1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Nouja iedereen mag het doen zoals die gene wilt toch? Voor mijn gemoeds toestand vind ik het wel belangrijk even 800 km in te rijden . Aan boord als wij 1 zuiger hebben getrokken(of meer) en er nieuwe zuigerveren in zetten( of al met of zonder lager schalen vervangen ) doen we in loop programma want rustig op bouwt. Van 10% naar 100% vermogen.(constant toerental motor) met stapjes van 10% opbouwend en na een tijd even 30min 0% draaien.

    Dit deed ik ook in andere maten met m'n brommers blokjes en heb nooit een blok aan puin gereden. Ik ben graag voorzichtig met wat ik heb.

    Aldus de codes van gister.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De laatste doet er niet zoveel toe. Zal wel aan m'n knipperlichten liggen, maar die doet t wel.

    Die EGR klep klopt dat die geen flow heeft want hij is aan 2 kanten geplugd. Haha misschien voor the time being de stekker los zodat die motor niet doorfikt? Dan kan de tuner die egr klep er wel uit tunen.
    Verbaasd met wel dat die niks aangeeft op de stationair klep. Maar alleen maar goed.

    Ook gebruikt de auto behoorlijk olie. Heb m'n 5 l jerrycan al op. Dus heb even een liter extra besteld. Tot die tijd maar even niet rijden. Ik had gelezen dat olie verbruik in het begin normaal is. Omdat alle veren enzo zich moeten zetten( inrijden ). En dat ik idd nog niet echt druk op de zuigers heb gehaald omdat ik maar lafjes 3000 rpm max aanhoud nu. Lijkt me logisch?

    Ooh en ik zag dat m'n koplamp de koelvloeistof leiding van thermostaat naar expansie tank een beetje tegen m'n powersteering poelie had gedrukt. Beetje een krasje in de slang, maar nog niet tot aan de verstevigde draden . Nu even zo vast getyrapt dat die daar niet meer tegen aan kan komen. Misschien even zo nieuwe slang of misschien een van de sloop.
     
  2. Als jij 5 liter bijvult in 200km dan is er iets gruwelijk mis. Maar dan moet de auto walmen als Tatasteel. Als je bedoelt dat je de auto hebt gevuld en daarna moest bijvullen, dan zegt me dat niks, omdat ik niet weet hoeveel er in het carter moet. En wat neemt een leeg oliefilter?

    Haal je vinger eens door je uitlaat? Is dat heel vettig? Of erg zwart?

    @trucker0werner: 323i is 1978.
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  3. Nee nee het carter met filter is 4.7 liter uit m'n hoofd. Ik heb er dus op 200 km 300ml op gevuld. Auto rookt voor de rest niet en zeker niet blauw. Héb veel in m'n spiegels gekeken bij t rijden. Uitlaat is wel behoorlijk verroet. Maar dat kan denk ik ook te maken hebben met t lage toeren tal waarmee er gereden is?
     
  4. Zit het niet in je catchcan?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  5. Op zich die 300ml in 200km vind ik met inloopolie nog niet zo heel gek. Wellicht dat daardoor de uitlaat ook aangeslagen is met roet. Waarom gooi je deze olie er niet af, doe je de juiste olie erop en rij je een kleine 1000km en wissel je het dan weer? Overigens vind ik je wel een held om een tuning te plannen binnen de 1000km na revisie. Persoonlijk had ik er eerst een paar 1000km opgezet en ‘m dan weggebracht. Overigens, de EGR wegschrijven, kunnen ze dat? Ik loop voor mijn nwe 2.0 Duratec met hetzelfde plan rond maar wil geen gezeik met codes etc. hebben.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. Nouja ik wou gewoon zoveel mogelijk km rijden. Misschien de tuner nog een poosje uit stellen maar omdat er zoveel aan veranderd is ook hogere compressie zuigers en grotere zuigers wou ik wel snel in ieder geval een optimalisatie. Hoeft niet direct maximaal.

    Nieuwe 5w40 castrol edge is onderweg. Nog even die liter inloop olie opmaken en dan idd maar wisselen. Kan geen kwaad. Al die montage vet en olie is d'r dan ook uit. Misschien even een motorflush er door heen ?

    Waar ik heen ga geven ze aan dat ze dat kunnen. Van Drie tuning in Emmeloord. In de UK wordt t zeker vaker gedaan wat ik heb gelezen. En daar wordt niet over standalone ECU gesproken. Dus ik denk dat dat wel kan.
     
  7. Hoeveel schelen die overmaatse zuigers met de originele? In mijn revisieblok is het echt maar minimaal.
     
  8. Ik ben 0.5 mm per cilinder omhoog gegaan.
    Ze waren. 87.5 nu 88.0
     
  9. Motorflush? Welnee. De juiste inloopvetten zijn bedoeld om te verdwijnen in de olie, zodra die op bedrijfstemperatuur is. Daarom doe ik een oliewissel rond de 500km, met filter en bij 2.000km nog eens, bij een custom motor.
     
