie je bent zelf in gebreken. En dus,Ford levert jouw helemaal geen streek!
     
    paddo vindt dit leuk.
  11. Focustinus vindt dit leuk.
  12. Bij Skoda had ik navigatie in de Fabia maar helaas, daar was geen gratis periode van de verkeersinformatie. Dat was activeren en betalen vanaf dag 1 voor mijn unit, helaas dacht de baas daar anders over en mocht Nick gewoon Google maps gebruiken van z'n zakelijke telefoon. Helaas was ook carplay niet meegenomen in deze leaseauto (voorloper) maar in de "echte" die ik zelf uit mocht zoeken heb ik dat er uiteraard wel in meegenomen en kon ik de standaard navigatie er uit laten en er DAB aan toe laten voegen binnen dezelfde prijs. Eind goed al goed. Dus zo vanzelfsprekend is een jaar gratis service nog niet eens. Je krijgt het omdat het waarschijnlijk in de marge van de aanschaf zit en je net een fiks bedrag hebt afgetikt bij ze... Is mijn mening, maar gok dat ik er niet ver naast zit. Ik zou persoonlijk altijd voor een radio met carplay kiezen ipv navigatie ingebouwd (tenzij het een vaste combi is...), dan ben je altijd actuele info en heb je de voordelen van streamen en zo.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  13. Het was een occasion (weliswaar uit 2019) dus verder niet naar gekeken. Vind het gewoon raar dat je bij een aanschaf van zoiets duurs als een auto opeens na 2 jaar moet gaan bijbetalen om navigatie functies te blijven gebruiken.

    Het zal wel aan mij liggen maar ik ben dit soort dingen niet gewend en schrik er een beetje van ja.

    Volgende stap: Je stoelverwarming doet het nog maar een jaar. Daarna graag €50 euro per jaar extra aftikken voor een warm achterwerk in de winter.
     
    AKW en 2 Fast 4 U vinden dit leuk.
  14. Vind het maar apart dat iedereen hier doet alsof ik gek ben. Als je voor tienduizenden euro's een nieuwe of zo goed als nieuwe auto koopt dan verwacht je dat het daarmee wel gedaan is.

    Blijkbaar is dit de tijd waar we in leven en jullie accepteren het allemaal maar makkelijker dan ik. Maar ja ik ben dan ook iemand die nooit meedoet met zulke bedrijven (Apple is de nummer #1 in hun klanten extra geld aftroggelen) en zie hier genoeg mensen met een iPhone op het forum posten. Maar als iedereen dit maar accepteert zijn binnenkort alle radio functies of stoelverwarming ook abonnementen waar je voor moet betalen. Laten we hopen dat je airbags het wel blijven doen en inbegrepen zit in de aanschafprijs.
     
    AKW en 2 Fast 4 U vinden dit leuk.
  15. Iedereen z’n eigen mening toch? Net zoals jij jouw mening hebt ;) Ik vind de vergelijking van de stoelverwarming en de navigatie niet te vergelijken. Je navigatie doet het toch? Je hebt alleen een optie minder, waarvan bij de nieuwverkoop van de auto deze optie 2 jaar zit. En doet je stoelverwarming het niet meer als de garantie verlopen is, moet je ook betalen voor reparatie toch?. Ja het had netjes geweest van de verkoper als hij dit gemeld had, maar ook de koper heeft een onderzoeksplicht voor aanschaf.

    Nogmaals, ik snap dat je baalt, zou ik ook hebben. Maar om het nu “geld aftroggelen” te noemen vind ik te ver gaan.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  16. Pffffff. Wat een vergelijkingen
     
  17. Geen last van met mijn oude bakkies... [emoji1787]. Ben al blij dat alles blijft werken zoals het oorspronkelijk bedacht is in 2004.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
    Kees37, Nofinger en Patman vinden dit leuk.
  18. Wat ik merkwaardig vind is dat ik voor enkele honderden euro’s een telefoon koop waar ik niet eens mee kan bellen. Als ik dat wil doen moet ik een abonnement afsluiten waar ik maandelijks voor moet betalen. Ook dat idiote gedoe met een abonnement voor internet, Netflix, een krant, de bibliotheek, het openbaar vervoer (let op: openbaar) en Spotify irriteert me mateloos. Vervolgens dien je een rijbewijs te bezitten, een verzekering af te sluiten en de staat geld te geven als je met je auto de weg op wilt, wie heeft dat bedacht.

    Nog maar te zwijgen over het feit dat ik een auto heb gekocht van bijna 60K waarvan ik de tank dien te vullen met dino sap die ik zelf moet betalen.Dan tegen betaling elke 20K een beurt laten uitvoeren en ondanks dat slijten de banden nog steeds :loco:

    Ik verlang echt terug naar de tijd dat dit problemen waren van mijn ouders en ik lekker naïef in de wereld kon staan.





    Edit: excuses ik zie ineens dat dit een navi topic is en niet de ‘mag ik even klagen lijn’. Ik hoop dat je ondanks een niet up to date navigatie systeem toch je weg in deze wereld weet te vinden.
     
    Patman_66, Nofinger, Kees37 en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Het is een luxe probleem. Niemand dwingt je om een auto te kopen. Ken er die geen auto hebben en prima overal komen, is wat je gewend bent. Zo ook de live traffic info, je komt er heus wel, "vroegah" hadden we het ook niet, we zijn er aan gewend geraakt en zien het als normaal.

    Goed, einde van de moraal ridder uithangen... [emoji41]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina