1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Sinds kort een kraakje bij het intrappen van het eerste deel van het koppelingspedaal.

    Vandaag de wagen voor eerste onderhoud gebracht bij ‘Ford-specialist’ Kessel in Oudenbosch. Het kraakje werd veroorzaakt door een plastic op plastic overbrenging zonder lagering. De monteur heeft het ingespoten maar het kraakje is er nog, wellicht dat dit binnenkort verdwijnt als het smeermiddel zijn werk gaat doen.
     
  2. #2422 Johan_0421, 23 sep 2021
    Laatst bewerkt: 23 sep 2021
    Vandaag ontdekte ik bij het openen van de Fordpass app dat er een bericht stond met betrekking tot een terugroepactie.
    Ik heb een 2021 Focus ST-line, 1.0 ecoboost 125pk handgeschakeld.
    Zijn er meerderen met deze melding?[​IMG]

    Focus ST-line X Business | MY2021 |magnetic | B&O | winterpack |
     
  3. Zijn er meer leden welke last hebben van het raamrubber welke ineens los gaat zitten en waardoor het raam begint te tikken/ audiospeakers begint te trillen? Rubber is nu besteld door de dealer en had dit nog niet eerder meegemaakt was ook niet op voorraad in Nederland, passagiers kant zit wel vast op de auto.
     
  4. Ik vind sowieso dat de raamrubbers van de zijruiten erg los zitten. Als ik de wagen was, (wat nogal eens gebeurd) en hem daarna afdroog en een deur dicht doe spettert het sop van achter de rubbers vandaan de ramen op. Dit heb ik, als fanatiek wasser, nog bij geen enkele auto meegemaakt.
     
  5. #2425 Lex1973, 24 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    ik had continue het gevoel alsof het raam van de bestuurderskant niet goed sloot en tikte tijdens het rijden, in de winter had ik last van een slot die elke dag bevroren was maar niet naar het rubber gekeken en tijdens het wassen sprong het rubber ineens omhoog.....maar volgens de dealer zou dit ook het probleem van de trillende speaker kunnen veroorzaken omdat het raammechanisme niet goed zit door dat rubber.....hij is in ieder geval besteld en het ligt eraan of Keulen ze op voorraad heeft dan zou hij morgen binnen zijn en anders duurt het nog een paar weken aangezien hij dan uit Engeland dient te komen.
     
  6. Bij mij gaat het raam van de bestuurder niet meer dicht als het open is geweest bij nat weer. Blijkbaar loopt het rubber dan zo stroef dat hij niet helemaal dicht wil en weer vanzelf open gaat (klembeveiliging).
     
  7. Dat is dus ook zwaar waardeloos, vind de ramen sowieso heel los zitten in hun spanning, helaas nog niks vernomen van de Ford dus zal uit Engeland moeten komen
     
  8. Hoi allemaal,

    Bedankt voor alle bijdrages. Heel interessant en ik ben meteen gaan checken bij mijn auto (tweedehands wagon ST-line 2018). Gelukkig heb ik niet veel problemen behalve de vibratie in het bestuurdersportier én dat de start/stop niet werkt. Ik ga hiervoor contact opnemen met de dealer want gelukkig valt dit nog binnen de garantie. Een ander probleem wat ik had was dat er een icoontje op het middenscherm verscheen die aangaf dat er geen GSP signaal was. Het was een verbodsbordje met de woorden GPS in het midden. Dit gebeurde tijdens het ophalen van de auto. In eerst instantie dachten we dat dit inderdaad kwam door een verstoord signaal maar tijdens een kort ritje bleef het icoontje zichtbaar terwijl de kaart netjes mee bewoog met de richting waar we naartoe reden. De directeur die meereed was verbaasd. Uiteindelijk hebben ze hele multimedia unit moeten vervangen (dubbel hoera voor de garantie) want ze konden het euvel niet vinden. Hierna is het niet meer voorgekomen. Ik wilde dit toch even met jullie delen.
     
  9. Start Stop ben ik ook wel benieuwd hoe dit werkt, heb dit nog nooit werkend gehad in de STLine van 2020, dus als iemand kan uitleggen hoe dit werkt graag! Vibratieprobleem in mijn bestuurdersdeur wordt als het goed is volgende week opgelost er blijkt een mail bij de Ford dealer bekend te zijn betreffende dit probleem i.c.m. Bang en Olufssen speakers.
     
  10. Start/stop is sterk afhankelijk van de accu. De mijne deed het eerst goed, maar na wat geëxperimenteer met Forscan was het over omdat dat acculading kostte. Na een ritje van zo'n 60km zat er weer voldoende prik in en functioneert het weer probleemloos.
     

  11. Yep hier ook. Is een terugroepactie waar je bij de garage ook niet op kunt wachten. Blijkbaar kost het veel tijd om dit issue te verhelpen.
     
  12. Eventueel wat meer info + oplossing :



    Greetz Emiel
     
    Gitzo en Lex1973 vinden dit leuk.
  13. Vanmiddag gedaan in beide auto's en werkt inderdaad, daarnaast via Forscan maximum lading verhoogd, zou uiteindelijk moeten helpen.
     
  14. Waarom zou die maximale lading eigenlijk niet gewoon op 100% staan? Bij een laptop die permanent aan de lading hangt gaat de accu dan langer mee, maar als dat als resultaat heeft dat bepaalde functies uitvallen zou ik er gauw klaar mee zijn.
     

  15. Beste,

    Ik werk al jaren in de IT en weet dat bij continu 100% vullen batterijen lui worden. Buiten dat vraag ik me af of bij bijvoorbeeld mijn Fiesta ST continu naar 100% laden niet tot een oververhitte accu leidt, vandaar de voorzorg. Op volle snelheid loopt de temperatuur behoorlijk op van de olie, dus weet niet wat dat thermisch met de accu doet onder de motorkap.

    Heb wel eens een Dell laptop in de fik zien vliegen tijdens het laden. Kan het fout hebben maar beter safe dan sorry.
     
  16. Dat van dat lui worden ken ik inderdaad ook van laptops en telefoons, maar ik wist niet of datzelfde principe ook bij auto-accu's geldt. Die zullen toch wel tegen de temperaturen onder de motorkap bestand moeten zijn? Maar ik ben het absoluut met je eens dat je beter aan de voorzichtige kant kunt blijven.

    Op welk percentage heb je hem nu in Forscan ingesteld? Ik wil er ook nog mee aan de gang en wou de 90% uit de video maar aanhouden. De sensor resetten lijkt me bij mij niet nodig, want bij voldoende lading functioneert het bij mij probleemloos.
     
  17. Beste,

    Ik had de laatste dagen in de Ford Pass app al snel deep sleep meldingen, die zijn nu weg.
    Ik heb ook de 90% uit de video ingesteld.
     
  18. Fordpass geeft bij mij niet anders aan dan het resterende aantal kilometers en de ritten, helaas. Maar dat zal zijn omdat ik een Trend Business uit 2019 heb. Ik ga hem dan morgen ook even opkrikken naar 90%.
     
  19. Een accu niet tot 100% vullen is voor de meest gangbare accu's beter.

    Accu's worden trouwens niet lui, ze beschadigen gewoon, zeker Lithium, daar is het gewoon slijtage/beschadiging.
    Slijtage door gebruik en schade door te hoge temperatuur bij gebruik/laden. Maarja, de adviezen zijn jaren onjuist geweest richting de consument, dus we kunnen het ook niet iedereen kwalijk nemen dat de aannames vaak onjuist zijn.

    NiMh accu's kunnen wel "lui" worden, maar dat gebeurd door ze te diep ontladen. Maar die schade is vaak nog te herstellen met een goede lader. Bij Lithium niet, bij EFB's accu's kan te diep ontladen of overladen trouwens ook fataal zijn. Denk dat Ford daarom ook een lager percentage aanhoudt.
     
  20. Voor lithium is langdurig op 100% ook niet goed. Voor een Lithium batterij is het beste om deze grofweg tussen de 20 en 80% te houden.
    Je ziet bijvoorbeeld dat Toyota dat bij de hybrides ook doet (zowel met NiMH als Lithium), als de indicator vol is zit de batterij ongeveer op 80% en als deze leeg is volgens de indicator is het ongeveer 40%.
     

Deel Deze Pagina