  10. Oke oke. Ik heb de tuning even een week uitgesteld. Er is een nieuwe 5L Jerry onderweg met inloop olie. Zal wel veel te veel zijn. Maar goed kan die olie wel weer in m'n olie cannetje.

    Aangezien de olie in de auto nou op min staat wil ik er even niet mee rijden. Dus maar even een weekje uitgesteld zodat die dan de 24ste zeker 800km met inloop olie heeft gelopen en dan toch ook flik op normale 5w40.

    Ik zal hem dan bij 2000km ook wel weer wisselen. Bedankt voor de tip. Na onderzoek blijkt dat olie verbruik met inloop olie wel normaal is. Was beetje stom van me dat ik maar 300ml overhad. Had gewoon direct extra moeten bestellen haha.
     
  11. Wat is er zo bijzonder aan inloopolie? Kun je niet net zo goed nu gewone olie bijvullen en met 1000 km gewoon vervangen door de juiste normale olie
     
  12. Zover ik begrijp is inloop olie mineraal olie. Dus smeert t eigenlijk minder goed dan vol syntheet. Maar met aditieven maakt t de motor ook schoner zo dat afgesleten materiaal ook verwijderd wordt. Op de olie die ik gebruikt(aangeraden )

    https://millersoils.nl/product/cro-10w40-inloopolie-rollerbank-2/

    Mag je dan ook maximaal maar 800 km lopen voor het te wisselen en verder rijden op nieuwe normale vol syntheet.

    Ik had t idd kunnen wisselen voor normale vol syntheet nu. Maar die inloop olie is met verzending net zo duur als de goedkoopste vol syntheet als je toch een beetje merk wilt en niet bij de action weg haalt.
     
  13. Oké maar je kunt dus de inloopolie niet blijven gebruiken alle rommel die nu los gewerkt wordt wil je uit het blok hebben niet in het filter. je wil dus 2 keer die ong 800 km de inloopolie gebruiken en daarna over gaan op gewone olie dus ook 2 keer filter vervangen, nu zal dat niet de kosten zijn.

    Minerale olie zal net zo goed smeren dan synthetische olie alleen de toevoegingen zullen wel anders zijn en misschien beperkend.
     
  14. Dat idd. Ik wil gewoon deze inloop olie blijven toevoegen tot die 800 km heeft gelopen. Dan alles drainen. Oud filter er uit en dan nieuwe normale vol syntheet en nieuw filter d'r op. En dan wat uw buurman zegt daarna na 2000km weer een keer olie en filter wisselen. Daarna gewoon weer standaard intervallen van een jaar want zoveel rij ik er niet mee
     
  15. Vanmorgen kwam de olie weer binnen. Dus op gevuld. Ook olie catch can even gecheked. Daar zat wel een bodempje olie in. Direct even in t inlaat gekeken. Daar zat ook wel olie in. Dus alles er even uit gehaald en de catch can los gekoppeld van het inlaat. Zodat die in ieder geval geen olie in de inlaat dumpt.

    Vervolgens weer een stukje wezen rijden. Gewoon rustig warm laten worden en toen beetje wisselend toeren tal in verschillende versnellingen. Maximaal tot 4000 en dan terug laten zakken naar 2000.

    Leek allemaal wel goed. Maar nu zopas kwam ik er achter, olie onder de auto. Motorolie. Aan de riem kant. Dus de kap even weg gehaald en de boel schoon gemaakt. En toen zag ik dat de krukas keerring lekt..
    [​IMG]
    Dat is ruk, en wel apart want de eerste 150 km was er niks aan de hand. Dus. Die moet weer vervangen worden.. had ik eigenlijk niet zo'n zin in. Iemand tips?
     
    Henry-ST en Thieske vinden dit leuk.
  16. Nou even kort contact met de Ford garage.

    Even de poelie d'r af om te kijken of daar geen groef in zat. Dat zat het niet dus dat scheelt weer 220 euro haha.

    Waarschijnlijk heb ik hem niet goed gemonteerd. Nieuw type keerring.

    Dus. Maar nieuwe keerring en bout besteld. Hopen dat t er snel is en dat maar monteren zoals de Ford garage me adviseerde.
    [​IMG]

    Wrrs zat die iets scheef en is die daar om helemaal naar binnen gegaan. Ik had hem vlak gemonteerd.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.
  17. Vaak bij een nieuwe kering zit een mooi kunstof hulp stukje waarmee je de keerring onbeschadigd kun monteren
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  18. Haha ja dat klopt. Die heb ik niet gebruikt (schaam) maar omdat dit dus nieuwe types zijn zei de garage idd dat dat wel moet
     
    Focustinus en Henry-ST vinden dit leuk.
  19. Of eventueel je oude(nieuwe) pakking gebruiken om je nieuwe(nieuwe) pakking er in te tikken...

    Greetz Emiel
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  20. Als tzt blijkt dat dit het enige euvel was dat hersteld moet worden, dan mag je heel erg trots zijn op jezelf hoor. Niets om je voor te schamen. Even een motorblok herbouwen is niet niks.
     

Deel Deze Pagina